"Hmm....hmm...~"
Aku senandungkan lagu yang aku ada dengar dalam mimpi tentang mak aku hari tu sambil memandang ke arah kerumunan orang ramai yang berada di hadapan aku sekarang ni.
Eh,salah.Kerumunan mayat manusia yang berada di hadapan aku sekarang.
I wrap my arms around myself and rest my head on one of my arms.
Aku tertawa kecil disebabkan pemandangan yang sedang terbentang kat depan mata aku sekarang ni.
Disebabkan kepala aku sedang ditelengkan ke atas tangan aku ni,aku hanya nampak kerumanan mayat tu semua macam tengah senget.
And that's hillarious actually.
Guess my sense of humor is broken now.
"Attention!There's a fight yang tengah berlaku kat rooftop sekarang ni."
Perlahan-lahan aku mula berdiri bila mendengar suara Marbas lalu berjalan le arah Shuu yang masih tak sedarkan dirinya.
Tumpuan dihalakan ke arah skrin besar yang sedang terpampang kat hall ni.
And....skrin tu jelas menunjukkan yang Yano.....tengah menyandar against the wall sambil memegang lengan kanannya yang sedang berlumuran darah.
Guess she got hurt,huh?
"Thanks for treating my wound but you don't need to kill those people though."
Aku tersentak bila tiba-tiba terdengar suara Shuu lalu memusingkan badan aku untuk menghadapnya.
Mata dihalakan ke arah lukanya yang aku dah balut dengan cebisan kain which.....aku dapat dari baju salah seorang mayat yang ada kat hall ni.
"Why you need to kill them?"
Soalan Shuu berjaya membuatkan mata aku kembali menatap mukanya lalu aku tersenyum sambil menelengkan kepala.
"There's only two choices.Membunuh atau terbunuh.You choose it yourself."
Mendengar jawapan dari mulut aku membuatkan lelaki tu terdiam sambil menghembuskan nafas berat.
Lama kami berdua mendiamkan diri sebelum Shuu menanyakan soalan mengarut kepada aku.
"Kau tak nak ke selamatkan perempuan tu?"
"Siapa?Yano?Nah....she's strong enough to take care of herself."
Aku menjawab soalan Shuu sambil pandangan ditumpukan ke arah skrin besar tu yang sedang menayangkan situasi di mana Yano tengah berlawan dengan some kind of.....weird pervert bastard.
Why is he pervert?Sebab muka lelaki tua tu memang jelas menunjukkan dia seorang yang pervert.
And why is he bastard?Because that f*cking guy just keep thrusting his finger into Yano's wound.Luka yang berada di lengan kanannya tu.
Aku mula berjalan ke arah tangga untuk menuju ke arah rooftop bangunan ni.Lif pulak dah awal-awal memang tak boleh guna.
"Where you're going?"
Aku tak menjawab soalan Shuu dan sebaliknya meneruskan langkah aku.
* * *
Sebaik sahaja aku membuka pintu,aku hanya nampak Yano yang tengah menjaga jaraknya dari lelaki tua tu dan Yuuki yang dah tak sedarkan diri bersama lengan kirinya yang dah terputus.
Lelaki tua tu tengah menghalakan mata pisau yang dipegangnya ke arah Yano sambil perlahan-lahan kakinya memasuki ke dalam helicopter tu.
Aku berjalan ke arah Yano lalu membantu perempuan ni untuk bangun.
Dia mendesis kesakitan bila aku tak sengaja menekan luka yang berada di lengannya.
"Sorry."
Yano tidak berkata apa-apa tetapi dia masih memandang tajam ke arah lelaki tua yang dah dah berada di kerusi bahagian kawalan helicopter tu.
Aku mendekatkan bibir aku ke arah telinga Yano lalu berbisik;
"Don't worry.The Scenario didn't even say that the helicopter can keep us alive."
Yano menghembuskan nafasnya berat.
"I know.Just.....kenapa lelaki tu nak sangat naik benda tu sampai sanggup hancurkan tangan Yuuki?!!"
Perempuan ni melempiaskan kemarahannya dengan menumbuk kasar permukaan dinding yang berada di belakang kami berdua.
"Jangan serabutkan otak kau sangat dengan lelaki tak guna macam tu.Let's.....help Yuuki for now."
Aku berkata sambil menepuk bahu Yano lalu berjalan ke arah Yuuki.
I crouch in front of her and pandangan aku masih ditumpukan ke arah tangan kiri Yuuki.
"Kau dengan Kazehaya je kan yang tau Yuuki ni robot?"
Yano berdiri di sebelah aku lalu mengangguk perlahan.
"Then....please keep this secret from everyone else."
Aku berkata lalu perlahan-lahan mengangkat tubuh badan Yuuki.Langkah diatur untuk turun dari rooftop ni.
Yano mengikut aku lalu bertanya;
"Why?"
"Because,.....orang lain akan bunuh dia tanpa ragu-ragu kalau diorang dapat tau yang Yuuki ni bukan manusia.Diorang akan anggap yang Yuuki ni......macam patung yang boleh bercakap.You know what I'm trying to say right?"
Dan...Yano mengangguk bagi menjawab soalan aku.
* * *
Everyone else dah masuk ke dalam khemah.Maybe dah tidur agaknya.
Shuu?As I promised,that guy will stick with me until luka kat perut dia tu sembuh.
Aku hanya memandang kosong ke arah unggun api ni sambil bermain-main dengannya dengan ranting kayu.
Tapi terus aktiviti aku ni terbantut bila.....bayang-bayang yang sama aku nampak kat building hari tu tengah berdiri betul-betul kat depan unggun api ni.
Kepalanya yang takde rupa bentuk muka tu hanya memandang lama ke arah aku tanpa berkata apa-apa.
"Kau ni.....hantu ke?That's why aku je boleh nampak kau?"
Benda tu tak menggeleng mahupun mengangguk.
Hah....aku menghembus nafas berat lalu kembali bermain dengan unggun api ni.
"Mazoku."
Mendengar nama tu tiba-tiba keluar dari mulut bayang-bayang yang ada kat depan aku ni berjaya membuatkan pandangan aku diangkat semula.
But....unfortunately benda tu dah takde.
"Mazo.....ku?"
Entah kenapa nama tu bagi aku goosebump.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasía[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...