Hmm....the purpose aku patah balik masa ni pun just sebab aku ikut arahan Haruto.
He said I could change the future.So...kenapa aku terjebak sekali dengan game Scenario ni semua?
Hah...
Aku mengeluh sambil berbaring kat atas rumput ni.Pandangan dialihkan ke arah langit yang kelam tu.Takde satu butir bintang pun aku boleh nampak kat langit dunia ni.
Yeah...I still don't know where am I.Sebab cuba korang fikir eh.The System said yang I need to get into the Scenario area as soon as possible kalau tak nak existence aku kene erase from human history.
So...which mean aku berada dekat dunia lain sebab Scenario area hanya include human world.
Kepala diangkat sikit untuk tengok kaki aku yang tengah pecah menjadi partikel kecil tu sebelum aku baring semula.
Nafas dihembus panjang.
Kalau difikirkan dari sudut lain,this is not bad either.Sebab ye lah kan...aku setiap kali mati mesti akan turn back time.So bila The System said yang aku akan kene erase from the human existence,maksudnya aku tak boleh patah balik masa lah.
Means...For the first time I can feel the death is coming to take me.
Baru aku nak hembus nafas kelegaan,terus aku rasa macam ada oranb menendang perlahan lengan kanan aku yang masih belum pecah tu.
Mata dibuka dan perkata pertama yang aku nampak ialah seorang budak lelaki,maybe 16 tahun?Sedang memerhatikan muka aku.
Dekat.Dekat sangat jarak diantara muka aku dengan muka dia sehinggakan aku dapat tengok dengan jelas bulu mata bawahnya yang lentik tu.
Woah....This guy seriously has a pretty face.
But disebabkan muka cantik tu jugaklah dengan refleksnya aku terus bangun.
Budak lelaki tu pun terus menegakkan dirinya semula.
"You're an eviction?"
Aku memandang pelik ke arah budak tu.
"Eviction?"
"Yeah.People yang starting to vanish from the human world.I mean human existence."
"You're not human?"
"No.Demon yang lower-grade memang muka macam manusia.So people always misunderstanding between us and human."
Aku mendiamkan diri.
So...ni demon world lah?
Budak lelaki tu mengambil tempat di sebelah aku.
"Don't you want to live?"
"Hah..Kalau aku nak sekalipun,macam mana kau nak baiki badan manusia yang dah hancur macam ni?"
"Ouh,not me.But my mom can."
"Really?Then...boleh ke kau angkat badan aku?Badan aku ni je 2 kali lagi besar dari kau."
Budak tu tak berkata apa-apa sebaliknya terus membawa badan aku di belakang badannya.
"Badan seorang eviction is lighter than a normal human.So...aku rasa macam bawa kapas je sekarang ni."
Aku hanya gelak hambar.
"You're really a weird guy."
* * *
Yuuki;
"What?He just vanished like that?"
Yano mengeluh dan hanya mengangguk bagi menjawab petanyaan aku.
After Mirai and that Demi Human termasuk ke dalam portal tu,tiba-tiba je The Disaster Scenario dah tamat.
Selepas je kaki aku tiba kat tempat kali terkhir aku nampak kelibat Mirai,the system appeard in front of me and said;
'The Scenario has Ended.'
And after that,manusia lain terus berlalu pergi dari kawasan di mana kali terakhir diorang nampak that Demi Human.
"Hey,Yuuki!"
Aku mengalihkan pandangan ke arah Yano yang sedang berlutut kat atas tanah tu.
Langkah diatur untuk mendekati dirinya.
"Kenapa?"
"This...Cuba kau tengok benda ni."
Fokus aku dialihkan kepada simbol apa entah yang terukir di atas tanah tu.
"And what's wrong with that?"
"Simbol ni....Ni tempat kat mana portal tu muncul tadi."
"So you're saying that symbol appeared bila portal tu hilang bersama Mirai?"
Yano tak mengangguk mahupun menggeleng.
"Hey,Yano!Say something."
"This symbol....I've read somewhere else.It says yang this symbol is representing a road to the underworld."
Aku melutut di sebelah Yano juga lalu menggenggam bahunya sambil memalingkan badan perempuan ni untuk menghadap aku.
"Means what?!!"
Yeah...I know what it means when someone went to the underworld.It means....
"Mirai will never comeback."
Mendengarkan jawapan dari mulut Minase tu berjaya membuatkan aku mengalihkan pandangan kepada lelaki tu pula.
"Agh!!You're wrong.That guy will never die just like that."
"Just accept it Yuuki.He's gone."
And dengan macam tu je....Yano terus berlalu pergi ke tempat lain.
Minase pula?That guy mengambil tempat duduk di sebelah aku yang masih melutut ni.
"Don't you want to follow Yano?"
"Nah...You still believe yang that guy still alive right?"
Aku mengelap kasar air mata yang hampir jatuh ni lalu mengangguk laju kepada pertanyaan Minase tu.
"Then I'll wait with you.Besides....Yano bukannya pergi ke mana pun."
Aku tersentak mendengar apa yang Minase baru katakan tu lalu perlahan-lahan aku memalingkan badan ke belakang.
Senyuman kecil terukir bila nampak Yano yang sedang menyandarkan badannya di salah satu batang okok yang dah takde rupa pokok tu.
"You jerk."
Aku ingatkan perempuan tu betul-betul pergilah tadi.
* * *
Mirai;
"Achoomm!!"
"Ah!Sorry."
Budak lelaki ni hanya menggeleng tanpa dia tak kisah pun bila aku terbersin ke arah mukanya.
Oh...jangan risau.Takde air liur yang terkeluar pun.
"Mirai."
Mendengarkan voice tu di dalam kepala aku secara tiba-tiba membuatkan telinga aku terus berdesing kuat.
"The Ghost....It followed you to the underwolrd."
The Ghost did what?!!
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasía[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...