Episod 36: Doppelganger

19 8 0
                                    

'Main Scenario: Kill Your Doppelganger'
'Difficulty: Rank C'
'Time: --'
'Penalty: Your Doppelganger will take your place in this world'

No time limit.Hah.....So The Host wants to do it this way,huh?

I mean mesti diorang tak buat time limit untuk buatkan Scenario kali ni lebih menarik.

Issei pula masih tak mengalihkan pandangannya dari screne system tu.

Lama aku memandang ke arah luka yang dah dibalut Issei ni sambil memikirkan semula tentang apa yang baru je terjadi tadi.

* * *

A few minutes before the Scenario;

"Mirai!"

Aku mengalihkan pandangan ke arah Carl yang mana merupakan penjaga library ni.

Kaki mula melangkah ke arahnya yang sedang menyusun semula buku-buku yang terjatuh dari rak ni disebabkan perlawanan aku dengan The Executor tadi.

Aku berlutut di sebelah Carl sambil menolongnya mengutip juga buku-buku ni semua.

"I'm sorry."

Yeah.....rasa bersalah jugak lah bila dah musnahkan separuh dari library ni.

"It's okay.Lagipun...."

Carl berdiri semula sambil meregangkan badannya.

"....Aku memang dah plan nak buat renovation kat library ni."

Aku hanya tersenyum kecil bila mendengar kata-katanya and tangan mula mencapai sebuah buku yang nampak lusuh di antara buku-buku yang ada kat lantai ni.

"Aku pergi tolong Anne kat bahagian sana eh?"

Kepala diangguk mendengar kata-kata Carl tu tanpa mengalihkan pandangan ke arahnya lalu perlahan-lahan aku membuka buku ni sambil mengambil tempat duduk di sebelah rak ni.

"The Eight Deadly Sins."

Eight?Bukan ada 7 je ke deadly sins ni?

Aku meneruskan pembacaan.

"Pride, greed, lust, envy, gluttonay, wrath, sloth and the most dangerous sin......"

The sin against the Holy Ghost?

I've never heard of such sin.

Against the Holy Ghost?I mean....wujud ke orang yang menentang the Holy Ghost sampaikan sin macam ni boleh terjadi?

Yeah....Holy Ghost pun boleh dikategorikan sebagai the Holy Sprit.Which means....The sin against the Holy Ghost means someone that oppose the god.

Walaupun aku ni atheist, aku tak rasa ada orang yang bodoh sangat nak menentang god,kan?

"Lagipun......"

Aku tak dapat meneruskan kata-kata bila ada skrin muncul di hadapan muka aku.

Hah.....Scenario lagi ke?

Even in demon realm?Are you kidding me?!!

'Main Scenario: Kill Your Doppelganger'
'Difficulty: Rank C'
'Time: --'
'Penalty: Your Doppelganger will take your place in this world'

Doppel......ganger?

Dan sebaik sahaja skrin ni hilang dari pandangan aku, tiba-tiba je ada seseorang yang tengah berdiri di hadapan aku sekarang ni.

Perlahan-lahan kepala diangkat and.....

Orang yang berdiri di depan aku ni......His face looks just like me.

Bila dia mula menyerang aku dengan sebuah pisau aku terus menghalang bilah pisau tu dari hampir terkena mata aku tadi dengan lengan sendiri.

"Are you crazy?!!"

'Doppelganger' aku tu lansung tak berkata apa-apa lalu sebaliknya hanya terus-menerus menyerang aku.

Aku pula sedaya upaya cuba untuk mengelak semua serangannya sambil menahan darah lebih banyak keluar dari luka kat tangan aku ni.

"Mirai!"

Aku mengalihkan pandangan ke arah Anne yang memanggil nama aku tadi and nampaknya dia pun tengah berlawan dengan doppelgangernya sendiri.

Even Carl.

Aku tak risaukan Carl but it's Anne that I'm worried about.Lagipun she's a girl that never fight one on one with anyone before.

"Issei mana?!!"

Aku cuba bertanya kepada Anne sambil menghalang semua serangan dari doppelganger aku ni.

"He's outside!"

Bila dah dengar jawapan daripada Anne, aku kembali menumpukan tumpuan aku kepada lelaki yang ada kat depan aku ni semula tapi tanpa aku sedar I slip a little and fell over.

"Ouch...."

Dan bila aku kembali menumpukan pandangan ke arah lelaki yang tengah berdiri di depan aku ni,he's just pointing a knife in front of my face while saying;

"You're the one that killed him."

Aku tersentak mendengar kata-katanya lalu cuba sedaya upaya untuk menjarakkan diri aku dari lelaki ni but my body just froze up when I heard the next sentence that came out from his mouth.

"You're the one that killed Hirasu."

* * *

Yuuki;

"Sasako."

Ugh...setiap kali aku dengar nama aku keluar dari mulut lelaki ni,setiap kali tu jugak lah I got gossebump.

"I've said before just call me Yuuki."

Shuu hanya mendiamkan dirinya semula dengan pandangan tak berperasaanya tu.

"So....kenapa kau panggil aku?"

"Have you found out a way yet to go to the demon realm?"

Aku mengeluh panjang lalu mengambil tempat duduk di depan Shuu.

"Aku tak jumpa caranya lagi but kau pun tau kan yang kalau nak bukak portal tu semula,we must sacrifice someone's life."

Shuu terdiam semula.

I know that he wants to go to the demon realm so badly because of his loss of power.

Yeah...aku pun tak sangka yang Mirai sebenarnya bawa sekali The Shadow,which is one of Shuu's power to the demon realm.

He said before that;

-"Because he's the one that can make that 'thing' came out of my body."

And 'that thing' yang dia nak maksudkan adalah The Shadow.

Shuu jugak ada cakap yang kuasa dia memang membolehkan dirinya to make a shadow that come out from his body and it's purpose is to fight on his behalf.

And he also said before;

-"But sejak aku berjumpa dengan Mirai,he always make me lose control of my power and that shadow will come out from my body out of my will."

Means yang....there's something wrong going on between Shuu's power and Mirai's existence.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now