Episod 22 : That Rude Bastard

21 11 0
                                    

Bila aku terjun je dari cliff tu, I've been falling for around 5 minutes already.

Yeah....aku masih tak jatuh-jatuh ke bahagian bawah tempat ni.

Pandangan dialihkan ke sekeliling aku.

Nothing......Nothing particular to see.

There's only a pitch of black I can see right now.

And bila aku menolehkan kepala ke kiri,that f*cking screen just popped out of nowhere.

Habis jantung aku hampir terkeluar tadi.

'The past trauma will be played due to the side effect of the sacrification.'

Hah....this bastard.

Aku offer diri untuk dijadikan sacrifice sebab nak elak benda ni lah!!

* * *

With just a blink of eyes,aku terus berada kat tempat lain.

Bila fokus aku dialihkan ke sekeliling bilik ni.

Yap.Aku ada kat sebuah bilik sekarang ni.

Anyway,bila fokus aku dialihkan ke sekeliling bilik ni,....aku baru perasan yang bilik ni....ialah bilik tidur aku dulu.

Eh,kejap.Macam mana pulak aku boleh tiba-tiba teringat yang aku pernah ada bilik sendiri ni?

And....aku even teringat macam mana rupa mak dan ayah aku.

Bunyi engsel pintu yang berkeriut tu berjaya mengalihkan perhatian aku semula kepada perkara yang bakal terjadi kat depan aku sebentar lagi nanti.

Seorang budak kecil,...I mean diri aku yang masih kecil tu sedang berdiri di sebalik pintu yang tengah terbuka luas.

Tindakannya tu lah yang menyebabkan engsel pintu tu berkeriut tadi.

Back to the story.

My self kid was standing in front of the door while.....watching.....

Aku tak sanggup nak meneruskan kata-kata bila rasa nak termuntah disebabkan teringat balik perkara yabg pernah terjadi kat bilik ni beberapa tahun lalu.

Ya....sekarang baru aku ingat apa yang pernah terjadi kat bilik ni.

I was standing.....while watching my mom held a knife.And....aside from that,mayat ayah aku jugak sedang terbaring kaku di hadapannya.

Bau hanyir mula menusuk kuat ke dalam hidung aku.

'The side effect has wear off.'

Dan sekelip mata je aku dah berada kat tempat lain.

And bila trauma tu semua dah reda,aku sekarang tengah terbaring kat suatu ruang bilik dengan nafas yang masih tak terkawal.

Ruang bilik ni macam bilik yang Minase,Yuuki,aku and lain-lain berkumpul tadi.

Cuma....tempat ni hanya dipenuhi dengan warna putih.

Aku bangun daripada terus terbaring lalu bersila sambil mengalihkan pandangan ke seluruh bilik ni.

Too....quite.

Nah....baik aku ambil peluang ni untuk berehat.

Badan kembali direbahkan ke atas lantai.

Tapi...baru je aku nak meneruskan niat untuk berehat,ada satu suara ni berjaya membuatkan aku membuka mata semula.

"Kau pun scarifice kan diri sendiri ke?"

Aku mula berdiri lalu fokus aku ditumpukan kepada pemilik suara tu.

Lelaki.

Of course lah lelaki.Suara dia pun garau.

"And...macam mana kau tau."

"I also become their sacrification.Maybe ni tempat kat mana semua orang berkumpul sebelum kene revive balik?"

Aku hanya mendiamkan diri mendengar teori lelaki ni.

'The Hidden Scenario has ended.'

Aku mengalihkan pandangan ke arah lelaki tu bila dah baca apa yang tertera kat skrin depan aku ni.

But....lelaki tu hanya menunjukkan riaksi kosong bila dia membaca apa yang tertera di depannya.

Bila badan aku dan lelaki tu mula memudar yang mana menunjukkan kami berdua akan kembali ke alam realiti,lelaki tu mengalihkan pandangannya ke arah aku lalu memberikan aku pandangan tak berperasaanya kepada aku.

"Next time we meet,we both probably will become enemy."

Dan itu adalah ayat yang terakhir aku dengar dari lelaki yang tak beradab tu sebelum tersedar.

"Ah!He's awake!"

"Mirai dah bangun?"

"Hey,are you okay?"

Suara dari setiap orang yang berada kat sekeliling aku ni membuatkan pening aku yang dah hilang tadi kembali menerjah semula kepala aku.

Aku bangun sambil memegang kepala.Cuba mengawal rasa pening tu dari terus menjadi makin buruk.

"Apa...yang jadi?"

Yano terus sukarela untuk menjawab soalan aku.

"After kau terjun dari cliff tu,ada notification bagi tau yang Hidden Scenario tu dah ended.And sedar-sedar je kitorang semua dah berkumpul kat sini but apart from that,we also saw you lying here.Alone."

Notification tu...maksdunya skrin transparent tu lah kan?

Hah...whatever.

Aku masih tak dapat nak lupakan muka arrogant bastard yang aku terjumpa sebelum that Hidden Scenario end tadi.

Tindakan Yuuki yang sedang mengambil tempat duduk kat sebelah aku berjaya menyedarkan aku semula ke alam nyata.

"You know,....everyone has their own trauma.So...kau jangan lah risau sangat kalau kitorang akan pandang serong kat kau lepas ni hanya disebabkan video kat Hidden Scenario tadi."

Aku hanya terdiam mendengar kata-kata perempuan ni selepas tu.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now