Bab 7

639 69 2
                                    

Di rumah

“Visya~ Cepatlah cerita. Ira nak tahu ni. ” ujar Elfira sebaik saja ternampak Elvisya turun dari tangga. Elvira pula masih berada di dalam biliknya sejak petang tadi.

“Yelah ii Visya cerita . Macam ni...”

Flashback

Semasa menunggu Elfira keluar dari tandas, Elvira dan Elvisya ditarik ke belakang sekolah oleh dua orang perempuan secara tiba-tiba. Mereka tidak sempat melakukan apa-apa.

Tasya, kitaorang bawak dah diaorang. ” ujar perempuan yang yang menarik Elvira.

Tasya yang melihat dua orang di depannya, tersenyum jahat.

Elvisya yang mengenal perempuan itu terus menunduk. Sakit hatinya melihat wajah perempuan di depannya.

“Good. But tak silap I, ada tiga orang . Kenapa ada dua orang je? ” tanya Tasya .

“Tadi kitaorang jumpa dua je, yang sorang lagi takde.” jawab perempuan yang memegang Elvisya pula.

“That's okay. Nanti I bayar korang. ” Dua orang perempuan tadi tersenyum gembira.

Elvira yang tidak mengenal perempuan di depannya berasa marah tapi ditahannya.

“Kau siapa? Sesuka hati kau je suruh orang tarik kitaorang. ” tanya Elvira . Tasya tersenyum sinis.

“By the way, I ni kakak Shasha. You boleh panggil I, Tasya. And you ni adik kepada betina miskin ni kan? ” tanya Tasya selamba.

“Betina miskin kau kata . Dia ada nama lah b**** !!” marah Elvira. Matanya tajam melihat Tasya. Sesuka hati dia je panggil Visya,  betina miskin.

Tasya terus menampar Elvira . Terteleng Elvira ke sisi.

“Yang b**** tu korang lah! Sejak korang datang ke sekolah ni, hidup aku dan adik aku tak tenang . Kau rampas gelaran Pelajar Tercantik aku and kau jugak rampas The Prince dari kitaorang!” lantas Elvira dan Elvisya memandang Tasya dengan tajam.

“Hanya sebab tu, kau suruh orang pukul aku? ”  tanya Elvisya.

“Kalau kau tak menggedik dengan Aniq, aku takkan suruh orang pukul kau lah. ”

“Jadi kau lah yang lukakan Visya..” ujar Elvira dingin. Kemarahannya semakin meningkat selepas tahu siapa yang mencederakan kakak kembarnya .

‘Macam mana El tahu? ’ getus hati Elvisya.

“Yup ,tu aku. Kau marah eh? Tapi malang, kau tak boleh pukul aku.” provok Tasya.

“Siapa kata aku tak boleh pukul kau? ” Tasya terus melihat Elvira yang tersenyum sinis.

Buk!

Tendangan Elvira berjaya membuatkan perempuan yang memegangnya jatuh dan terus menumbuk perempuan yang memegang Elvisya.

Tasya yang melihat kecepatan Elvira , memandang dia tidak percaya.

“Giliran kau pulak ” ujar Elvira dingin sambil melangkah menuju ke Tasya. Tetapi Elvisya sempat menghalang Elvira dari mendekati Tasya.

“Dia biar Visya uruskan. ” kata Elvisya lalu melangkah menuju ke arah Tasya. Elvira akur.

“Ka.. Kau nak apa? ” tanya Tasya tergagap.

“Aku taknak cederakan kau sebab muka kau kan berharga tapi aku nak bagi amaran je. JANGAN CARI PASAL DENGAN KITAORANG KALAU KAU TAKNAK HILANG DARI BUMI NI.” ujar Elvisya sinis.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now