Bab 14

522 54 0
                                    

“Korang tak guna! Aku bayar korang banyak tau! Satu kerja yang senang pun korang tak boleh buat!! Sampah! ” marah seseorang yang memakai hoodie hitam.

Kumpulan yang diupahnya untuk mensabotaj orang yang dibencinya diherdik kasar.

“Aku lepaskan korang kali ni. Kalau aku tahu, korang tikam belakang aku. Aku tak teragak-agak ambik kepala korang. ”ugut orang itu.

Mereka mengangguk walaupun badan mereka menggigil apabila diugut begitu.

“Dah, berambus dari pandangan aku. ” arah orang itu lagi. Mereka terus berlari keluar dari bangunan terbiar itu.

Orang itu mendengus kasar.

“Kau nak gabung dengan aku? ”
soal seseorang . Orang itu terus melihat ‘dia’ yang berada di pintu bilik itu.

“Kau siapa? ” soal orang itu kembali.

“Identiti aku tak penting. Yang penting sekarang, kau. ” balas ‘dia’.

“Kalau aku gabung dengan kau, apa yang aku dapat? ” tanya orang itu lagi. Dia berasa was-was dengan orang yang berada di hadapannya sekarang.

“Hahaha, kau akan dapat apa yang kau nak. Kekuasaan, kekuatan, kekayaan,  aku boleh bagi semuanya dekat kau. Macam mana? ” tawar ‘dia’ sinis.

Orang itu mulai tertarik dengan penawaran itu.

“Ok, aku setuju. ” kata orang itu. Di kepalanya penuh dengan seksaan yang akan dilakukan olehnya ke atas musuhnya jika dia mempunyai segalanya .

‘Dia’ tersenyum seram.

“Hahaha, bagus. Esok kau datang tempat aku. Aku ada tugas untuk kau. ” arah ‘dia’ . Kertas yang tertulis alamatnya diberikan kepada orang itu.

‘Dia’ tersenyum sinis sebelum berlalu pergi. Orang itu tersenyum lalu ketawa jahat. Akhirnya musuh dia akan jatuh ke dalam genggamannya.

*******************

“El , bile nak pergi Dark World? ”
tanya Elvisya. Elvira yang sedang menonton televisyen itu mengalihkan perhatiannya kepada Elvisya. Elfira pula tekun menonton televisyen.

“Malam esok. Ju kata JJ yang suruh. Tadi El jumpa dia masa El pergi kedai petang tadi . ” jawab Elvira.

Elvisya mengangguk.

“El. Visya dapat rasakan malam esok akan berlaku sesuatu. Masalah yang berlaku hari ni pun Visya rasa pelik. ” ujar Elvisya serius.

“Maybe perasaan Visya je tu.” sampuk Elfira tiba-tiba.

Elvira mengangguk.

“Visya harap macam tu jugak. ”
balas Elvisya walaupun hati dia kata sebaliknya.

“Visya masuk bilik dulu lah. Good night. ” pamit Elvisya.

“Ok” kata Elvira dan Elfira serentak.

********************

“Ira! Cepatlah makan tu. Nanti lambat. ” jerit Elvisya. Elvira mengeleng kepalanya.

Elfira yang menikmati breakfast nya mengeluh.

“Lambat lagi lah Visya. ” ujar Elfira selamba. Elvisya memandang Elfira geram.

“Ira! 7.15 dah ni. ” jerit Elvisya lagi.

“Ye lah, Ira nak kemas sekejap. ”
jawab Elfira pasrah.

“Dah lah tu Visya. El tahu suara Visya sedap. ” kata Elvira sambil memakai kasut sekolahnya.

Elvisya terus menjeling Elvira.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now