Episod 52: Mazoku Project

6 3 0
                                    

"There was this experiment. A project I mean. Just like Pheonix Project, Akihito Project and Grim Project. Although Pheonix Project just ada one survivor-"

"And who's the survivor actually?"

"Ryan.....Ryan ape entah nama dia. But he's a Malaysian. And he can't even remember that he was apart of an experiment."

What? So there was three. I mean four- including project yang aku terlibat sekali according to this guy - yang pernah terjadi sebelum ni....?

And Pheonix Project only has one survivor? Are you joking with me-

"And for the fourth project, it was called Mazoku Project."

What?

Suddenly, all the things in here start to break one by one.

Shit! It's Yano.

"Stop, Yano."

Tegas suara aku cuba memghalang tindakannya tu.

"Kau tak dengar ke lelaki ni cakap?!! There was 4 Project. 4! I thought there was only one!"

Wait.

"Macam mana kau tau yang pernah ada project wujud sebelum ni?"

"Duh. History class. Ada cakap pasal Grim Project bagai and how it was involving Black Crystal. That sort of stuff."

Hah? Ada ke? Entahlah. Aku memang tak ingat sangat pasal history ni semua. Dan tu pon nasib baik je aku pass History exam and lepas tu graduate.

Okay. Anyway....

Aku mengalihkan perhatian ke arah Chris semula.

"So....Mazoku Project. The purpose of it is...?"

"Hah.....Mazoku. Takkan tak pernah dengar kot?"

Laju aku menggeleng sebelum tiba-tiba je Shuu menepuk bahu aku sambil berkata: "Mirai. Mazoku tu ada kat Japanese History class you moron. It means the bad spirit. F*cking hell. I don't know that you're this stupid. How old are you by the way?"

Wah, wah, wah. Suka hati mak bapak dia je panggil aku moron, f*cking hell bagai.

And for the record, I'm 18! Dah graduate dah pon! Pendek sangat ke aku ni? Lagipun tinggi aku 178cm kot. Takdelah pendek sanga-

Wait.

Kalau dibandingkan dengan Shuu....aku agak pendek kot. Aghhhh!! Berapa tinggi mamat tu sebenarnya? Galah ke apa?

"I'm old enough."

Aku berkata lalu menepis laju tangan Shuu yang berada di bahu aku ni.

Pandangan dialihkan ke arah Chris. Again. Bagi berbincang dengan dia semula.

"So....apa kene mengena maksud Mazoku dengan Mazoku Project?"

"It means yang diorang nak hidupkan balik Mazoku tu lah. The demon. The 8th sin. The 8th sin from 8th deadly sins."

Semua orang di dalam ruang basement ni terdiam bila mendengar jawapan Chris. Termasuk juga aku yang masih tengah menghadam kata-kata mamat ni.

There was....8th deadly sins?

"You're joking right?"

That question came out from Minase's mouth.

"Woah! Bila masa kau turun ni? Yuuki macam mana?"

Ya. Disebabkan terkejut sangat, aku punya perhatian terkalih kepada Minase pula lalu soalan tu tersembur dari mulut aku.

"Dooyun pula yang pergi atas. Katanya dah waktu lunch sekarang so dia pergi buat makanan sekejap."

Aku hanya mengangguk faham sebelum tiba-tiba Chris membuka mulutnya.

"The 8th sin is the most carzy sin. The sin against the Holy spirit. Can you imagine? How f*ck that is? Because all sins exist just when someone or many people made that sin. So you just imagine someone that oppose the gods sampaikan sin ke-8 ni terjadi."

Yeah...I know Chris. I have read about the 8th sin somewhere. Hah....Macam manalah dari seseorang yang nak bunuh aku tadi kini dah terikat kepada sebuah kerusi? Look so....patheti-

"So. Maksud kau, ramailah survivor subject dari Mazoku Project ni?"

Shuu pula bertanya lalu lelaki di hadapan aku ni jawab dengan ayat;

"Yeah. Just 56 subject. Takdelah banyak sangat macam survivor Grim Project but still....pretty much. And I'm the 10th subject. So, masa ak- Wait. Tanda bintang tu...."

Matanya memandang tepat ke arah dahi aku yang terselak sedikit rambut depannya ke belakang. Lebih tepatnya lagi, ke arah six pointed star yang terukur di bahagian kanan dahi aku ni.

Aku menyelak seluruh rambut depan aku ke belakang lalu wajahku didekatkan lagi ke arah Chris.

"You know this symbol?"

"YES! Budak kecik berumur 4 tahun yang kene bawak lari tu."

Okay. Wait. Too much information untuk hadam.

Hah....Okay, So! Ada satu video Hirasu yang Haruto dan aku pernah tonton. Tentang Hirasu selamatkan aku dari tempat sebuah uji kaji eksperimen ni.

Dan aku pernah jumpa satu fail di bangunan terbiar kat Seksyen 1, mengatakan yang aku, subject eksperimen, hilang tanpa jejak semasa Prof.Kawazaki tengah test power aku di dalam training room.

Which is.....aku hilang dalam training room tu disebabkan Hirasu yang dah selamatkan aku at that time.

And this guy in front of me said yang dia pernah nampak aku. Aku mula membuka mulut. "So, tell me. Mana kau pernah nampak aku."

"On the day you were missing of course. Masa kau tiba-tiba je hilang, semua orang sumpah kalut. Termasuklah orang yang mula-mula start Project tu. Of course dia panic. Kau kan satu-satunya subject yang awaken power at the young age so diorang rasa kau ada potentional. So....."

"Siapa yang mulakan Project tu?"

Suara aku tertinggi sedikit dan tanpa aku sedar, tangan aku hampir-hampir je mencengkam kolar baju mamat ni kalau bukan disebabkan Shuu dan Yano yang menahan aku.

"Sheesh. I don't know. Masa kau hilang tu pun umur aku 12 tahun. And it's been 14 years now since you were missing. My god. And aku tak sangka kau survive. Well....dah takde makna dah sekarang. Sejak kau hilang, Project tu kene shutdown and all the subject kene bunuh. Even though ada beberapa orang terlepas. Termasuklah aku. So disebabkan I don't want anyome to have the same power as me, I kill them all."

F*ck. He said it as if it was the best thing to do!

"Ah....Tapi rasanya ada seorang lagi lelaki yang ade bentuk bintang tu rasanya...."

Chris mumbles randomly. And I mean really random because how the hell ada orang lain yang ada this, same star mark on their forehead?

Disebabkan sifat ingin tahu aku yang tinggi ni, aku terus menanyakan soalan yang bermain di fikiran aku sejak tadi bila mendengar bisikan ayat Chris tu.

"Lelaki mana yang ada symbol macam ni?"

"Hmm....I can't remember. It's been 14 years pon. Come on! Do you think I can remember everything? Lagi-lagi sejak System Scenario ni wujud."

Okay....He got a point there. But, wait!

Kalau dia kata aku ni juga salah satu subject eksperimen and memang betullah kesahihannya maklumat yang aku pernah baca dekat dalam fail di bangunan terbiar Seksyen 1 tu dulu..... It means that......

"Project tu tamat pada tahun 2047 ke?"

Dan entah kenapa jantung aku berdegup kencang masa nak menanti jawapannya.

And he nods his head.

My heart almost drop by the reaction of his answer.

Damn!

Masalahnya sekarang, tahun ni ialah tahun 2020 and nak dekat masuk tahun 2021 dah.

Did you see the problem here?

Chris is also from my original timeline.

Fiction Series 4:Survive Where stories live. Discover now