4 tahun lalu;
"Tadaima...."
Aku berkata sebaik sahaja kaki melangkah masuk ke dalam rumah.Aku terus menepuk kuat bahu abang aku yang tengah memasak kat dapur.
"Ittai!!"
Aku tergelak kecil.
"Itu pun sakit.Kau buat apa ni?"
"Kau buta ke?Tak nampak aku tengah buat dinner?"
Sekali lagi aku tergelak lalu berjalan ke arah meja makan.Aku berhenti melangkah secara tiba-tiba apabila seluruh lampu di dalam rumah terpadam.
Pisau rambo yang sentiasa aku bawak ke mana-mana saja di keluarkan dari belakamg seluar.
Sebaik sahaja aku mendengar footsteps dari arah belakang aku,laju tangan aku yang memegang pisau tu dihalakan ke arah leher orang yang berada di belakang aku.
"Mirai...."
Aku tersentak.Laju tangan diturunkan lalu lampu di seluruh rumah terpasang semula dan baru lah aku boleh nampak abang aku tengah berdiri di depan aku sambil memegang sebuah kek.
"You are to tense."
Mendengarkan ayat yang keluar dari mulutnya,aku terus tersengih lalu sama-sama kami berdua mengambil tempat duduk di meja makan.
"Memang lah aku suruh kau berhati-hati setiap masa but you can let your guard down whenever I'm around you."
Aku mengangguk-angguk perlahan sambil menyuapkan kek ke dalam mulut.
"Macam mana...sedap?"
Aku tersengih sambil mengangguk.
"Happy birthday,Mir-....."
Aku menolak kepala abang aku ke tepi lalu sebuah peluru just past beside him and it went through my right shoulder.
"Damn...you still fast."
Kami berdua terus menyorok di bawah meja makan sebaik sahaja abang aku mengungkapkan ayat yang lansung tak membantu pada masa sekarang ni.
"Abang....kau ada buat masalah lagi ke?"
Abang aku tersengih lalu mengalihkan pandangannya ke tempat lain.
"Hi.Ra.Su!"
"Okey,okey!Ada orang upah aku to kill somone for them."
Hah....aku mengeluh berat sambil merenung sniper yang berada sejauh 2 bangunan dari apartment kami.
"Lain kali kalau nak duit kau buat lah kerja berfaedah sikit."
Aku berkata sambil berjalan keluar dari bawah meja.
"Hei,Mirai!Kau nak buat apa?Tak takut mati ke?!"
"Don't worry.I can stop all that bullets."
Bila aku nampak sniper tu nak melepaskan tembakan kali kedua,aku terus berdiri di tepi tingkap lalu berkata;
"Freeze."
Lalu aku terus melompat ke atap bangunan di mana sniper tu berada.Oh...jangan salah faham.It's not my power to jump from building to building.This is just....My physical strenght.
Aku terus mengelar leher sniper tersebut apabila sampai di rooftop tu lalu membuka topengnya.
Dan....it really suprise me.
"Suzuki?!"
Lelaki ni bukan ke anak keluarga terkaya kat jepun ni?
Dan tiba-tiba,beberapa orang lelaki bersenjata mula mengelilingi aku.Pisau yang berada di dalam genggaman sedari tadi terus dijatuhkan.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...