Episod 2:Start For The New World

62 18 0
                                    

Aku bangun daripada tidur,turun dari katil dan tengok-tengok je Encik Riku Takuya tengah memasak kat dapur aku.

Pecah perut aku gelak.Terus golek-golek kat atas lantai ni.Dah lah lelaki tu pakai apron.

"Can you please just shut up?"

"Okay,okay."

Aku mengambil tempat duduk di meja makan.Termasuk hari ni...dah 3 hari Riku Takuya duduk kat rumah aku.Even luka yamg dia dapat dari tembakan aku dah sembuh.

"Apa main power kau sebenarnya?"

Lelaki tu bertanya sambil mengambil tempat duduk di hadapan aku.

"Takuya or...Riku?"

"Just Riku."

Aku berfikir sekejap.Patut ke aku bagi tau lelaki yang baru aku jumpa?Walaupun dia....Hero yang orang lain selalu cakapkan tu?

"I'm not hero.I told you already."

Aku menolak sedikit kerusi ke belakang.

"Woah....creepy."

Riku memarah aku selepas tu.Ketawa je yang mampu aku balas.

"Hm.....rewrite the future?"

"How...?"

Macam mana?Dia tanya lagi.Mestilah....

"By turn back time."

Lama Riku memandang muka aku.

"So...macam mana kau hide that power?"

Aku tersentak.

"You know?"

"The news still popular you know?"

Aku tersenyum sinis.Aku ingatkan.....yang semua orang dah lupakan peristiwa tu.Tapi tak sangka pulak masih ada kat dalam berita.

"Tapi....kau buat benda tu on purpose atau tak sengaja?"

Aku menggenggam kolar baju Riku tanpa sedar.

"Mestilah tak sengaja.Kau ingat....aku sanggup ke buat semua tu?"

Genggaman dilepaskan lalu aku menghempas kasar punggung ke atas kerusi.

"Hey....I'm just asking.Sorry kalau kau terasa."

Aku menggeleng perlahan.

"You're right.....Aku sengaja atau tak....it still my own fault."

Suasana senyap seketika masa lepas aku cakap ayat tu.

"Hey.Nak keluar tak?"

Hah?Keluar pergi mana?

* * *

Aku memandang tajam bangunan yang berada di depan aku sekarang ni.Asal.....Riku bawak aku ke sini?

"And why are you bring me here?"

"To...relax I guess."

He guess?Are you insane?!Relax apanya kalau kau bawak aku ke besbol center ni?

Tanpa aku sedar,Riku dah jauh berjalan di hadapan aku.Lelaki tu kan....memang cold hearted betullah.Aku terus berlari untuk mengejar langkah Riku.

Tapi....macam mana aku boleh berdiri kat tempat ni sekarang sambil memegang bat?

Pandangan dialihkan ke arah Riku.

"How even I'm holding this stuff?"

"I don't know.I just give you the bat and you take it?"

Gah!!!That is his answer?Pandangan dialihkan ke depan semula.Genggaman dikuatkan lagi pada pemegang bat.

Bila bola mula ditembak keluar dari mesin tu,aku tarus memukulnya and.....Perkara yang paling aku nak elak ialah membuatkan jaring gelanggang ni terkoyak.

"Hah.....Bukan ke aku kata kawal kuasa kau tu?"

"Ah!!!Not my power.I'm just overdo it."

Hish Riku ni!!Katanya dia suruh aku relax dengan pukul semua bola-bola ni.Tapi entah kenapa buatkan aku lagi stress with all his nagging.

And...aku bukannya sengaja buatkan jaring tu terkoyak with that ball yang entah ke mana kelibatnya sekarang ni.

Baru aku nak pukul bola kali kedua,tiba-tiba kaki aku sense some kind of vibration.Bola yang ditembak terus terkena hidung aku.

Perkara tu buatkan aku terjatuh teruk kat depan lelaki jerk yang berada di belakang aku ni.Aku boleh dengar dia membuka pintu lalu melutut di hadapan aku.

"Kau asal tak pukul bola tu?"

"I'm just sensing.....an eartquake just now."

"You sense wha-"

Gegaran sekali lagi terasa dan nampaknya Riku pun boleh rasakannya.Darah yang mengalir keluar dari hidung aku tidak dihiraukan.

Aku hanya mengikut langkah Riku yang mana dah keluar dari besbol center ni.

Sebaik sahaja keluar dari bangunan tu,I'm just seeing the world is ending now.

Sebaik sahaja keluar dari bangunan tu,I'm just seeing the world is ending now

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now