Bab 22

495 47 10
                                    

Kring!!

“El, Ira. Cepat lah sikit. ” minta Elvisya. Elvira dan Elfira yang sedang mengemas barang mereka terus melihat Elvisya.

“Sekejap lah. ” kata mereka berdua serentak lalu memandang satu sama lain. Mereka terus ketawa.

Elvisya terus menepuk dahinya.

‘Apa kes lah dengan kembar aku ni.. ’ gumam Elvisya.

Setelah mereka berdua siap mengemas, telefon Elfira berbunyi.

“El dengan Visya pergi lah dulu, nanti Ira follow. ” ujar Elfira. Elvira dan Elvisya mengangguk lalu keluar menuju ke tempat motorbike mereka.

Elfira memeriksa sekeliling dahulu sekiranya ada orang yang berada di situ sebelum dia menjawab panggilan itu.

“Ye, pahal telefon aku? ”

“Devil, mamat yang malam tadi Angelz ‘main’ tu. Tadi ada orang call yang diaorang nampak ada tatu dekat kaki kiri mamat tu masa nak ‘uruskan’ dia. ” lapor seseorang dalam panggilan.

‘Tatu? ’ getus hati Elfira.

“Tatu apa? ”

“Tak silap diaorang kata tu tatu Devil. Diaorang ada send gambar. ” balas orang itu .

“Good, nanti kau send dekat aku.” arah Elfira.

“Ok, Devil. ”

“Ok, aku cau dulu. ” Elfira menamatkan panggilan itu lalu berjalan menuju ke tempat motorbike nya.

******************************
“Ira. Siapa yang call dekat kelas tadi? ” soal Elvisya ketika sampai di rumah mereka.

“Tadi anak buah Ira call. Dia kata mamat yang kita ‘main’ malam tadi tu, diaorang ada nampak tatu Devil dekat kaki kiri dia. ” jawab Elfira.

“Tatu Devil? Ira,ada gambar tak? El nak tengok. ” sampuk Elvira sambil berjalan menuju ke arah Elvisya dan Elfira.

“Ada. Ni ha. ” Elfira memberi telefonnya kepada Elvisya dan Elvira untuk dilihat.

Tatu yang berbentuk seperti tengkorak merupakan simbol bagi kumpulan Black Devil.

“Ye, ni memang tatu Devil tapi kenapa anak buah diaorang serang kita, sedangkan ketua diaorang lindungi kita? ” soal Elvisya.

Elvira dan Elfira terdiam sambil memikirkan ia.

“El pun tidak boleh nak fikir sebab apa? Benda ni bagi El, complicated sangat. ” ujar Elvira.

Elvisya mengangguk.

Elfira pula tiba-tiba tersenyum.

“Apa kata kita pergi jumpa Black Devil? Sekali gus, kita boleh tanya sebab apa anak buah diaorang serang kita? Atau lebih tepat lagi serang JJ? ” cadang Elfira.

Elvira dan Elvisya memandang satu sama lain sambil menepuk tangannya mereka. Elfira tersenyum bangga.

“Finally, sel-sel otak Ira berhubung. ” kata Elvisya. Elvira menahan ketawanya.

Terus hilang senyuman Elfira ketika Elvisya kata begitu.

“Kurang asam punya kembar. Sel-sel otak Ira lama dah lah berhubung .” marah Elfira yang menayangkan wajah masam nya.

Elvira dan Elvisya terus ketawa.

“Ye, ye. Visya tahu yang kembar Visya pun cerdik orang nya. Kan, El kan? ” pujuk Elvisya. Elvira hanya mengangguk lalu menunjukkan thumb up kepada Elfira.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now