Episod 9: Seksyen 1

31 12 0
                                    

"So....what happen to them?"

"Their body....."

Aku berfikir-fikir sama ada aku perlu bagi tau Yuuki ke atau tak?

"Explode?Masa tu memang aku tak boleh kawal sangat kuasa aku when I found out about what happen to my brother."

Lama Yuuki mendiamkan diri sebelum dia memegang tangan aku lalu mengalihkan pandangannya ke langit malam yang kelam.

"They all deserved to die after all,so.....Don't ever blame yourself."

Aku tersenyum nipis apabila mendengar apa yang perempuan ni baru cakap.

"Thanks..."

Itu je yang mampu aku balas.

* * *

"Hei,nak pergi ke Seksyen 1 tak?"

Aku memberhentikan kerja mengumpul bekalan makanan apabila mendengar cadangan Yuuki.Yeah....it's our turn to collect food supplies.

"Why?"

"Hmm....Just you know...Takkanlah kita nak habiskan sisa hidup kat gudang tu je?If you ask me how I want to die,I'm more than willing to die in hands of those monsters."

Aku tergelak kecil bila tengok reaction Yuuki.Nampak sangat dia serious dengan apa yang dia cakapkan.

"Aku okey je but we need to tell the others too."

Yuuki mengangguk lalu menyambung semula kerjanya yang tergendala tadi.

"Hei.....you really don't want to eat her heart?"

Hah....this voice again.Keep telling me to eat Yuuki's heart.Katanya disebabkan her heart is a bit 'special'.Special celah mananya pun aku tak tau lah.

But this voice keep appearing after my nosebleed the other day.Mulanya aku ingat bila hidung berdarah,it's a sign i will turn into one of those monsters tapi nampaknya aku salah.Maybe just a small nosebleed sebab shock je kot?

Yelah....aku baru je nampak Riku Takuya mati depan aku kot....Memang a little bit shock by the way.

* * *

After we done our work,Yuuki memang bagi tau yang lain tentang cadangan dia untuk pergi ke Seksyen 1.Semua orang yang ada kat gudang tak kisah pun kalau kitorang berdua nak pergi ke Seksyen 1 but.....the others really don't want to follow us either.

Nah....kitorang berdua pun tak berapa kisah.Lebih sikit risiko untuk lebih ramai orang mati kan?

* * *

"Woah....ni ke rupa Seksyen 1?Kenapa....nampak hancur sangat?"

Aku terdiam.Memang......nampak hancur sangat.Walaupun macam tu,kitorang berdua berjalan masuk jugak ke dalam kawasan ni lalu menuju ke arah satu-satunya bangunan yang masih utuh kat Seksyen ni.

"Grim Project?"

Tempat apa ni?And kenapa nama bangunan ni dinamakan sebagai Grim Project?What a weird place.

"Hei!Kau tak nak masuk ke?"

Ah....Yuuki dah mula berjalan masuk ke dalam bangunan tu lah.Hah....aku kene buang lah habit berfikir lama ni sampai tak perasan apa yang berlaku di sekeliling aku.

Sebaik sahaja kami berdua memasuki kawasan dalam banguna 'Grim Project' ni,ada skrin transparent berwarna biru tiba-tiba je muncul di hadapan kami berdua.Skrin yang aku selalu nampak.....dalam game?

"Hei Mirai.I'm not....hallucinating anything, right?"

Aku terdiam sambil merenung apa yang tertara di skrin tu.

'Main Scenario: Survive from the Natural Disaster'
'Difficulty: Rank E'
'Result: Succeed'

Survive from the natural disaster tu maksudnya 'apocalypse' yang baru terjadi beberapa hari lepas lah kan?Tapi.....

"Succeed?Hah?!Buat lawak ke benda ni?!"

Bad temper Yuuki dah mula meletus dan aku pulak cuba untuk proses benda yang baru berlaku je sekarang ni.So....what this 'system' means is.....That this world is actually turning into some kind of....game?

"F*ck.."

Yuuki merenung aku lama sebelum tersenyum sinis.

"So...."

Perempuan tu meletakkan sikunya ke atas bahu aku.Mata aku dilirikkan ke tumitnya dan memang menghiburkan dapat tengok Yuuki berusaha untuk menyamakan tingginya dengan tinggi aku.

"Our Mirai that always calm also can curse huh?"

Aku merenung muka Yuuki pelik.

"What.....you think I'm innocent this whole time?"

Aku tergelak sinis.

'Sub Scenario:Survive from the monsters inside this building'
'Difficulty: Rank C'
'Time: 24 h'

Kami berdua sama-sama terdiam apabila skrin tu sekali lagi muncul di hadapan aku.

"Hah...I'm not going to do this shit."

Sebaik sahaja Yuuki ingin melangkah keluar dari bangunan ni,tubuhnya terus tercampak ke belakang when she suddenly hit something hard.

Wait....What's going on right now?Aku mendekatkan diri ke pintu bangunan tu lalu menyentuh permukaan transparent yang serupa dengan bentuk pintu tu.

Woah...interesting.This 'door' is really gonna zap me with electricity if I got an intension to leave this building.

"So...kita memang tak boleh kelaur dari bangunan ni unless we clear the 'Scenario'?"

Aku mengangguk tanpa ragu-ragu.Looks like it.But....Survive from the monster in this building is really easy.Then why the diffilcuty is rank as C?



Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now