Kristy Point Of View★
"Hoe was het bij Jordy?" vraagt mijn moeder als ik thuis kom.
"Goed." glimlach ik, samen met hem zijn laat me altijd goed voelen. Hij is en blijft mijn broertje en ik zie hem al nooit zo vaak. Nadat ik wat heb gegeten, loop ik naar boven toe en maak ik mijn huiswerk. Eerder vandaag had ik de tijd niet om het te maken.
Als ik klaar ben met leren enzo, pak ik een boek en ga ik lezen, normaal zou ik dit ook niet zo snel doen maar nu heb in geen telefoon of computer, dit is het enige wat ik nu kan doen.
Om half 10 ga ik slapen om er de volgende ochtend er weer om half 7 uit te gaan.
★~★~★~★
Na de rest van de week overleeft te hebben, is het vrijdag. Vanavond ga ik met Lola naar Stefan, het is zijn beurt om een feestje te organiseren.
We stappen mijn huis in en meteen voel ik Jordy's armen om me heen. Ik knuffel hem terug en zet een kus op zijn wang. Hij glimlacht als hij me aankijkt en rent dan naar de woonkamer waar mijn moeder zit. Ik loop samen met Lola de trap op naar mijn kamer en kijk door mijn kast.
"Ik wil het simpel houden voor vandaag." zeg ik.
"Zoals altijd." zucht Lola en ze kijkt door haar eigen tas heen met kleren. Ik pak een simpele spijkerbroek met een sweater en trek die aan, terwijl Lola gaat voor een skinnyjeans en een topje dan net boven haar navel komt. Ik doe nog een extra laagje mascara op mijn wimpers en maak een knot van mijn haar. Lola stijlt haar haar en laat het over haar schouders vallen.
"Kunnen we gaan?" Vraag ik als ik mijn oorbellen nog snel indoe. Lola knikt en we lopen de trap af.
"Doei mam, ik ben om 12 uur thuis." roep ik.
"Doei Kristy, tot straks!" Ik zeg verder niks meer terug en knal de deur achter me dicht. We stappen op de fiets en rijden naar Stefan.
"Dit keer geen drank Lola, alsjeblieft, als ik nu te laat thuis kom dan heb ik het echt slecht. Dan word ik in een kluis gestopt, met daaromheen nog een kluis en daaromheen nog een. Dan zie ik geen daglicht meer totdat ik daaruit ben." ze lacht even en knikt.
"Isgoed." Ik haal opgelucht adem als ik mijn fiets tussen alle andere parkeer en naar de voordeur van het huis loop.
"Waarom hebben wij geen auto? We zijn 18." merk ik op en Lola haalt haar schouders op.
"Te duur denk." ik haal ook even mijn schouders op en begroet Stefan vrolijk die de deur open doet. Dan lopen we verder, mijn ogen vallen op Harry, hem was ik al weer helemaal vergeten. Ik geef iedereen een knuffel, behalve Harry. Ik mag hem helemaal niet en het maakt dingen akward als ik hem een knuffel zou geven.
Na een tijdje komt Rick binnen gelopen en hij geeft me een kusje op mijn voorhoofd en een knuffel voordat hij de rest een knuffel geeft.
"Je ziet er mooi uit, zoals altijd." complimenteert Rick me en ik glimlach naar hem.
"Dankje, jij ook." hij glimlacht terug en haalt blozend zijn schouders op. Ik grinnik naar hem en hij legt zijn hand om mijn heup, van binnen word ik helemaal warm en ik bloos om zijn schattigheid.
"Ik denk dat we nog meer tijd met elkaar moeten doorbrengen." zegt hij vastbesloten en ik kijk op naar hem.
"We zien elkaar al elke dag op school."
"Ja maar we kunnen ook een keer op een date gaan?" Vraagt hij hoopvol. "Morgen misschien?"
Ik knik blij en hij glimlacht als hij zijn hand voorzichtig op en neer over mijn rug beweegt.
"Dan haal ik je op om 8 uur, goed?" Ik knik naar hem.
"Waar gaan we naartoe?"
"Bioscoop denk ik." ik knik goedkeurend. We hebben nog een gesprek over hoe het op school gaat enzo, voordat we even naar buiten gaan. Net als de vorige keer, staat er een stelletje in de keuken. Dit keer Harry, samen met Jenny, dat wel. Zij heeft elke week een ander en ik heb geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt. Zijn jongens dan echt zo blind dat ze dat niet zien?
Rick en ik lopen langs het stelletje naar buiten toe en gaan daar op de stoelen zitten. Gelukkig heb ik een sweater aangedaan, het is begint dan wel zomer te worden, maar het is nog steeds koud.
"Wanneer krijg je je telefoon weer terug?" Vraagt Rick en ik kijk hem aan, maar dan weer naar mijn handen die ik opvouw in mijn schoot.
