Part 26

3.6K 155 47
                                    

Kristy Point Of View

De volgende dag rijd ik samen met Harry in de auto naar school. De eerste dag school sinds ik bij hem 'woon'. Het voelt hetzelfde maar denk er wel telkens overna. We stappen allebei uit en ik pak zijn hand als we weer bij elkaar zijn, een dagje niks doen heeft me wel goed gedaan. Na wat mijn moeder heeft gezegd, ben ik toch wel van slag. Het is wel mijn moeder, ook al is ze dan een bitch door me zo te handelen.

"Doe je morgen wel je nieuwe broek aan?" Vraagt Harry zachtjes en hij kijkt op me neer.

"Ik dacht dat ik het voor jou moest bewaren?" Glimlach ik naar hem, van hem kan ik het wel hebben dat hij over mijn uiterlijk praat, hij is mijn vriendje en ik wil dat hij trots is als hij naar me kijkt. Het is wat anders als hij me helemaal wil veranderen, een skinny jeans maakt me niet zo veel uit.

"Op school mag ook wel." zegt hij zacht.

"Ik zal wel kijken." zeg ik ook zacht en ik draai mijn kluisje open. 2 armen vliegen om mijn lichaam en een bekend parfum vult mijn neusgaten, Lola.

"Ik heb je zo erg gemist, je moet zo veel uitleggen." ik knik en knuffel haar terug.

"Ja dat moet ik, doe ik wel bij wiskunde." ze knikt voordat ze doorloopt naar haar kluisje. Ik zak op mijn knieën neer en pak mijn boeken. Harry kijkt toe en leunt tegen de kluisjes naast me. "Moet jij ook niet naar je kluisje?" Vraag ik hem en hij knikt.

"Ik ga zo, maar ik wil bij je blijven." Ik glimlach en knik een beetje.

"Ik ook bij jou. Na de pauze hebben we toch scheikunde?" Hij knikt en glimlacht. "Waar zit je eigenlijk altijd met de pauze?"

"Verschillend, meestal voor school." ik knik weer een beetje, bij de ruige jongens. Met tattoo's en piercings, die roken en blowen.

"Word je dan door die mensen die juist blowen niet uitgedaagd om het zelf ook te doen?" Vraag ik zacht, zodat niemand het hoort en ik sta op, als ik mijn boeken heb.

"Iedereen denkt alleen maar dat ze zo zijn en ja soms bieden ze me het aan, maar ik ga er niet op in. Het is ook gewoon vies en wat er na komt is ook klote, dus ik wil het niet." ik knik, maar voel twijfels door mijn aderen gaan. Ik maak me zorgen om hem en ik weet dat als hij zou blowen, ik ook mijn twijfels bij hem krijg. Hij is mijn vriendje, maar een vriendje dat blowt? Dat zou ik niet aankunnen.

Samen met Lola lopen we nog naar zijn kluisje, maar als hij in zijn kluisje kijkt gaat de bel. Ik voel angst door mijn lichaam gaan, wat als ik te laat kom? Harry kijkt naar me en grinnikt.

"Ik snap je, ga maar." zegt hij en ik knik. "Als je me een kus geeft."

Ik knik weer en druk mijn lippen even op die van hem, dat Lola erbij staat maakt het speciaal. De vorige keer durfde hij me bijna niet aan te raken en nu zegt hij dit. Zijn zelfvertrouwen groeit, voor als we in het openbaar zijn dan.

"Bye." zegt hij en ik glimlach tegen zijn lippen aan.

"Bye." zeg ik net voordat ik zijn lippen loslaat. Hij wrijft over mijn hoofd en zet een kusje op mijn wang.

"Tot straks." zegt hij en ik knik. Hij laat voorzichtig mijn hand los en ik loop van hem weg.

"Tot straks." Hij kijkt in zijn kluisje en ik meng me samen met Lola in de menigte. Net voordat ik hem niet meer kan zien, kijk ik om en kruisen zijn ogen zich met die van mij. Ik zwaai en hij knipoogt, voordat hij zijn weg volgt naar zijn eigen lokaal. Even zucht ik, bedenkend dat ik hem pas weer over 3 uur zie, dat is lang.

"Wat is er gebeurd?" Vraagt Lola en ik kijk haar aan.

"Mijn moeder is boos.. teleurgesteld.. agressief.. een bitch.." zo ga ik nog een tijdje door. "Ze veroordeelde Harry op zijn tattoo's. Ik snap ook wel dat hij er niet uitziet als de ideale schoonzoon, maar je kan hem toch op z'n minst leren kennen?" Lola knikt begrijpend. "Harry gaat niet veranderen, voor niemand niet en ik vind dat goed, hij is perfect zoals hij is." zeg ik dromerig.

18  H.S.★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu