"Shinano-kun, kau nak apa-apa?" tanya Ryo.
"Tak. Saya Tak perlukan apa-apa sekarang ni" kata Shinano.
"Bagitahu sahaja kepada aku bila kau nak apa-apa. Aku akan sediakan untuk kau" kata Ryo.
"Ya. Terima kasih" ucap Shinano senyum.
Dalam hati, Ryo ingin menjerit melihat kecomelan Shinano walaupun itu bukan Riku yang sebenar. Dia dah lama Tak bertemu dengan Riku. Sekarang dia berada di hadapannya. Ia bagaikan satu mimpi indah baginya.
Telefon Ryo berbunyi menyedarkan Ryo dari lakukannya. Dia berdehem sebelum menekan butang.
"Ada apa?" tanya Ryo.
'Tuan Presiden, Tuan ada mesyuarat lepas ni'
"Baiklah. Aku datang sekarang" kata Ryo.
Dia berjalan ke arah Shinano.
"Shinano-kun, aku perlu ke mesyuarat sekarang. Kau tunggu di sini sahaja. Jangan hilang ke Mana. Kalau nak ke mana-mana, bagitahu kat secretary aku Kat luar tu" kata Ryo.
"Baik" jawab Shinano.
'Aku nak cubit pipi dia! Terlalu comel!'
"Aku pergi dulu"
Ryo terus berjalan keluar meninggalkan Shinano di dalam pejabat itu.
Riku memandang ke luar tingkap. Dia fikir jika Shinano baik sahaja tinggal dengan pakcik Touma.
"Saya harap sangat Ryo-san Tak tunjuk sikap sebenarnya Kat depan Shinano-kun. Tentu Shinano-kun sangat terkejut" kata Riku.
...
Riku dan Touma duduk di bangku hospital. Mereka berjumpa lagi. Walaupun Riku baru sahaja dibenarkan pulang tiga minggu yang lepas tapi penyakit asmanya kembali menyerang Dan terpaksa ditahan di hospital lagi. Nasib baik ada Touma untuk menemaninya.
"Kau ni Tak boleh jaga diri? Kau baru je balik tiga minggu lepas" kata Touma.
"Maaf. Saya masih Tak biasa dengan keadaan suasana Kat sana" kata Riku.
"Kau ni suka sangat ke dengan perkara maaf tu? Banyak kali kau cakap" kata Touma.
"Maaf" ucap Riku.
"Tengok tu. Kau cakap lagi" kata Touma.
Riku menunduk.
"Oi, Riku! Aku bukan marah kau! Ah, apa-apalah! Kau nak minta maaf, cakap je! Aku Tak kisah!" kata Touma.
"Saya cuba kurangkan nanti" kata Riku.
"Bolehlah tu"
"Touma!"
"Pakcik!"
"Kat sini rupanya. Puas aku Cari kau" kata pakciknya.
Pakcik Touma melihat Riku di sebelah Touma.
"Siapa budak ni? Kawan kau ke?" tanya Ryo.
"Ya. Dia kawan aku" jawab Touma.
YOU ARE READING
Beginning Of The End
FanfictionCerita lain yang saya buat ni pun fanfiction. Ia kaitan dengan Idolish7 dan Touken ranbu. Just ambil nama wataknya. Jalan cerita semua idea sendiri. Tak tahu best atau tak, just baca. Ia bukan action atau lawan-lawan. Just cerita kehidupan biasa. Ak...