"Eh?Kau kenal aku ke?"
Laju aku menggeleng.
"I just read your nametag."
"Ouh..."
Riku hanya menjawab sepatah sebelum dia berjalan pergi bersama seorang perempuan.
Lama aku memandang lelaki yang dah selamatkan aku tu berlalu pergi sebelum tersedar tujuan utama aku untuk keluar daripada dewan latihan tu tadi.
Aku terus berjalan pergi ke kawasan belakang sekolah.Latihan kat dalam dewan tu selalunya akan berlansung selama 30 minit which mean.....aku ada 25 minit je sekarang ni.
Aku melutut kat depan kolam yang sepatutnya menempatkan makmal rahsia basement yang ada kat sekolah ni.Rasanya ada orang tak kat basement ni?
Ah....tapi kalau ada orang pun mesti saintis-saintis gila tukan?So...memang takde masalah kalau aku runtuhkan je pintu untuk menuju ke makmal tu.Lagipun tujuan aku nak datang ke makmal ni hanya untuk mengumpul maklumat and search where the hell is Yuuki's body was placed.
Tangan kanan diangkat tinggi-tinggi.And bila aku nak menghempaskan tumbukan aku untuk menghancurkan kolam ni,tiba-tiba je ada tangan lain yang muncul lalu menerima tumbukan aku tu.
Hasil impact dari tekanan kuat disebabkan aku melepaskan tumbukan aku ke tapak tangan lelaki yang tengah interfere kerja aku kat sini,kolam yang berada kat belakang sekolah ni hampir musnah.Air yang sepatutnya ada kat dalam kolam tu semuanya terkeluar dari tempat asalnya.
Muka aku yang dah basah kuyup dilap kasar sambil menolak rambut depan aku ke belakang dan dengan jelasnya sekarang tanda bintang yang ada kat dahi aku orang lain boleh nampak.
"Hey kid,how old are you?"
Aku hanya mendiamkan diri sambil menganalisis orang yang tengah berdiri kat depan aku ni.White hair,blue eyes and maybe dalam pertengahan umur 20-an?Eh...macam sama je dengan gambaran yang Yuuki bagi tau aku pasal Haruto.
"Your tie color tell me that kau dari tahun 2 kan?But.....how old are you exactly?"
Aku menelan air liur.Hah....My body will turn into it old self just in a few more weeks.Lelaki ni akan percaya ke kalau aku kata yang aku ni actually 18 year old?
"Eh?? 18?Serious lah?No wonder I sense strong willpower from you."
Haruto memandang tajam ke arah aku pula.
"Then kenapa kau try untuk destroy this pool?Do you know something?"
"Eh...kau yang suruh aku untuk turn back time and stop the war from happening."
Lama lelaki ni berdiam diri sebelum dia menyuruh aku untuk mengikut langkahnya memasuki ke ruang basement lab tu.
* * *
"Ah....just to remind you,doktor yang bekerja kat sini semuanya good people.Diorang bekerja kat sini just untuk cari penawar for the Grim Users."
Aku tak berkata apa-apa lagi selepas tu.Bila kitorang berdua dah sampai kat dalam sebuah bilik ni,Haruto terus menyuruh aku untuk mengambil tempat duduk dulu.
"So.....what's wrong with that symbol?"
Dia bertanya sambil mengambil tempat duduk di hadapan aku.Rapat.Rapat sangat sampai lutut kami berdua hampir berlaga.
Matanya masih tak lepas dari memandang symbol berbentuk bintang yang berada di sebelah kanan dahi aku.Tepat-tepat di atas mata kanan aku.
"I don't know either.Abang aku cakap memang macam ni masa dia jumpa aku dulu."
Senyuman sinis diberikan kepada aku.
"Ah~So Hirasu yang bawak lari kau.No wonder aku dah tak dapat jumpa dia in these past few months."
Reaksi daripada tubuh badan,aku secara tak sengaja terus berdiri lalu membuatkan kerusi di belakang aku terjatuh.
"What?"
"Apa....maksud kau dengan bawak lari?Hiarasu kata dia ambik aku kat orphanage."
Haruto memandang muka aku pelik selepas tu.
"Eh~ Hirasu tak bagi tau kau?Takpelah kalau macam tu,nanti aku explain kat kau.Most important thing right now,where's Hirasu?Kenapa kau sorang je yang turn back time?"
"Dia...."
Aku menggegenggam kuat kedua-dua belah tangan sampai terasa pedih.Mata sempat menjeling sekilas ke arah genggaman tangan aku dan dengan jelas aku boleh nampak ada darah menitik.
"He's dead."
Keadaan sunyi mengambil alih di antara kami berdua selepas tu.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...