ZOOL, Idolish7 Dan Trigger berkumpul. Mereka membaca skrip yang mereka terima bersama seorang staff.
"Saya harap tiada masalah dengan skrip Ni. Kamu semua setuju?" tanya staff.
"Ya. Tiada masalah" jawab Gaku.
Seorang demi seorang mengangguk turut setuju.
"Kalau tiada masalah, kamu semua sila standby Dan bersedia" kata staff.
"Baik"
"Oi, kamu! Boleh tolong di sini?" jerit staff Tak jauh dari mereka.
"Ya!"
Shinano berlari ke arah staff yang memanggilnya. Dia perlu melepasi ketiga-tiga idol itu sebelum berjumpa dengan staff. Tiba-tiba kakinya tersandung pada wayar.
"Wah!"
Nasib baik Touma berjaya menangkapnya.
"Kau ok?" tanya Touma.
"Ya. Terima kasih, Touma-san" ucap Shinano.
"Takpe ke kau berlari sekarang?" tanya Touma.
"Saya bukan budak kecil lagi. Saya pergi dulu"
Shinano terus berlari ke arah staff Dan membantu dengan kerjanya.
"Jarang Aku tengok kau berlembut macam tu" kata Torao.
"Diamlah!"
"Kau kenal dia ke?" tanya Gaku.
"Buat apa Aku jawab pertanyaan kau?"
"Kau...!"
"Gaku, bukan Kat sini" halang Ryu.
"Semua! Sila bersedia!"
Shinano melihat ketiga-tiga idol melakukan shooting bersama. Dia berasa sangat terkejut... tak, rasa kagum melihat mereka bersama. Mereka orang yang berbeza tapi mereka seperti satu kepala apabila mereka mula shooting. Shinano Tak dapat lepaskan pandangan ya daripada mereka.
"Hebatnya. Kita tengok mereka secara depan. Rasa lain dari tengok tv" kata Yasusada.
"Banding dengan Re:Vale, mereka lagi hebat" balas Kiyomitsu.
"Kau Ni fan Gila dengan Re:Vale" kata Shinano.
Mereka ketawa secara perlahan untuk Tak mengganggu shooting.
"Ossukare!"
"Kita jumpa esok lagi!"
Semua pelajar sudah bersiap untuk pulang. Shinano masih lagi berkemas.
"Shinano, cepatlah!"
"Um, korang pergi dulu. Nanti saya kejar" kata Shinano.
Yasusada Dan Kiyomitsu terus meninggalkan Shinano.
"Kitaorang tunggu di depan!" kata Yasusada.
"Ok!"
Lepas siap berkemas, Shinano berjalan keluar dari bilik. Keluar sahaja dari bilik, dia terlanggar seseorang. Sekali lagi. Kali ini dia terus jatuh terduduk. Apalah nasib.
"Ah, maaf. Awak Tak apa-apa?"
"Saya Tak apa-apa. Oh, Tsunashi-san dari Trigger!"
"Mari saya bantu kau"
Ryu hulurkan tangan untuk membantu Shinano bangun. Shinano capai tangan Ryu. Tiba-tiba dia mendapat imej dia mencapai tangan seorang remaja yang berjalan pergi. Shinano terkejut. Dia terus Kaku. Ryu pelik.
YOU ARE READING
Beginning Of The End
FanfictionCerita lain yang saya buat ni pun fanfiction. Ia kaitan dengan Idolish7 dan Touken ranbu. Just ambil nama wataknya. Jalan cerita semua idea sendiri. Tak tahu best atau tak, just baca. Ia bukan action atau lawan-lawan. Just cerita kehidupan biasa. Ak...