Part 4

4.7K 189 33
                                    

Kristy Point Of View

Zuchtend sta ik voor de spiegel, vandaag is het weer school en ik wil er goed uit zien, voor Rick vooral. Ik schiet een blik naar de klok, die half 8 aangeeft. Over een kwartier moet ik weg, naar de bushalte.

Ik zucht en besluit dan toch om dit aan te houden, een los topje met een spijkerbroek. Als Lola erbij was geweest, had ze het afgekeurd omdat de broek niet strak genoeg zit of het topje te los is, maar ik bepaal het zelf wel.

Ik borstel mijn haar en doe het in een nette knot voordat ik de trap afloop naar beneden.

"Hey lieverd." glimlacht mijn moeder en ik zucht opnieuw.

"Hoi mam." ze kijkt me verbaast aan. "Mag ik mijn telefoon?"

"Nee, een hele week." ik voel mijn boosheid toenemen maar knik toch maar. Ik pak mijn tas in en loop naar de deur.

"Wacht, waar is Jordy?" vraag ik en ik draai me nog om.

"Papa zet hem al eerder bij het opvangcentrum af, dan kan ik zo doorrijden naar mijn werk." ik knik en open de deur.

"Okay, tot straks." zeg ik zacht voordat ik mijn weg naar de bushalte start. Ik vind het jammer dat ik hem niet gedag kon zeggen, nu zie ik hem een hele school week al niet, hij is en blijft mijn broertje.

Lola leunt tegen de buitenkant van het hokje aan als ik bij het bushokje aankom.

"Hey." glimlach ik en ik geef haar een knuffel.

"Hey girl." glimlacht ze terug en ze stopt haar telefoon weg.

"Hoe was het gister met Lucas?" Vraag ik en haar ogen klaren op. Ze vertelt over hoe ze naar het park gingen en hoe ze zoende bij het beekje, ik hoefde de details niet.. maar kreeg ze toch.

"Ik wil hem zo graag weer zien, maar hij heeft nu examens." zegt ze met een pruillip en ik grinnik. Inmiddels hebben we onze plek al gevonden in de bus en kijken we om ons heen zodat we de halte niet missen.

"Hoe kan hij ze zo vroeg hebben?" Vraag ik verbaast.

"Schoolexamens, die zijn bij ons over een paar weken." ik knik en kijk uit het raam. Onze school nadert en Lola staat op als de bus stilstaat. Ik volg haar voorbeeld en zwaai mijn tas over mijn schouder. We lopen de school in, het is een doodnormale school, net als alle andere scholen. Ik open mijn kluisje, wissel mijn boeken en loop dan naar Lola haar kluisje die een paar meter verderop zit. Ik kijk heel de tijd om me heen in de hoop dat ik Rick zie, maar ik zie hem niet.

Daarintegen zie ik wel Harry, hij kijkt me aan en dan doet dan meteen of hij me niet heeft gezien. Ik rol mijn ogen, klootzak. Lola kijkt naar mij en sluit haar kluisje.

"Uhm.. girl." zegt ze en ze wijst naar mijn zijkant. Ik volg haar vinger en zie Rick naar me toelopen. Een glimlach staat op zijn gezicht wat mij ook doet glimlachen. Ik loop ook naar hem toe en geef hem een knuffel.

"Hi babe." fluistert hij als hij me een kusje op mijn voorhoofd geeft. Mijn lichaam wordt warm omdat hij me babe noemt, zo heeft nog nooit iemand me genoemd.

"Hi." glimlach ik op naar hem.

"Zo, klaar. Kom, we gaan." zucht Lola als ze me bij Rick wegtrekt.

"Lola! Don't be so freaking rude." spreek ik haar tegen en ik trek me los. "Ik zat er ook altijd tussen als je met Lucas was."

Ze rolt haar ogen en ik pak Rick zijn hand.

"Wat heb je eerst?" Vraag ik aan hem en hij kijkt denkend.

"Biologie." ik knik en glimlach naar hem. Lola zucht overdreven en ik kijk haar aan.

"Okay, we gaan wel." zucht ik ook. We lopen door de nu al overvolle gangen heen totdat Rick een andere kant op moet. "Zie ik je straks in de pauze?" Vraag ik als ik hem een knuffel geef en hij knikt tegen mijn hoofd aan.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu