50

63 13 1
                                    

   "Nama saya Takahashi. Saya kawan kepada Riku-kun" kata Takahashi.

   "Ah. President Idolish7 kan?" teka Ichigo.

   "Ya. Ini pulak, Banri"

   "Selamat berkenalan" ucap Banri.

   "Selamat berkenalan" balas Ichigo.

Shinano sedar dari tidurnya.

   "Ah, Shinano-kun. Ohayo" ucap Takahashi.

   "Um... Dochira sama de sho ka?" tanya Shinano.

   "Dia kawan Riku" jawab Ichigo.

   "Ah, konnichiwa" ucap Shinano.

   "Yokatta. Kau dan Riku dah kembali" lega Takahashi.

   "Terima kasih. Tapi..."

   "Mm? Doshita no?" tanya Takahashi.

   "Semua salah saya. Kalau semua ni tak terjadi, Riku takkan terlantar sakit macam ni. Gomennasai" kata Shinano bersalah.

   "Kamu risaukan itu ke? Kau tahu. Sebelum ni pun Riku-kun cakap dia risaukan kau sewaktu kamu masih koma" kata Takahashi.

   "Eh?"

   "Dia risau kau akan keliru bila kau bangun. Dia juga risau sebab kau dari badan yang sihat manakala Riku-kun lahir dengan asma. Dia risau kau tak tahu jaga diri"

Takahashi membelai kepala Shinano.

   "Kau berdua memang ada pendapat yang sama. Selalu risau satu sama lain. Tak pernah fikir tentang diri sendiri dan selalu menyalahkan diri sendiri" kata Takahashi.

   "Riku pun?"

   "Kau jangan selalu menyalahkan diri sendiri. Kau pun tak mahu semua ni berlaku. Begitu juga dengan Riku. Semua ni berlaku pun ada sebab dan menemukan kau berdua untuk selesaikan masalah ni bersama" kata Takahashi.

   "Betul tu, Shinano-kun. Kalau semua ni tak berlaku, Idolish7 tetap tak sempurna tanpa Riku-kun" kata Banri.

Untuk sementara, Shinano rasa lega dan dia mampu tersenyum.

Seorang jururawat bertemu dengan mereka.

   "Maaf. Siapa keluarga kepada Nanase Riku?" tanya jururawat.

   "Aku kenalannya. Ada apa-apa terjadi kepada Riku-kun?" tanya Takahashi.

   "Tiada apa yang terjadi kepada Nanase-san. Dia sudah sedar. Kamu semua boleh melawat dia" kata jururawat.

   "Kamu boleh jumpa dia?" tanya Shinano.

   "Ya. Nanase-san sedang menunggu" jawab jururawat.

Mereka berjalan masuk ke dalam bilik Riku. Riku sudah menunggu kedatangan mereka. Walaupun dia masih menggunakan topeng untuk menghirup oksigen tapi dia masih mampu bercakap dengan baik.

   "Riku!"

Shinano terus memeluk Riku.

   "Nasib baik! Nasib baik kau selamat!" lega Shinano.

   "Shinpai ka ke te arigatou, Shinano" kata Riku.

Riku memandang kepada Takahashi dan Banri.

   "President. Banri-san" panggil Riku.

   "Otsukare, Riku-kun" ucap Takahashi.

   "Ya"





   "Riku! Riku!"

Ryo berlari masuk ke dalam bilik dan memeluk Riku. Lepas dapat tahu, Riku sudah bangun, dia terus berlari ke mari.

   "Ryo-san"

Beginning Of The EndWhere stories live. Discover now