Mirai;
"What do you mean?You want us to kill students and teachers?!!"
Reine mula meninggikan suaranya.I don't know how old is she though so.....let's just call her Reine for now.
"I don't say you need to kill everybody.Just kill....."
Aku meregangkan kaki sambil cuba menerangkan apa yang aku cuba maksudkan kepada perempuan tu.
".....anyone yang try to kill you.In a way to survive,you need to sacrifice somone.Just remember that."
Reine yang berada di depan aku hanya berdiam diri.Mungkin cuba memproses logik yang aku kasi kat dia tadi.
Tiba-tiba,aku terus mengkat lengan aku di hadapan muka Reine.Cuba untuk menghalang peluru tembakan yang hampir-hampir je kene muka perempuan tu kalau aku tak halang peluru tu tadi.
Aku tengok kesan kat mana peluru tu kene and it still stuck in there.
"See.Like I told you before.Just kill somone like these people."
Aku menekankan ayat 'these people' sambil mengangkat lengan aku yang terkena tembakan tadi lalu ditunjukkan di depan muka Reine selama beberapa saat sebelum aku mengoyakkan lengan baju uniform sekolah aku dan terus mengikat cebisan kain tu kat tempat luka tembakan aku ni.
I'm not like Riku or Haruto,boleh healing diri sendiri.I'm just an ordinary boy yang baru je lepas graduate.Yeah....kalau difikirkan balik,aku memang nak anggap semua yang terjadi ni hanya sebuah mimpi.
Yelah....cuba korang bayangkan,lepas habis party after graduate,aku pergi buat latihan menembak kat hutan and then tertembak the legendary guy that saved the world,Riku.Then....I saved that guy but dunia pulak mula hancur and lelaki tu selamatkan aku dari bencana alam iaitu kejadian permukaan bumi mula merekah tu.
So tell me.Mestilah korang pun ada terfikir jugak buat apa susah payah berusaha untuk survive hidup sedangkan kau boleh je ikut flow dunia yang tengah hancur from inside out ni and then die in 'naturally'?Kan?
But....sometimes,aku ada terfikir jugak.How about this once in a lifetime oppurtunity ni kita gunakan je untuk try tu survive from this world?
Kalau dah ditakdirkan aku akan mati nanti,so let it be!Yang penting,aku dah try untuk survive kan?
Swoosh!!
Aku tersentak bila tiba-tiba je Haruto menghalakan lengannya di hadapan muka aku.Serius aku boleh dengar angin berlalu kat sebelah telinga aku tadi bile tangan Haruto melintasi sebelah telinga aku tadi.
Tangan kanannya masih berada di hadapan muka aku sambil lelaki tu berlutut.Cuba menyamai ketinggiannya dengan ketinggian aku.Ceh!Aku pendek macam ni pun sebab dah travel back time terlalu jauh tau tak?This what we called, 'kehabisan tenaga'.Ke.Ha.Bi.San.Te.Na.Ga!
"Ha.Ha.Ha.Ha."
Eh....lelaki ni boleh gelak pulak.
"Kau pun apa kurangnya.Terlalu careless sampaikan tak perasan orang yang dah shot Reine tadi masih hidup."
Haruto berkata sambil perlahan-lahan mengalihkan tangannya dari hadapan pandangan aku lalu berdiri.Dia menepuk-nepuk permukaan seluarnya di bahagian lutut untuk menghilangkan debu tanah seraya peluru yang masih tersekat kat dalam isi kulit dagingnya mula perlahan-lahan keluar dengan sendirinya lalu luka tembakan tu sembuh.
Hah....It's good to have self healing power,huh?
Riku hanya mendengar perbualan aku dan Haruto sambil cuba menahan ketawa.Agh!!Ingat lawak ke?Tunggulah sampai tenaga power aku untuk turn back time tu dah restore,badan budak-budak aku ni akan turn into its origanal self.
Anyway,without wasting anytime,aku terus merampas pistol yang selalu dibawa Haruto ke mana-mana je di bawah baju kemejanya lalu tembakan dilepaskan and.....strike!!!Tepat kene dahi lelaki yang dah tembak aku tadi.
"So...."
Aku menyerahkan pistol tu kepada Haruto semula.
".....Reine and Haruto,korang boleh je tunggu sini and wait for the number of people tu to go down until 30.But...pandai-pandailah cari cara untuk tak terbunuh."
Reine cuba menahan badan Haruto dari lelaki tu terus mengetuk kepala aku sebab dah biadab kepada orang yang lebih tua.Hah.....kesah apa aku.
Aku memalingkan pandangan aku ke arah Riku pula.
"And...Riku.Don't hesitate to use your power.Jus-..."
Tak sempat aku nak habis cakap Riku dah menyampuk.
"And lost control then kill to many people?No thanks."
Hah....aku mengeluh kuat.Susah betul berurusan dengan lelaki yang soft heart ni.
"Just use them.Kau pun dah nampak kan yang aku boleh hentikan kuasa kau tadi?Kalau things dah go overboard....I will stop you.Just trust me."
Riku mendiamkan dirinya sebelum dia mengangguk perlahan.
So...let's get started?
* * *
Hah....so bored.Aku tak yah buat apa-apa pun.Aku hanya perlu duduk kat tepi ni sambil memerhatikan murid-murid yang lain berbunuhan sesama sendiri.
Reine and Haruto pulak pergi ke arah kat mana cikgu-cikgu berkumpul.Maybe diorang berdua nak selamatkan kawan-kawan diorang yang ada?
Riku pulak....Dia tak yah cakaplah.
Mulanya lelaki tu pun memang ikut dengan aku untuk sama-sama berehat kat tepi padang ni,but....suddenly ada seorang pelajar senior tahun akhir terus serang Riku.
Memang....kuasa senior tu beri impak kuat jugaklah.Half of Riku's clothe ruin.But I don't need to worry too much because luka yang Riku dapat tu terus pulih dengan sendirinya.After that,lelaki tu mula bangun lalu mematahkan lehernya kedua-dua belah arah.
I mean....bunyinya literally bunyi tulang leher patah.But rekasi muka Riku lansung tak menunjukkan apa-apa.He just said;
"That man really has a death wish huh?"
Dan selepas tu,kelibat lelaki Riku tu hilang selama beberapa saat sebelum tubuh badannya muncul semula kat depan senior yang serang dia tadi.Darah mula merobek keluar dengan sangat kasar dari belakang badan Riku lalu membentuk bilah tajam.
Bilah dari darah tu mula menitiskan beberapa titisan darah sebelum semua bilah tu dengan lajunya menusuk tubuh badan senior tu.
Bila senior tu dah mati,mestilah kawan-kawan dia nak tuntut kematiannya kan?Jadi....Riku wipe them all jugak.Ugh....such a disaster.Banyak betul darah aku nampak hari ni.
In the conclusion,aku memang tak boleh ada niat untuk cuba cederakan Riku kan?
Aku hanya menopang dagu sambil memerhatikan para pelajar saling berbunuhan.
Wah....Riku dah macam orang maniac bila dia bunuh semua pelajar tu sambil tergelak.That's it.He way....too overboard.
Aku bangun lalu berjalan ke arah Riku.
"That's enough!Just stop it Riku."
But....lelaki tu terus menerus membunuh lebih ramai pelajar.
Aku terus mencapai lengan lelaki tu lalu menjerit ke mukanya;
"Riku,stop!!"
Dan macam baru bangun daripada tidur,Riku terus memandang muka aku dengan reaksi mukanya yang terpinga-pinga.
"Kau....kenapa pegang tangan aku?And why...."
Lelaki tu menepis tangannya dari tangan aku lalu dia memandang kedua-dua belah tangannya yang tengah menggeletar.
"......tangan....aku....penuh dengan darah?"
Eh.......Aku menelengkan kepala seraya membuat rekasi muka tak faham.I mean...I seriously don't undertstand.Lelaki ni tak ingat ke yang dia dah bunuh lebih daripada 15 orang pelajar tadi?
YOU ARE READING
Fiction Series 4:Survive
Fantasy[HIATUS] "I want to see the end with you guys." * * * Aku kene patah balik masa untuk selamatkan diorang semua.Even benda ni boleh bunuh aku sekalipun. Itulah apa yang aku fikirkan bila nampak dunia yang aku hidup sekarang makin musnah.Patah balik m...