- Nem tudom elhinni. Majdnem tönkretetted Zhan Ge karrierjét... – reklamálta Wang Yibo vezetés közben.
Wei Wuxian duzzogva ült az anyósülésen.
– Hogyan tudnám tönkretenni valakinek a hírnevét pusztán azzal, hogy elmondom a véleményemet? Tényleg nem értem, miért hívjátok ezt zenének.
– ... Zhan Ge művész. Kanye West nála tapasztaltabb művész, aki évekkel korábban debütált, és rengeteg díjat nyert. Ha egy fiatalabb művész azt mondja egy idősebb művész daláról, hogy nem is igazi zene... ez olyan, mintha vérdíjat tűzne ki a saját fejére. Az egész média, a kínai és a nemzetközi is üldözőbe venné. Nekik egyáltalán nem számít, hogy mi a személyes véleményed.
– ... ez ennyire komoly?
– Még mindig nem érted. Volt olyan, aki belehalt a gyűlölködő kommentekbe.
Wei Wuxian elhallgatott. Igazság szerint még mindig nem értette, hogy miért nem hangoztathatja a saját véleményét. Egyszerűen úgy gondolta, hogy amit hallott, nem igazi zene. „Talán pont ezért szokott Lan Qiren folyton leszidni, haha" gondolta.
Azt viszont megértette, hogy bele lehet halni a gyűlöletbe és elszigetelődésbe. A regénybeli énje nem épp az emberek gyűlöletébe halt bele?
Véget vetettek az élő adásnak, amint Wang Yibo sikeresen lezárta a száját. Küzdött egy kicsit, de Yibo összecsípte a száját, és azt suttogta neki, hogy fogja be. Ismét felültek, és épp arra készültek, hogy elbúcsúzzanak a rajongóktól, amikor az adás nézői meglátták a felduzzadt ajkát (a csípéstől). Mondani se kell, a WangXian és YiZhan shipperek kiváló alapanyagot kaptak a következő rajongói videóikhoz.
[ÁÁÁÁÁÁHHHH]
[Képzelődöm? Ez most a valóság, vagy csak egy álom?]
[Nyissátok ki a szemeteket, tagadók! BIZONYÍTÉKUNK VAN! #wangxian]
[Miféle #wangxian? Ez tökéletes #yizhan]
[skájfmágfsmkiw nem bírom]
[Xaio Laoshi, mitől duzzadt meg az ajkad? Fel tudnád idézni nekünk, hogy mi történt éppen a kanapén? ( ͡° ͜ʖ ͡°) ]
[ ( ͡° ͜ʖ ͡°) ]
[ ( ͡° ͜ʖ ͡°) ]
Wei Wuxian felfújta az arcát.
– Wang Yibo, te barom, hogy lehetsz ilyen durva...
– Azt hiszem, itt és most be kell fejeznünk az élő adást – szólt közbe azonnal Wang Yibo. – Zhan Ge még mindig túlságosan kimerült a munkában. Köszönjük a figyelmet. Ne felejtsétek el megnézni az új filmet. Viszlát!
– Uh? Ó... viszlát – ismételte kábultan Wei Wuxian. Nem értette, hogy mit keresnek a cseten egymás alatt azok az egyforma szimbólumsorok.
[Mi? Ne! Ezek után nem hagyhattok minket itt csak úgy!]
[Én már levettem a nadrágomat, erre most kikapcsoltok?]
[„Wang Yibo, hogy lehetsz ilyen durva?" Ezt valaki megmagyarázná?]
[Kimerült a munkában? Aha, persze.]
[Menekültök? KÉRDÉSEINK vannak, és VÁLASZOKAT akarunk!]
[Ugyan már, srácok... már megkaptuk a válaszokat #wangxianvalódi #yizhanvalódi #vitassukmeg]
[Mi történt az adással?]
– Az élő közvetítés véget ért. –
Mondani sem kell, a rajongók tomboltak. Wang Yibo és Xiao Zhan Weibo oldalát elárasztották a kérések, hogy folytassák az élő közvetítést, és magát a videót több tízezerszer osztották meg. Wang Yibo ugyanakkor megtagadta a további élő közvetítéseket – addig ugyan nem, amíg Xiao Zhan vissza nem tér. Nem fogja hagyni, hogy Wei Wuxian élőben tomboljon, és kockáztassa a színésztársa karrierjét!
Felhívta a rendezőt és megkérdezte a taoista papról. Yibo és Wei Wuxian a forgatási helyszín felé haladtak, ahol a pap éppen a tisztítást végezte. A forgatási helyszín egy régi, használaton kívüli templom volt, ami mostanra turistalátványosságként funkcionált – tiszta volt, de lakatlan.
Wei Wuxian megfogta az egyik talizmánt, amit a pap helyezett el a templom egyik oszlopán. A homlokát ráncolta. Olcsó talizmánnak tűnt, ami még az alacsony szintű szellemeket se nagyon tudja távol tartani. Ilyen általános szintű talizmánokkal kezdte a tanulást gyerekkorában.
– Hello – üdvözölte Wang Yibo a papot. – Meg tudná nézni a barátomat, hogy nem szállta-e meg valami?
A kopasz pap hunyorogva nézett Wei Wuxianra.
– Ezt az embert egy gonosz szellem szállta meg! – kiáltott fel.
Wei Wuxian belerúgott.
– Te vagy megszállott, az egész családod megszállott!* Csak egy csaló vagy, nem tudsz te semmit!
– Csaló? Beavatott pap vagyok!
– És hogyan tudnák ezek a gyerekfirkák bizonyítani, hogy pap vagy? Felveszem a nevedet, ha ezek a macskakaparások képesek bármire is – gúnyolódott Wei Wuxian.
Felmutatta a papírdarabot a papnak, eleresztett egy cseppnyi haragvó energiát, mire a sárga papírcetli egyszerűen elégett a tenyerén.
A pap a lehulló hamura bámult. Elhajította a kezében tartott talizmánokat, és felüvöltött.
– Szellemek!
Az, hogy Wang Yibo megdöbbent, enyhe kifejezés volt. Tetőtől talpig végignézett a férfin, és tátogott, mint a partra vetett hal. Ha eddig úgy nyolcvan százalékig biztos volt benne, hogy ez az ember itt Wei Wuxian... Most már kilencvenkilenc százalékig biztos volt benne. Wang Yibo megszédült, és lassan megmasszírozta a halántékát. Mi is volt az a Sherlock Holmes-idézet? „Ha a lehetetlent kizártuk, ami marad, az az igazság, akármilyen valószínűtlen legyen is." Valami ilyesmi.
Yibo felszedte az eldobált talizmánokat.
– Vagyis a semmiért jöttünk el idáig.
Wei Wuxian hümmögött.
– Ez a pap csak egy csaló! A macskakaparásai nem képesek semmire. Jobban mondva csak rontanak a helyzeten. Ennek a helynek csak egy kevés haragvó energiája van, de azokkal többet is összegyűjtött.
– Hogyan?
– Csapdába ejti az alacsony szintű szellemeket, amik aztán csaliként szolgálnak a nagyobb szellemeknek, és erősebbé teszik őket. Meg kell semmisítenünk az összes talizmánt – mondta Wei Wuxian, miközben egyenként letépte a sárga papírfecniket.
Yibo csatlakozott hozzá.
– Kérdezhetek valamit?
– Mit?
– Hogy csináltad? A haragvó energia, a talizmán...
– A haragvó energiát a környezetből lehet összegyűjteni. Ott van mindenhol, csak más mennyiségben – mondta Wei Wuxian. – Csak egy nagyon olcsó trükköt mutattam meg, de ez a kopasz hamis pap máris elszaladt, cöcöcö...
–... Hát, errefelé nem léteznek kultivátorok, úgyhogy már egy ilyen trükk is halálra rémíthet bárkit...
– Igen? Pedig sokkal több rémisztő dolgotok van itt, például amiket teherautónak, meg repülőgépnek, metrónak hívtok...
Yibo kieresztett egy kétségbeesett sóhajt, és rálépett a keskeny lépcsőre, hogy kint is letépje a talizmánokat. Nem vette észre, hogy az egyik lépcsőfok elkorhadt, és eltört a súja alatt. Wei Wuxian azonnal megpróbálta elkapni, de Yibo túl nehéz volt neki, úgyhogy mindketten a földön kötöttek ki.
Miközben legurultak, Wei Wuxian egy meleg érintést érzett az ajkán.
Hm? Mi ez? Csak nem...
Elvesztette az eszméletét.
________________
*Te vagy megszállott, az egész családod megszállott!: Ez sértés akart lenni. Ha engem neveznének gonosz szellemnek, én is morcos lennék. :D
YOU ARE READING
Kicserélve (Switched) - fordítás [befejezett]
FanfictionRiley E. Raines fordítása Ajánló: Amikor egy színész lelke egy képzelt világba, míg egy képzelt karakter lelke a való világba vándorol. Xiao Zhan sok dologra képes - tud énekelni, táncolni, színjátszani, főzni és rajzolni -, de nem képes kultivátoro...