36

88 14 0
                                    

Idolish7 turut melihat berita tentang Surat ugutan dari Red Blood serta nama yang tertulis.

   "Shinano dan Riku jadi mangsa Red Blood? Aku Tak sangka ia jadi begini" kata Yamato.

   "Bukan mereka berdua je. Inumaru Touma juga jadi mangsa dia" kata Mitsuki.

   "Saya harap mereka Tak apa-apa" kata Sougo.

   "Takde cara untuk Bantu mereka ke?" tanya Nagi.

   "Kita berdepan dengan pembunuh bersiri yang polis sendiri pun Tak dapat nak tangkap dia hampir segenap tahun. Kita sendiri pun Tak tahu macam mana nak Bantu mereka" kata Iori.

Mereka terus diam lepas mendengar penjelasan Iori.

   "Ne, Sou-chan. Riku takkan apa-apa ke?" tanya Tamaki risau.

   "Jangan risau, Tamaki-kun. Saya pasti Riku-kun Tak apa-apa" kata Sougo cuba menenangkan Tamaki.

   "Nak cuba telefon dia?" cadang Yamato.

Mereka mengangguk setuju.

.
.
.

Telefon Riku berbunyi. Apabila Riku, ia tertera mama Yamato. Riku mula gelabah.

   'Macam Mana ni? Aku Tak boleh bercakap lagi!'

Pada Masa yang sama, Ichigo masuk ke dalam bilik. Riku terus berjalan ke arah Ichigo Dan beri telefonnya kepada Ichigo.

   "Eh? Kenapa?" tanya Ichigo keliru.

Riku cepat-cepat menulis.

'Kawan saya telefon. Mungkin mereka bertanya keadaan saya. Boleh Ichigo-san jawab?'

   "Kenapa Tak terus jawab je?" tanya Ichigo.

Riku tunjuk pada lehernya.

   "Ah, maaf. Saya lupa" kata Ichigo.

Dia terus jawab panggilan.

   'Helo, Riku'

   "Maaf, Riku Tak boleh menjawab sekarang"

   'Eh? Siapa ni?'

   "Saya abang Shinano, Ichigo"

   'Eh? Er, maaf. Saya mungkin salah nombor'

   "Saya tahu dia adalah Riku dan kau kawannya"

   'Huh...'

   "Ada apa telefon?"

   'Oh, aku tertanya keadaan Riku. Dia Tak apa-apa?'

   "Riku sekarang ada di hospital. Semalam dia diserang. Lehernya cedera dan dia Tak boleh bercakap sekarang sebab tu saya jawab"

   'Teruk ke lukanya?'

   "Jangan risau. Dia ok. Cuma masalah lain yang datang"

   'Ah, nama dia sekarang jadi sasaran Red Blood dengan Shinano dan Touma. Kau tentu risau pasal adik kau kan?'

   "Ya tapi saya percaya dia berada di tangan orang yang dipercayai. Jadi saya Tak risau sangat. Juga, wartawan ramai berkumpul di hadapan bertanya tentang Shinano. Persoalannya, macam mana mereka boleh tahu 'Toushiro Shinano' ada di sini?"

Beginning Of The EndWhere stories live. Discover now