Part 49

2.5K 138 6
                                    

Kristy Point Of View

Mijn lippen lijken wel aan elkaar vast te zitten, er kunnen gewoon geen woorden tussendoor komen. Ik kijk hopeloos op naar hem en zie dat de slaap nog niet weg is uit zijn ogen.

"Harry.." mompel ik verdwaalt, niet wetend waar te beginnen. Hij fronst en kijkt op me neer.

"Wat is er?" Vraagt hij zacht en ik zucht.

"Mag ik het opschrijven? Dat is makkelijker." Fluister ik en hij knikt voorzichtig. Ik verplaats me naar het einde van het bed en pak zijn schrift, waar ik bladzijde van omsla en even bij zucht. Nu, nog leeg en over een kwartiertje helemaal vol.

"Rustig maar babe." fluistert hij en hij pakt mijn trillende handen even in zijn grote. Ik kijk in zijn ogen en knik. Met nog steeds trillende handen, schrijf ik het eerste deel.

Ik zucht als het af is en sla de bladzijde om. Tot nu toe heb ik nog niet hoeven huilen, wat een goed teken is. Ik vind het fijn dat ik het kan opschrijven, in plaats van het te zeggen.

Als ik helemaal klaar ben, lees ik het nog een keer over en dan geef ik het schrift aan Harry. Hij heeft heel de tijd naar me gekeken, maar niks gezegd. Ik glimlach zwakjes, ga naast hem onder het dekbed zitten en lees over zijn schouder mee, met de tekst.

"Lieve Harry, ik draag nu al bijna een week een geheim met me mee, een geheim voor jou. Ik doe dit om je te beschermen, om ons te beschermen. Het begon allemaal vrijdag, ik was op het werk en Hanna kwam naar me toe. Eerst sloeg ze me en toen vertelde ze me over haar liefde voor jou en haar haat voor mij, omdat ik jouw vriendin ben. Ze zei dat ik het uit moest maken binnen een maand, maakt niet uit wat. Anders zou ze aan Robert vertellen dat wij bij elkaar zijn en konden we ontslagen worden. Ik mocht het niet tegen jou zeggen, want dat had ze wel een paar vriendjes die het niet erg vinden om me in elkaar te slaan.

Toen ik thuis kwam, heb ik het aan Louis vertelt, hij zei me gewoon naar Robert toe te gaan en vertellen dat we bij elkaar zijn. Dat heb ik gedaan en hij gaat er mee akkoord. Vandaar dat ik je kuste, in de starbucks. Ook zei hij me dat hij met Hanna zal praten, maar daar heb ik niks meer van gehoord. Ik hoop morgen wel wat meer te weten te komen.

Sorry dat ik dit voor je verzwegen heb, maar dat leek me het slimste. Dit was een moeilijke tijd voor me, met mijn moeder, Hanna, noem het maar op. Ik hoop dat je het snapt.

Veel kusjes, Kristy."

Ik wacht totdat Harry ook klaar is en veeg mijn tranen weg. Dit moment gaat denk ik het lastigst zijn. Hij pakt een pen en schrijft wat onder de tekst die ik heb geschreven. Ik leg mijn voorhoofd tegen zijn schouder, hij heeft bij mij ook niet gekeken. Voorzichtig leg ik mijn arm om hem heen en draai in cirkeltjes over de zijkant van zijn lichaam. Het werkt voor hem en mij rustgevend.

Na een tijdje, merk ik dat hij klaar is en hij geeft het schrift aan mij, me niet aankijkend. Ik knipper even met mijn ogen, om de tranen weg te halen, en ga dan lezen.

"Lieve Kristy, ik wist niet dat er iets was gebeurd, ik had er nooit aan gedacht. Je deed hetzelfde tegen me en ik heb ook geen idee hoe ik het je heb kunnen zien. Maar dit is verschrikkelijk. Ik had dit nooit achter Hanna gezocht. Het is zo achterdocht, zo doordacht. Ik vind het dan knap dat je het durft te vertellen, het is nogal een risico. We gaan er samen voor zorgen dat we hier uit komen, hoe dan ook. Niemand gaat jou slaan of op welke manier dan ook pijn doen. Ik bescherm je, met alles wat ik heb. We blijven bij elkaar, echt waar, ik beloof het.

Xxx Harry."

Terwijl ik las, zag ik hem op zijn nagels bijten en legde hij zijn hand op mijn bovenbeen. Hij leek zo nerveus om het me te laten lezen. Als ik klaar ben, leg ik mijn armen om hem heen en kus ik zijn arm.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu