Part 20

3.8K 170 27
                                    

Kristy Point Of View

De rest van de week ging snel, nu is het alweer vrijdag. Harry en ik zijn eerst naar hem gegaan om kleren enzo te halen en nu zitten we in de auto naar mij.

''Harry, je weet dat ik het beste met je voor heb he?'' zeg ik zacht en hij knikt. ''Ik wil je alleen maar beschermen en daarom, wil je op de hoek van de straat wachten, voor als mijn moeder nog thuis is?'' Hij kijkt mijn kant op. ''Anders is dit weekend sowieso verpest, als ze weet dat ik alleen thuis blijf met jou.''

Heel lichtjes knikt hij, gelukkig. Ik weet zeker dat mijn moeder nog thuis is, want ze bleef thuis tot ik kwam, omdat anders Jordy alleen thuis was.

Harry stopt de auto aan het einde van de straat, zoals beloofd.

"Bedankt Harry." glimlach ik verlegen. Ik weet dat hij het hier niet mee eens is, maar het is voor zijn eigenbestwil.

"Schiet maar op, ik wil niet lang zonder je zijn." ik geef hem een knuffel en een kus op zijn wang.

"Ik bel je wel als de kust veilig is." hij knikt en drukt een kus op mijn voorhoofd.

"Tot zo." mompelt hij als ik de deur open doe.

"Bye." fluister ik terug voordat ik uit de auto stap en de deur dicht gooi. Ik loop naar huis toe en maak de deur open. "Ik ben thuis!" Roep ik.

"Bedankt dat je op Jordy wil passen Kristy. Hij is heel erg moe dus na het eten kan hij meteen gaan slapen. Morgen moet hij naar de scouting, van 12 tot 6, zou je hem dan af willen zetten daar en daarna op willen halen en bij opa en oma afzetten? Hij slaapt daar." zegt mijn moeder snel en het duurt even voor ik alles in mijn hoofd verwerkt heb, maar het gaat.

"Isgoed mam. Ga maar voordat je te laat komt." ze knikt en drukt een kus op mijn wang voordat ze vertrekt. Het is stil, helemaal stil. Ik sta zelf ook stil en zie mijn moeder via het raam wegrijden. Ik ga naast Jordy op de bank zitten, terwijl hij tv kijkt en pak mijn telefoon.

"Ze is weg :) xx." stuur ik naar Harry.

"Okay, welk huis is het? :$" Natuurlijk.

"Ik kom eraan." vlug pak ik mijn sleutel en loop ik naar buiten, Harry's auto is wel te zien vanaf hier dus ik hoop dat hij mij ook kan zien. De auto komt in beweging en rijdt mijn kant op, de oprit op. Harry stapt uit en loopt op me af. Ik neem hem mee naar binnen en hang zijn jasje op.

"Mooi huis." glimlacht hij als hij om zich heen kijkt.

"Bedankt." glimlach ik terug. "Owja, mijn moeder heeft net in 3 zinnen gezegd wat er allemaal moet gebeuren. Dus, laat me het uitleggen."

Ik loop naar de keuken en pak pannen, om te kunnen koken. Hoe sneller we klaar zijn met eten, hoe sneller Jordy op bed ligt dus hoe sneller Harry en ik alleen zijn. Ik leg alles aan hem uit en hij herhaalt het nog 3 keer, om alles duidelijk te hebben.

"Ja duidelijk?" Lach ik als ik naar hem kijk. Hij knikt en grinnikt.

"Wat maak je?" Vraagt hij nieuwsgierig, maar hij is niet nieuwsgierig genoeg om op te staan en het zelf te bekijken.

"Pasta, lust je dat?" Hij knikt en friemelt wat aan een onderzetter die voor hem op tafel ligt. Ik kook verder en kijk naar mijn broertje die binnen komt.

"Kristy?" Fluistert hij en hij trekt aan mijn shirt, een teken dat ik dichterbij moet komen. "Wie is dat ook al weer?" Fluistert hij weer, wijzend naar Harry.

"Harry, ga hem maar een knuffel geven." hij kijkt mij aan en knikt.

"Hij had toch niet mooie ringen?" Ik knik met een glimlach en Jordy geeft Harry een knuffel. Ik hoor ze praten over ik weet niet wat, maar ik kook gewoon verder.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu