Part 12

4K 177 18
                                    

Kristy Point Of View

Ik heb besloten om een baantje te nemen, wat extra geld zodat ik zelf mijn kleding kan betalen en mijn moeder dat niet meer hoeft te doen. Ze heeft al niet zo veel geld doordat mijn vader er nu niet meer is.

Na school loop ik richtig de starbucks, ik heb al op internet gekeken voor informatie. Naast me komt weer de bekende Rangerover rijden. Het miezert een beetje, maar het gaat wel.

"Stap in Kristy. Ik kan je een heel stuk opweg helpen." zegt Harry maar ik schud mijn hoofd.

"Ik moet naar de starbucks." zeg ik en ik loop door.

"Toevallig, ik ook. Stap in." ik zucht en stap in, net als ik vanochtend deed.

"Wat ga je doen bij de starbucks?" Vraag ik aan hem, het verbaast me niet als hij met een meisje daar op een date gaat.

"Niet doorvertellen, maar ik werk daar." zegt hij zacht en hij kijkt uit het raam. Ik proest even maar ben dan weer normaal.

"Jij? Starbucks?" Vraag ik verbaast en hij knikt grinnikend.

"Ja, ik moet wel mijn appartement kunnen blijven betalen." ik knik even.

"Ik wilde ook gaan solliciteren." geef ik toe en ik leg mijn hoofd tegen het raam van de auto.

"Dan worden we collega's."

"Ik hoop het. Ik heb nieuwe kleren nodig." zucht ik en ik voel zijn blik al op mijn lichaam. "Daar hoef je niet per se een stomme opmerking over te maken." zeg ik zacht en ik kijk uit het raam, het ligt voor de hand dat hij het niet mooi vindt zoals ik me kleed, en dat boeit me ook echt niks. Ik voel me er fijn in.

Hij stopt de auto voor de starbucks en we lopen naar binnen. "Weer bedankt dat je me hebt afgezet." glimlach ik een beetje naar hem en hij haalt zijn schouders op.

"Het is geen moeite." Het valt me op dat hij nu wel gewoon tegen me praat, terwijl hij dat op school niet doet. Eigenlijk boeit het me ook niks.

Hij zwaait nog even voordat hij naar de achterkant van de starbucks loopt, waar waarschijnlijk alle schorten enzo liggen en de kantine is daar denk ik ook. Ik loop naar de kassa toe en vraag om een formulier. Als ik alles heb, bestel ik nog een koffie en begin ik met invullen. Drinkend van mijn koffie, vul ik alles in, af en toe kijk ik op mijn klok, nu is het al half 5.

Ik maak nog alles af en lever het in als het 5 uur is. "Denk je dat je hier mag komen werken?" Vraagt Harry als hij het formulier aanpakt en hij kijkt van mij naar het formulier.

"Als jou het lukt moet het mijn ook wel lukken he?" Grinnik ik, hij schudt even zijn hoofd. "Bye Harry."

"Bye Kristy." hij knipoogt nog snel en gaat dan verder met waar hij mee bezig was. Ik loop naar buiten en loop naar huis, ik kon wel met de bus terug gaan maar ik wist dat de starbucks niet ver weg was. Van mijn huis is het een kwartiertje lopen. Ik loop, kijk wat op mijn telefoon en om me heen en voor ik het weet ben ik al thuis.

"Hey mam!" Roep ik en ik loop het huis binnen.

"Hey Kristy." ik loop naar mijn kamer. Ze roept wel weer als het eten klaar is. Ik maak huiswerk en kijk een beetje rond op mijn computer als inderdaad mijn moeder roept. Ik ren naar de tafel en ga eraan zitten.

"Hoe was het?" Vraagt ze als ik ga zitten.

"Goed, ik heb gesolliciteerd bij de starbucks." zeg ik en ik begin aan mijn aardappelen. "Dan kan ik mijn eigen kleren betalen, de opvang van Jordy kost ook al zo veel geld."

Mijn moeder kijkt op en schudt haar hoofd. "Je hoeft echt niet zelf je kleren te betalen."

"Mam, dat baantje verdient goed en waarom zou ik niet? Jij komt geld te kort en daar leiden we allemaal onder. Een paar tientjes in de maand helpt al." ze knikt een beetje instemmend. Ik weet dat ze liever niet heeft dat ik mijn eigen kleren uitzoek, dan is ze bang dat ik ga neigen naar een blotere kledingstijl, net als Lola maar dat is niet zo.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu