Part 16

3.7K 174 12
                                    

Kristy Point Of View

"Hoe was het met Harry?" Vraagt Lola en ik haal mijn schouders op, met een glimlach. "Ow komop, vertel!"

"Ik ken hem nu beter, meer als een vriend. Hij weet alles van me." zeg ik en ik kijk uit het raam van de bus.

"Vriend Kristy, komop, hij ziet je zitten. Zie je dan niet hoe hij naar je kijkt?" Ik naar haar en haal mijn wenkbrauwen bij elkaar.

"Nee, dat zie ik niet. Ik vind hem niet leuk en hij mij niet." zeg ik en zij rolt haar ogen.

"Wat jij wilt." Grinnikt ze. Ik zucht en denk na, Harry is leuk maar niet op die manier dat zij denkt dat ik hem leuk vind, of hoe ze wil dat ik hem leuk vind.

"Ik zou nooit met hem iets kunnen hebben, mijn moeder zou het niet toelaten." zucht ik en ik leg mijn hoofd in mijn hand.

"Aah.. Kristy." kreunt Lola en ze legt ook haar hoofd in haar handen. "Komop. Je denkt toch niet aan je moeder?"

"Jawel, je kent haar, eigenlijk nog niet. Ze is veel erger dan je denkt." ze kreunt weer en ik zucht.

"Als je hem echt leuk vindt, dan hou je het toch niet tegen."

"Ik vind hem niet leuk." spreek ik haar tegen.

"Waarom denk je dan aan hem die je moeder ontmoet, en dat het dan niet mag?" Ze kijkt me aan en ik sta op, omdat we bij de goede halte zijn.

"Omdat hij mijn moeder ook kan ontmoeten als we vrienden zijn, zelfs dan zet mn moeder me achter slot en grendel." Ze grinnikt en ik kijk haar boos aan.

"Het is niet leuk." mok ik.

"Nee okay, klopt."

"Ik zou ook nooit met hem af kunnen spreken zonder dat ze het weet, ze is meestal wel thuis in de avond enzo." Lola knikt.

"Dan moet je maar naar Harry gaan."

"Nee, naar mijn toekomstige vriendje." ze rolt haar ogen en grinnikt. We lopen de school in en pakken onze boeken.

"Sinds wanneer rookt Harry?" Vraagt Lola en ik kijk haar raar aan.

"Sinds nooit, wat ik weet." zeg ik en ik sluit mijn kluisje. Ze loopt naar het raam en ik loop haar achterna. Hij staat tussen de rokers. Ik rol mijn ogen.

"Tuurlijk." zucht ik.

"Je haat rokers." Zegt Lola.

"Nee duhu." Ik rol mijn ogen weer en loop weg van het raam. Lola loopt achter me aan naar het lokaal, we gaan op onze plek zitten en praten wat tot de les begint.

★~★~★~★

Het zit me best wel dwars wat ik heb gezien, van Harry. Hij is dan wel ruig, maar dit had ik niet van hem verwacht. Hij is geen type om te roken, hij houdt alleen van piercings en tattoo's, niet van roken.

Ik stap uit de bus, vlak bij zijn appartement. Ik wil toch weten wat het is en dan kan ik meteen mijn fiets ophalen. Het trappenhuis is al schoon als ik de trappen oploop, naar de goede etage. Ik hoop dat hij thuis is, ik weet het namelijk niet. Gelukkig doet hij open en fronst hij even.

"Kristy? Wat doe je hier?" Vraagt hij en ik kijk hem aan.

"Nou, mijn fiets ophalen en.. ik wil met je ergens over praten." zeg ik en hij knikt als hij opzij stapt, zodat ik kan binnenkomen. Ik loop naar binnen en ga op de bank zitten. Hier binnen ruikt het alweer wat beter, nog niet zoals het moet maar het is iets.

Harry komt de woonkamer binnen met een glas cola en een glas water en glimlacht een beetje. "Wat is er?"

"Ik zag je, bij rokers. Rook je?" Vraag ik en ik pak mijn glas water.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu