"What...do you mean by that?"
"Look.Bukannya aku yang nak bawak benda tu pun ke tempat ni.Benda tu yang selalu follow aku.
"Sometimes.Not always."
"Yeah,yeah.I know."
Issei memandang pelik ke arah aku dan aku pula hanya menggeleng kepala sambil tersenyum kecil ke arahnya tanda takde apa-apa yang berlaku tadi.
Ugh!I need to stop talking to this voice whenever there's someone around me.
Issei hanya memandang lama ke arah aku sebelum perlahan-laham dia berjalan keluar dari bilik ni.
Belum sempat dia menutup pintu,aku memanggil namanya.
"Issei."
"What?"
"I need to talk to your mom."
Dan dengan macam tu je lelaki tu terus menghempas pintu bilik ni.
* * *
"Hah....kenapa kau panggil aku?"
"Issei kata kau manusia.Weird....how come you still alive?"
Mak Issei memandang tajam ke arah aku sebelum reaksinya berubah dan perlahan-lahan dia mengeluh.
"It's a long stor-"
"Then pendekkan lah."
"Wah....perangai kau dengan Issei sama je.Keras kepala."
Perempuan ni tersenyum bila dia bercakap pasal Issei sebelum senyumannya pudar bila dia sedar yang kitorang berdua still having a conversation.
"Ask another question.And just call me Anne."
"So,macam mana kau tau yang aku dari different timeline?"
"Eh,kau dengar ke tadi?"
"Aku bukannya pekak."
Anne terdiam untuk beberapa saat sebelum dia mengambil tempat kat atas kerusi yang berada kat sebelah katil aku ni.
"Okey,first of all I'm a Grim user.So...."
Yeah.That's obvious.
".....I can control someone memories you see.So from that,I somehow boleh tahu yang kalau seseorang dari timeline ni atau tak.Like....memories kau give a different color when I see through it.Tapi warna memoris orang dari timeline ni pulak semuanya sama."
Aku terdiam.
"So...you're sayin-"
Kata-kata aku terhenti bila tiba-tiba je Issei merempuh masuk ke dalam bilik ni.
"The Executor dah datang."
Executor?
* * *
Bila Anne dan Issei dah turun ke tingkat bawah rumah ni,aku pun ikutlah sekali even aku kene marah dengan Anne sekalipun.
Why?Sebab aku turun jugak daripada katil walaupun badan aku ni belum stabil lagi.
Sampai je kat tingkat bawah,aku boleh nampak ramai orang yang berkumpul kat rumah...I mean library ni.
Yeah....aku pun baru tau yang tingkat bawah rumah ni sebenarnya library.
Semua orang yang tengah berkumpul tu kebanyakanya tengah menunduk sambil menekup mulut diorang.
But ada sesetengah lagi yang macam tengah tahan nafas.Baru aku nak bukak mulut untuk tanya apa yang dah jadi,Issei serta-merta menekup mulut aku lalu jari telunjuknya diletakkan di atas bibirnya.Memberi isyarat kepada aku untuk mendiamkan diri.
Beberapa saat berlalu dan akhirnya aku menolak tangan Issei yang menekup mulut aku ni ke bawah.
Baru je aku nak bangun,tiba-tiba ada kelibat bayang-bayang yang mula berjalan di luar pintu masuk ke library ni.
Mata aku mengikut setiap langkah bayang-bayang tu ambil setiap kali 'dia' melepasi tingkap-tingkap yang ada kat library ni.
Dan bila 'dia' membuka sebuah pintu yang mana at the same time is the door to get inside this house, keadaan kat dalam library ni makin sunyi.
Beberapa saat berlalu dan bayang tu hanya berdiam diri sambil berdiri kat depan pintu tu.
"It's heart....You need it."
"What?"
"You heard what I said.Lagipun kau bukannya boleh hidup lama tanpa makan apa-apa kan?"
Agh!!Seriously?Right now?In the middle of this crowded people?
"You can command it.Use that power."
"Tapi the Disaster sebelum ni lansung tak terkesan dengan kuasa aku pun,kan?"
"It's different.The Disaster dengan benda yang ada kat depan kau sekarang ni different.Just...trust me."
"Hah?!Trust you?"
Buat lawak ke?Kau tu dah lah hanya sekadar 'voice'. Wujud tetap pun takde. And nama kau lansung lah aku tak tau.
Bila pandangan dialihkan ke depan semula,bayang hitam tu dah mengalihkan pandangannya ke arah aku.
Shit!Suara aku kuat sangat ke tadi?
"Hah...there's no other way."
Aku berkata sambil bangun.Badan diregangkan dulu sebelum perlahan-lahan aku berjalan ke arah benda tu.
"Woi!Kau dah gila ke?"
Issei yang berbisik cuba untuk memanggil aku,...aku hanya buat tak endah.
Langkah diteruskan dan aku terpaksa buat brek mengejut bila tiba-tiba je bayang tu keluarkan a sycthe from inside of it's body.
Darah yang ada kat bilah sycthe tu pula mula menitis kat atas lantai library ni.
But somehow....that blood really make me hungry.Gah!!Snap out of it Mirai.
"Hahahaha.Perangai kau sama je dengan Mazoku dulu."
"Wait what?!Kau kenal-"
Kata-kata aku terhenti bila bayang hitam tu mula meluru ke arah aku lalu menghempaskan tubuh badan aku ke dinding.
"GAHH!!"
Serious...sakit.Sakit yang aku rasa nak tamatkan je sekarang tapi tak boleh sebab terpaksa hentikan benda ni.
Mukanya aku tak dapat tengok disebabkan kabus hitam yang meliliti tubuh badannya ni.
Aku cuba sedaya upaya untuk menahan bilah sycthe ni dari terus memancung kepala aku.
Aku merampas senjata ni from that shadow....I mean that Executor and terus meluru keluar dari library ni melalui lubang yang dah dibuat oleh The Executor masa dia hempaskan badan aku ke dinding tadi.
Bila kiorang berdua dah berada kat luar rumah di mana aku ditempatkan tadi, aku terus mencengkam kuat kain hitam....apa entah yang dipakai Executor ni lalu kepalanya dirobek.
Dadanya juga dirobek kasar oleh aku lalu hatinya dikeluarkan dan tanpa sedar aku dah termakan hati tu.
Bila sisa terakhir dari hati Executor yang berada di dalam mulut aku ni ditelan, aku terus menghela nafas lega sambil kepala didongakkan ke arah langit malam yang gelap tu lalu menutup kedua-dua belah mata manakala tangan pula masih utuh memegang kain hitam yang membaluti Executor ni.
Mulut yang tengah berlumuran dengan darah aku tak endahkan dan akhirnya aku menjatuhkan badan mayat yang orang kat sini panggil sebagai The Executor ke bawah.
Kaki hanya melangkah badan mayat ni lalu aku berjalan masuk semula ke dalam library tu melalui lubang tadi.
Aku berjalan melepasi Issei yang masih terkaku di atas lantai rumah ni, maybe sebab terkejut, lalu membisikkan;
"Take care of the body."
.....ke dalam telinganya dan meneruskan langkah aku menuju ke tingkat atas rumah ni.
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...