Yuuki;
We have to make some preparations in a few days before going to the demon world.
And....there's only 2 days left before we begin our......you know....our trip.
Shuu?
That guy just left yesterday.He said he will come back a day before our 'trip' to the demon realm.
Hah....aku mengeluh panjang sambil pandangan dialihkan ke langit malam yang kelam tu.
Say.....will things go well this time?
I mean...even before Mirai turn back time,he lost too many people.I just hope he can make it through in that world.
"So...who's this Mirai guy that everyone talking about?"
Aku tersentak bila tiba-tiba je ada orang bertanya.
Lama aku memandang ke arah budak perempuan yang Mirai selamatkan hari tu.
"Hey...I'm wanting to ask you this question since we met but....how old are you?"
"12."
Huh....old enough to understand that our world is being torn apart inside out.
"Then your name?"
"Hina."
"So Hina....why do you want to know about Mirai?"
"Obviously because he saved my life.And it's natural that I want to know more about him."
Lama aku berdiam diri sebelum tergelak kecil.
Yeah....it's natural.
"Mirai.....huh?So....he's a kind of guy that's ready to face his own death.And a kind of guy that didn't listen to others.Annoying.Oh and aside from that, he's the kind of guy that you didn't want to be friend with."
Hina tergelak kecil mendengar ayat terakhir aku tu.
Yeah....Mirai's really annoying to the point you don't want to be his friend.
But that guy lah yang selamatkan aku.Sacrifice his own life for others.And didn't even think about our feelings if we lost him.
Yeah....if we think it again.That guy is a jerk.
"So...he's kind a person?"
Aku mengelipkan mata beberapa kali mendengar soalan Hina tu sebelum tertawa kecil.
"Yeah.He's a kind person."
* * *
Mirai;"You kill Hirasu,mom and dad."
Aku ketawa hambar bila mendengar perkataan mom and dad tu.
"I didn't have mom.Or dad."
My own doppelganger crouch in front of me while looking at my face with his soulless expression.
Issei?
Ouh....lelaki tu aku dah suruh dia lari awal-awal lagi dah and thank god he listened to my words.
"Then didn't you even think?How the hell you exist in the first place kalau bukan disebabkan your parents?What?Just because those scientist erased your memories,you want to take the burden away?Remember back.You're the one....."
Lelaki ni merapatkan lagi jarak diantara kami berdua.
"....That killed everyone who was precious to you."
And because of his hand touching my right hand,all the memories starting to come back.
* * *
Yuuki;Aku dah suruh Hina untuk masuk tidur sebelum aku kembali mengambil tempat duduk semula di atas sofa di ruang tamu ni.
And baru je aku nak duduk,loceng rumah ni berbunyi.
"Ugh...."
Aku merungut sekejap sebelum pintu depan rumah ni dibuka.
"Yes-'
Aku tak dapat meneruskan kata-kata bila ada seorang perempuan rebah di dalam pelukan aku sebaik sahaja aku membuka pintu ni.
* * *
"You're awake?"
Soalan ni terus diajukan kepada perempuan yang rebah di depan mata aku malam tadi sebaik sahaja aku nampak kelopak matanya dibuka.
Dia mendiamkan diri untuk beberapa saat.
Mungkin tengah proses tentang perkara yang baru je berlaku kepada dirinya kot?
Yelah....lagipun dia showed up dekat depan rumah sambil berlumuran darah tau tak?
Hah....nasib baiklah Dooyun kasi aku guna bilik tetamunya ni buat sementara waktu untuk menempatkan perempuan ni malam tadi.
"Ah yes!!!You're Yuuki?!!"
Aku hampir terjatuh dari kerusi ni bila perempuan ni terus menerpa ke arah aku.
Kedua-dua belah tangan aku diletakkan ke atas bahunya lalu aku menolak bahunya sedikit untuk kembali membuatkan dirinya duduk di atas katil ni.
"Calm down.First of all.Tell me your name."
"It's Sumire!Now tell me,kau ke Yuuki?!!"
Ugh...aku dah suruh calm down dah.
Perlahan-lahan aku mengangguk bagi menjawab persoalannya.
Mukanya terus ceria bila aku berjaya menjawab soalan dia tu.
"Then where's Mirai?"
"Hey hold on.First kau tau nama aku and second you even know Mirai?"
"Just tell me where is he?!!"
"Hey,okay,okay.Jeez....he's in demon realm."
Dan...perempuan bernama Sumire ni terus mendiamkan dirinya semula dengan reaksi mukanya yang jelas menunjukkan dia macam baru kehilangan seseorang je.
"I'm too late.He's gonna die...."
Ugh...what's this girl mumbling about?
"Apa yang kau cakapkan ni?Die?Who's gonna die?"
"Mirai.It's Mirai!!!And I have a chance to save him but he's literally gonna die right now!!"
"Hey,hey....calm down and tell me every detail that you know about him."
Perempuan ni menarik nafas lalu menghembuskannya sebelum dia menyambung kata-katanya semula.
"Okay so...I got a vision that a guy name Mirai is gonna die."
"Okay...and by whom exactly?"
"By someone that he loves."
Right.....
And that last sentence I didn't expect at all.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...