"Morgen." zeg ik en ik glimlach een beetje. Hij knikt, het valt me op hoe verlegen hij is, qua mij aanraken enzo. Misschien weet hij wel dat ik nog nooit eerder een vriendje heb gehad. Het irritante is alleen dat wij nu een week samen zijn, we kennen elkaar zo'n 4 jaar en zien elkaar nog elke dag en.. we hebben nog niet gekust. Ik moet denken aan wat Lola zei, "dat was het eerste wat ik met mijn vriendje deed". Ik ben te verlegen om het te doen en hij ook. Eigenlijk ben ik hier totaal niet blij mee.
Hij pakt zijn telefoon uit zijn zak en tikt allerlei dingen in. Ik ga dichter tegen hem aanzitten en kijk over zijn schouder mee.
"Welke film?" Vraagt hij en hij scrolt door de lijst met films. Ik haal mijn schouders op en hij doet grinnikend hetzelfde. "We gaan morgenochtend wel even kijken hoelaat hij draait en dan brengen we de rest van de dag wel in de stad door."
Ik knik en kijk naar hem. "Isgoed." glimlach ik en hij glimlacht terug naar me.
★~★~★~★
Die avond was ik toch wel optijd thuis, ookal was Lola alsnog dronken. Ik snap haar niet, er is niks lekkers aan drank. Gelukkig heb ik mijn telefoon en mijn computer weer terug en ga ik straks met Rick naar de bioscoop. Ik trek mijn doorsnee kleren aan, ookal is het een date, maar doe wel zorgvuldig mijn make-up en mijn haren krullen. Er zit een slag in mijn haar, maar daar zie je niet zo veel van.
Ik loop de trap af en pak wat geld en mijn sleutels.
"Mam, ik ben naar Lola." zeg ik en ik kijk haar aan als ze in de woonkamer weer zit te haken.
"Isgoed, half 6 thuis." ik zucht en rol mijn ogen. Half 6..
"Ja mam." zeg ik dan toch maar, van haar kan je nooit een discussie winnen. Ik loop het huis uit en trek de deur achter me dicht voordat ik mijn fiets pak en naar het einde van het kruispunt rij, waar we hebben afgesproken. Zijn blonde haren zijn al te zien, net als zijn chino en witte bloesje. Ik zwaai even en hij zwaait terug. Als ik bij hem aankom, geef ik hem een knuffel.
"Zullen we gaan?" Vraagt hij nerveus en ik knik als we gaan rijden. Onderweg zijn een paar kleine gesprekjes, over de films, huiswerk, docenten, die dingen waar we het altijd wel over hebben.
We komen bij de bioscoop aan en gaan naar binnen, daar kijken we op de borden welke films er draaien.
"The Hungergames?" Vraagt hij en hij kijkt naar me. Ik haal mijn schouders op en knik tegelijk. Zelf geef ik niet zo veel om die films, maar wie weet. We gaan in de rij staan, gelukkig draait de film al over een half uurtje en hoeven we niet meer in de stad rond te lopen.
"Ik betaal zelf." zeg ik vastbesloten en voordat hij kan tegenspreken stop ik mijn pinpas in de gleuf en typ ik mijn pincode in.
"Nu is het niet meer leuk." zucht hij en ik grinnik naar hem.
"Ik betaal het eten en drinken." zegt hij en ik haal mijn schouders op.
"Misschien wel, misschien niet." hij grinnikt. We lopen de trappen op en kopen eten en drinken, wat hij wel betaalt. Het is druk op een zaterdag, wat ik ook wel had verwacht, waardoor we net op tijd de bioscoop binnen stappen. We kiezen de beste plaats uit en gaan zitten.
"Ik hoop dat hij leuk is." zeg ik zacht en hij knikt.
"Ik hoop het ook." glimlacht hij en hij kijkt me aan. Hazelnoot bruine ogen. Ik kijk hem terug aan. Hij draait wat meer op zijn stoel mijn kant op en legt voorzichtig zijn hand op mijn wang. Het bloed stroomt naar mijn wangen als hij voorzichtig zijn vingers beweegt over mijn wang heen.
"Mag ik je alsjeblieft kussen?" Fluistert hij wat mijn kippenvel geeft. Voor ik het weet, druk ik mijn lippen op die van hem. Hij schrikt even maar kust me terug. Het zijn maar een paar seconden, mijn eerste kus is zojuist weggegeven, aan hem. Het was binnen een paar seconden gebeurt en om eerlijk te zijn.. vond ik er niet zo heel erg veel aan.
JE LEEST
18 H.S.★
Fanfiction"Please, you love me like I love you. Give up and we can be together, always." Zijn stem klinkt hopeloos, wat mij juist meer hoop geeft. "No Harry, I don't love you like you love me. Can you leave me alone?" toch laat mijn stem me hier in de steek...