Episod 44: He's back

10 4 0
                                    

"I will send you to the Scenario's area back."

"Is it really okay? Bukan ke king of hell je yang ada authority macam tu?"

"I'm his wife so don't worry about it too much."

Oh yeah. In Greek mythology, Persephone is Hades' wife. But....

"Bukan ke kalau souls yang dah masuk dunia ni, diorang tak boleh escape?"

Persophene memberhentikan aktiviti menghisap paipnya tu lalu kakinya disilangkan sambil pandangan tajamnya diberikan kepada aku.

"You don't know? You still have a mortal body so basically you're not dead. Yet."

Okay. It's kinda creepy bila perempuan ni menambahkan perkataan 'yet' dihujung katanya tu. It's like....she will be waiting for my death in this world. But....bila difikirkan balik niat baik Persephone ni....She....

"You want something in return right?"

Dan senyuman manis Persephone tadi terus bertukar kepada senyuman yang agak creepy selepas dia mendengar kata-kata aku tu.

"Well....you're not that stupid. It's true but I don't want anything for now. Just....."

Aku rasa seperti tubuh aku ditarik ke suatu tempat.

".....Don't die yet."

And perempuan tu terus hilang dari pandangan aku.

* * *

Sebaik sahaja aku membuka mata, aku hanya nampak Yuuki yang sedang terduduk di atas tanah sambil meratapi kematian aku manakala aku pula hanya berdiri tegak beberapa sentimeter tidak jauh darinya.

Damn. Tak sangka kematian aku boleh beri kesan besar kat orang lain.

Yuuki pula dikelilingi Yano, Shuu, Minase dan seorang perempuan yang aku tak kenal.

Dan bila Yuuki mengangkat mukanya, perempuan tu terus terkedu. Aku pula hanya mampu mendepankan tangan sambil berkata;

"I'm.....back-"

Dan....kata-kata aku tak dapat dihabiskam bila Yuuki terus meluru ke arah aku dan memeluk tubuh badan aku. Diiringi dengan Yano dan Minase yang mana membuatkan aku terjatuh jugak akhirnya.

Shuu? That guy is trying hard to look cool right now. Can he just drop the act? Look. Minase pun dah buang tabiat agaknya join dua orang perempuan ni peluk aku?

Yuuki akhirnya menegakkan tubuh badannya dari terus-menerus terbaring di atas badan aku lalu muka risau dan tangisannya tadi berubah kepada......marah....

Ha..ha....ha...

Aku mula gelak hambar bila Yuuki mengambil tindakan untuk berdiri lalu sebuah lempangan dihadiahkan kepada pipi kanan aku yang mana membuatkan kepala aku terteleng ke tepi juga.

"Are you f*cking nuts? Why the hell did you put yourself in that kind of situation?"

Aku mendengar maki hamun Yuuki sambil berdiri lalu Yano pula menghadiahkan sebuah pukulan di kepala aku.

"Dude. What the fu-"

"Everyone's worried about you. Yuuki's right. You can be a selfish person sometimes."

Dan....perempuan tu terus berlalu pergi selepas meluahkan kata-katanya lalu membantu Anne dan beberapa orang penduduk yang lain untuk periksa semula sama ada , there's a people yang terperangkap di dalam timbunan runtuhan rumah-rumah tu semua after....Scenario demon world yang berlaku tadi atau tak.

Aku mengalihkan fokus kepada Yuuki semula bila perempuan tu mula memanggil nama aku dengan nada marahnya tu.

"Kau dengar tak apa aku cakap ni?"

Perlahan-lahan aku mengangguk.

"Hah.....enough with the lectures, Yuuki. How about......we just let Mirai rest for now. No. I mean, in fact, you guys need to get some rest too. Ugh.....just look at those eyebags. So....agree with me?"

Dan akhirnya Yuuki mengangguk sambil mengeluh perlahan selepas mendengar kata putus dari Minase tu.

Yuuki, Yano, Minase dan seorang lagi perempuan yang aku masih tak kenal mula berlalu pergi diikuti dengan Shuu.

Aku juga turut mengikuti mereka bila tiba-tiba je hidung aku mula berdarah. Langkah diberhentikan dan agaknya disebabkan Yano perasan yang aku takde di samping mereka, perempuan tu memalingkan kepala ke belakang.

Sebelah keningnya diangkat seolah-olaha menanyakan aku soalan; "Are you coming or not?"

Aku hanya memberikan isyarat tangan kepada Yano. Memberitahu kepadanya untuk masuk ke rumah Anne dulu bersama dengan yang lain dan nasib baiklah dia ikut juga kata-kata aku tu.

Selepas kelibat mereka hilang dari pandangan, suara Maou pula mengambil alih suasana senyap yang aku tengah nikmati tadi.

"You forgot already. Hah......You're in this state right now because of Savage. Remember? It's almost 4 weeks you didn't eat any Savage or....that 'turning human' thing you guys refer to."

'Can't you shut up? For once? And are you dumb or something? There's. No. Turning human. In this damn demon world!'

"Ugh....fine, fine. You really have a very bad temper. Just like him."

Aku tersentak bila Maou mula membangkitkan hal berkaitan 'him' tu.

'Oi Maou. Him tu siapa?'

Aku just nak tanya lelaki ni untuk kepastian tapi sebaliknya dia lansung tak jawab soalan aku tu and hanya mendiamkan diri.

I start to crouch out of frustration sambil meramas kasar rambut sebelum suddenly ada seseorang mula berdiri di hadapan aku.

Perlahan-laha kepala diangkat dan.....There he is. Shuu. Standing in front of me. Sambil menyilangkan kedua-dua belah tangannya ke dada.

"Wipe that blood at least."

Ugh...Cocky bastard.

Aku berdiri untuk menghadapai lelaki ni sambil mengelap kasar sisa darah yang berada di hidung aku sebelum badan aku ni mula hilang keseimbangannya.

Maybe sebab aku memang tak makan any Savage lagi kut.

Because lepas semua Scenario thing ni dah tamat, aku baru perasan yang aku rasa lapar sangat ni. Lapar sampai rasa nak mati.

But nasib baiklah Shuu berjaya tangkap badan aku dari tersembam jatuh ke atas tanah.

"Don't act strong."

Yeah....says the guy that always had a cold face.

Aku akhirnya menjarakkan diri dari Shuu.

"So what? What are you doing here? Everyone dah masuk ke dalam dah pun."

"Are you dumb or something? Of course I was out looking for you. Do you want to see Yuuki's crying face again kalau kau hilang ke apa?"

Dan....aku terus mendiamkan diri. Aku boleh dengar lelaki ni mengeluh lalu dia memicit pangkal hidungnya sebelum dia membuka mulut.

"You need to eat something right? That turning human. You need to eat that thing right?"

Shit. Aku lupa yang Shuu ada rahsia aku pasal hal 'makan turning human' ni semua.

"Yeah. So what you're gonna do about it?"

Aku bertanya sambil mengatur langkah untuk masuk ke dalam rumah Anne.

"We will leaving. Tomorrow Morning. I know you can't anything here."

Dan Shuu pun terus berjalan pergi melepasi aku lalu melangkah masuk ke dalam rumah Anne.

Huh.....He's....Kind?

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now