"Biar betul..."
Detektif itu melihat video dari kamera CCTV yang mereka dapat dari rumah Ichigo. Betul apa yang Ichigo katakan. Dia nelayan Touma dan yang lain dengan baik.
"Sekarang kau percaya?" tanya Ichigo.
"Kenapa kau melibatkan Idolish7 sekali?" tanya detektif.
"Mereka kata mereka mahu bantu juga sebab mereka kawan. Takkan kawan sesama kawan Tak boleh tolong sesama sendiri?" kata Ichigo.
Mereka hilang kata.
"Sekarang kau nak lepaskan Aku?" tanya Ichigo.
Detektif itu mengangguk, members kebenaran untuk melepaskan Ichigo. Rakannya terus membuka pintu likap Dan benarkan Ichigo keluar.
"Terima kasih" ucap Ichigo.
"Saya minta maaf" ucap detektif itu.
"Tak perlu tunduk. Saya gurau je tadi. Nasib baik dapat selesaikan salah faham ni" kata Ichigo.
"Sekali lagi Aku minta maaf" tunduk detektif.
"Macam mana dengan yang lain?" tanya Ichigo.
"Saya minta rakan saya untuk menjemput mereka" kata Tonbokiri.
"Ichigo-san!"
Minami, Torao Dan Haruka tiba di balai polis.
"Minna, nasib baik korang Tak apa-apa" kata Ichigo.
"Ichigo-san macam mana? Mereka Tak apa-apakan kau kan?" tanya Minami.
"Jangan risau. Saya ok. Terima kasih sebab bawa mereka ke sini, Otegine-san" kata Ichigo.
"Saya cuma jalankan tugas saya sahaja" kata Otegine.
"Siapa yang cakap Ichigo-san adalah penculik, hah?" tanya Torao geram.
"Er, ia seorang budak remaja sahaja. Namanya Nanase Tenn" jawab detektif.
"Aku dah agak dah. Dia takkan putus asa untuk ambil adiknya semula tapi tindakan dia makin membahayakan nyawa Riku dan Shinano" kata Ichigo."Kujo tu... Bila Aku jumpa dia lagi, Aku Tak teragak-agak untuk belasah dia" kata Torao geram.
"Aku Tak sangka dia guna nama lama dia tu. Takut sangat ke nak guna nama betul dia" ejek Haruka.
"Kita lupakan pasal dia dulu. Sekarang kita perlu cari Touma, Riku dan Shinano dulu" kata Ichigo.
"Mana nak cari mereka? Mereka mungkin ada di mana-mana" kata Minami.
"Kau ingat lagi rumah yang korang pergi dengan Touma dan Touma jumpa rantai loket tu?" tanya Ichigo.
"Ah, rantai tu. Ada apa?" tanya Torao.
"Dalam rantai tu ada GPS. Red Blood tu sengaja tinggalkan rantai tu sebab dia sendiri tahu Touma akan ambil rantai tu. Dan dia tahu di mana korang bersembunyi" jelas Ichigo.
"Macam tu ke? Jadi mereka..."
"Ya. Mereka tentu ada di rumah tu Dan berkemungkinan Red Blood cuba buat sesuatu kepada mereka" kata Ichigo.
"Saya akan sediakan pasukan untuk penyelamatan" kata Tonbokiri.
"Terima kasih, Tonbokiri-san" ucap Ichigo.
"Apa sahaja yang kau inginkan, Aku tunaikan" kata Tonbokiri.
"Saya bukan tuan Muda kau lagi" kata Ichigo.
YOU ARE READING
Beginning Of The End
FanfictionCerita lain yang saya buat ni pun fanfiction. Ia kaitan dengan Idolish7 dan Touken ranbu. Just ambil nama wataknya. Jalan cerita semua idea sendiri. Tak tahu best atau tak, just baca. Ia bukan action atau lawan-lawan. Just cerita kehidupan biasa. Ak...