Kristy Point Of View ★
Vlug stijl ik mijn haar nog en doe ik het in een nette staart voordat ik mezelf bekijk. Ik zie er normaal uit, anders gaat mijn moeder misschien dingen denken of nog erger, Harry gaat dingen denken. Dat wil ik het liefst zo lang mogelijk uitstellen.
Ik ren de trap af, pak wat geld en mijn mobiel en loop naar de woonkamer. ''Ik ben bij Lola.'' zeg ik snel en mijn moeder knikt. ''Bye Jordy.'' glimlach ik naar hem voordat ik hem een kus op zijn wang geef.
''Doei Kristy!'' zegt hij vrolijk, ik glimlach nog breed voordat ik naar de deur loop en die achter me sluit. Ik stap op mijn fiets en rij naar Harry's appartement. Tuurlijk ben ik wel benieuwd wat Harry wilt gaan doen, ik ben pas 1 keer op een date geweest en dat was met Rick, toen wist ik wat we gingen doen en dat was een film, hopen dat Harry meer fantasie heeft.
De lege flesjes bier liggen nog in het trappenhuis, dit moet allemaal nog opgeruimd worden. Ik neem wat flesjes mee, die ik zo kan vast houden, en bel aan bij de goede deur. Louis doet open en glimlacht nerveus.
''Sorry voor al dit.''
''Ik snap het best Louis.'' lach ik een beetje en ik geef hem een korte knuffel. Hij pakt de lege flesjes over en zet ze in de lege krat.
''Harry is nog in zijn kamer.. ik weet niet wat hij aan het doen is, zijn haar ofzo.'' ik knik even en ruim alle bekertjes van het aanrecht op. Het is hier echt een troep en zoals ik al dacht, kunnen hun dit echt niet opruimen. Ik had het ook niet verwacht.
''Kristy? Ik dacht die gaat het niet alleen opruimen.'' zegt Harry en ik kijk zijn kant op, voordat ik doorga met het aanrecht schoonmaken. ''Je hoort dit niet te doen. Wat kan ik doen?''
''Woonkamer.'' glimlach ik naar hem en hij knikt voordat hij naar de woonkamer loopt.
Na een half uurtje komt hij terug met een vuilniszak met lege bekertjes en ander vuil. De keuken is schoon.
"Louis! Kan jij de rest doen?!" Roept Harry en ik grinnik als Louis diep zucht.
"Voor deze keer, ga maar lekker klef doen." roept hij terug en ik rol mijn ogen.
"Kom Kristy, we gaan." Bromt Harry als hij naar de woonkamer loopt en dan naar de hal. Ik volg hem en trek mijn jas aan. Hij doet hetzelfde en glimlacht naar me. We stappen het appartement uit en lopen naar zijn auto.
"Kan je me een hint geven van waar we naartoe gaan?" Hij kijkt naar me en grinnikt.
"Denk je dat ik jou een hint ga geven?" Mompelt hij als hij van het appartement wegrijdt. Ik knik.
"Ja, ik denk wel dat je dat doet."
"Okay, okay, we gaan elkaar beter leren kennen." zegt hij en ik denk na.
"Opzich lijkt me dat de bedoeling van een date." mompel ik en hij knikt lachend naar me.
"Klopt. Ik wist dat je er niks aan zou hebben." Hij trommelt met de muziek mee op zijn stuur en legt zijn hoofd in zijn hand. De auto komt tot stilstand voor een sushi-bar. Ik stap uit en kijk ernaar, hier ben ik nog nooit geweest.
"Lust je sushi? We kunnen ook ergens anders naar toe gaan hoor." zegt Harry en ik knik.
"Ja, ik lus sushi en nee we gaan nergens anders naartoe." glimlach ik en hij knikt goedkeurend. We lopen naar binnen en krijgen een tafel aangewezen. Als we ons eten bestelt hebben enzo, kijken we elkaar aan.
"Hoe lang woon je hier nu al?" Vraagt hij aan mij en ik denk na.
"Heel mijn leven denk ik wel, mijn broertje kan niet goed tegen veranderingen, dus vandaar dat we hier eigenlijk niet weg kunnen." hij knikt.
JE LEEST
18 H.S.★
Fanfiction"Please, you love me like I love you. Give up and we can be together, always." Zijn stem klinkt hopeloos, wat mij juist meer hoop geeft. "No Harry, I don't love you like you love me. Can you leave me alone?" toch laat mijn stem me hier in de steek...