Episod 33: The Underworld (III)

19 8 0
                                    

"Why are you so reckless?!!"

"He's dead anyway."

Aku berkata sambil merehatkan kepala ke atas meja kecil ni.Walaupun aku hanya mendiamkan diri, Anne tetap meneruskan bebelannya.

"My name...Maou?Maybe.Aku pun tak berapa ingat."

"Hah?Nama sendiri pun tak ingat?"

Anne mula memandang pelik ke arah aku.

"Nothing.Aku hanya cakap dengan diri sendiri."

Dan...Anne pun sambung memarahi aku.

"Okay...now I'm sure of it.My name is Maou."

"Hah!Weird name."

Sekali lagi Anne memberhentikan kata-kata dan langkahnya yang dari tadi mundar-mandir dekat dalam bilik aku ni lalu dia perlahan-lahan mendekati aku.

"Kau bercakap dengan siapa sebenarnya?"

Perempuan ni bertanya sambil mencengkam perlahan dagu aku lalu membelek-belek satu muka aku ni.

Aku menolak tangannya ke bawah lalu berkata;

"Nothing Anne."

Lama Anne memandang muka aku sebelum dia percaya dengan kata-kata aku ni lalu sambung aktiviti mundar-mandir dia tu.

"Agh!!Seriously.Kenapa kau mesti bunuh The Executor?Memanglah the other Demon Kings left this world to participate in the Scenario and became one of the Legion but.....Macam mana kalau diorang tau yang kau dah bunuh the Executor?"

Hah....!Aku mengeluh panjang.

"Apa yang penting sangatnya The Executor tu?"

"The Exexutor, tugas diorang untuk cari dan bunuh semua orang yang melakukan jenayah kat tempat ni-"

"Bukan bagus ke?"

Aku memotong kata-kata Anne yang mana mambuatkan perempuan tu memandang tajam ke arah aku sebelum menyambung kata-katanya.

"But....even jenayah kau menipu sekalipun, kau will be eliminated by The Executor."

Ugh!Creepy.

"But then...It's a good thing aku dah bunuh The Executor lah kan?"

"Memang lah....Tapi....macam mana kalau ada Demon King yang akan cuba bunuh kau disebabkan kau dah bunuh diorang punya creation?Mirai...aku hanya fikir perkara yang paling teruk akan terjadi je."

Eww....creation?Diorang fikir diorang siapa?God?

"Don't worry too much Anne.You just need to worry...about my body."

Yeah....sejak aku gunakan my 'command' power on that Executor tadi,badan aku mula crumbled apart sebaik sahaja aku masuk ke dalam bilik ni semula.

Nasib baik lah Anne perasan dengan keadaan aku tadi dan terus rawat badan aku ni.

"Hah....aku dah kata jangan guna kuasa kau lagi,kan?And even your main power pulak tu."

Aku nak bagi tahu Anne yang command tu bukan my main power but...biarkan je lah.Lebih baik aku tak bagi tahu dia yang aku boleh patah balik masa.Kalau tak mesti perkara buruk mungkin akan terjadi nanti.

"Rest.And don't even think about leaving this room for at leats two days."

Aku hanya mengangguk sekali lalu kembali berbaring kat atas katil ni.

* * *

Yuuki;

"Where the hell is Mirai?"

Shuu bertanya dengan nada tegasnya tu sambil menyuakan hujung bilah pedangnya ke arah muka aku.

Wah....this guys is a real psycho.

"Put down the sword and let's talk like a normal buman being."

Aku berkata sambil menolak perlahan hujung bilah pedang yang tajam ni ke bawah.

Dan akhirnya Shuu akur juga lalu memasukkan pedang tu ke dalam sarungnya semula yang ada kat tali pinggang yang mana tengah meliliti dirinya tu.

* * *

"Okay so....you're saying yang Mirai is the cause for your losing power?"

Shuu tak mengangguk mahupun menggeleng dan hanya mengekalkan ekspresi yang tak berperasan kat mukanya tu.

I ask again, "And why you're thinking that way?"

"Because he's the one that can make that 'thing' came out of my body."

"What...thing?"

* * *

Mirai;

Ugh...creepy. Why the hell that Ghost just standing there while staring at me?

But walaupun benda tu dah lama ada kat sini sebelum Anne masuk ke dalam bilik ni untuk merawat aku sekalipun,perempuan tu lansung tak dapat nampak it's peresent.

Yeah...just like what Issei just said to me before.

"Normal human can't see them."

Hah...but aku pun bukannya normal human sangat.First,siapa je yang gila sangat untuk gunakan kuasa diorang hanya untuk patah balik masa semata-mata nak selamatkan dunia ni?Lebih baik biarkan je semua manusia mati kan?

And second,....it's not normal for me since I still can hear this 'voice'.....I mean Maou's voice in my head.

"Hey,Maou."

Maou lansung tak menjawab sahutan aku.But bila difikirkan balik dia pun ada kata yang dia tak boleh muncul if The Ghost is standing near me.

"Hah..."

I really need somone to talk to right now.

"■■■■?"

Gah!!

Telinga aku terus berdesing.Kepala ditolehkan ke arah Issei yang sedang berdiri kat depan pintu bilik ni.

"What did you just said?"

"I said, you know ■■■■?"

Gahh...Bastard...I really hate this sick feeling.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now