Riku sedar. Siling putih adalah benda pertama dia lihat. Mulanya dia fikir apa yang terjadi pada dirinya sebelum dia teringat kejadian semalam. Dia terus bangun dari baringnya Dan memegang leher. Dia dapat rasa balutan pada lehernya. Dia mula panik.
"Shinano..."
Dia lihat Ichigo berada di sebelahnya dengan wajah risau.
"Ichi..."
"Jangan bercakap. Luka pada leher kau masih belum sembuh" halang Ichigo.
Ichigo beri buku dan pen kepada Riku untuk Riku bertanya.
'Apa jadi pada saya?'
"Kau terjumpa di Taman seorang diri dengan luka dalam Kat leher. Kau ingat apa-apa malam tu?" tanya Ichigo.
Riku menulis lagi sebelum tunjuk.
'Saya ingat tapi ia berlaku dengan cepat Dan saya Tak tahu wajah orang yang menyerang saya'
"Macam tu ke?"
'Saya minta maaf sebab buat Ichi-nii risau lagi'
"Ya. Betul. Kau nak buat saya sakit jantung lagi ke?"
Riku menunduk bersalah. Ichigo menepuk kepala Riku.
"Tapi asalkan kau Selamat, dah cukup dah" kata Ichigo.
Riku masih rasa bersalah tapi dia beri senyuman kepada Ichigo agar dia Tak perlu risau lagi.
.
.
.Touma duduk berehat di ruang tamu bersama ahli lain dan Shinano. Shinano dan Haruka melihat di luar tingkap. Mereka lihat dua orang lelaki yang merupakan pihak polis sedang berpantau di luar.
"Wah, diorang betul-betul hantar pemantau kat depan apartment kita" kata Haruka.
"Katanya mereka nak pantau saya dan Touma. Riku pun mereka akan pantau sekali" kata Shinano.
"Tapi aku Tak sangka pembunuh bersiri, Red Blood tu Ada kaitan dengan kes kemalangan Riku" kata Haruka.
"Shinano pula?" tanya Minami.
Shinano menggeleng.
"Saya Tak tahu kalau kes langgar Kari ni Ada kaitan dengan dia" kata Shinano.
"Betul jugak. Mungkin cuma orang yang langgar peraturan Dan terus melakukan diri untuk selamatkan diri" kata Torao.
"Tapi dia masih belum ditangkap kan" kata Minami.
"Ah, saya Tak tahu apa-apa. Riku takde cerita apa-apa pasal Ni" kata Shinano.
"Kalau dia Tak ceritakan apa-apa Kat kau mungkin abang kau Tak cakap apa-apa Kat dia" kata Touma.
Haruka melihat kembali ke luar tingkap sebelum dia menjerit.
"Kau kenapa?"
"Wartawan tiba-tiba muncul di depan" kata Haruka.
"Eh?"
YOU ARE READING
Beginning Of The End
FanfictionCerita lain yang saya buat ni pun fanfiction. Ia kaitan dengan Idolish7 dan Touken ranbu. Just ambil nama wataknya. Jalan cerita semua idea sendiri. Tak tahu best atau tak, just baca. Ia bukan action atau lawan-lawan. Just cerita kehidupan biasa. Ak...