Setelah mereka berpecah untuk mencari petunjuk mengenai 'harta karun', mereka berkumpul kembali dibawah pokok untuk berteduh.
“Camne korang jumpa petunjuk tak?” soal Aniq .
“Kitaorang dah jumpa tapi satu je lah. Korang?” soal Elvisya kembali.
“Kitaorang pun jumpa , macam korang lah , jumpa satu jugak.” jawab Afiq.
“Petunjuk kau kata apa?” tanya Daniel.
“Menjadi kesukaan lebah. Tapi kitaorang dah tahu apa jawapan ia, bunga.” kata Elvira.
Mereka bertiga yang mendengar petunjuk itu tercengang.
Bapak senang!
“Korang pulak?”
“Ermm, petunjuk kitaorang . Terletak diantara laut berwarna. Korang faham tak?” tanya Afiq, tersengih. Well, tak bertanya sesat jalan kan?
“Laut berwarna ? Hmmm...”
Tiada balasan dari mereka bertiga membuatkan Daniel, Aniq dan Afiq mengeluh.
“Takp-”
“Eh ,kejap. Aku rasa jawapan dia , bunga.” kata Elvira.
“Bunga?”
Elvira mengangguk.
“Yelah, kalau dalam hutan ape lagi yang berwarna kalau bunga. Maksud petunjuk kau tu, harta karun tu ada dekat tempat yang ada banyak bunga”
jelas Elvira lagi.Elvisya menepuk tangannya.
“Rasa nya aku tahu mana tempat dia.”
************************************
Elvisya tersenyum apabila telah sampai di tempat yang dituju. Tempat ini dia terjumpa ketika mencari petunjuk.
“Dah, sampai.” katanya .
Dihadapan mereka sekarang , sebuah kawasan yang sedikit lapang dan sekeliling kawasan itu terdapat bunga - bunga yang cukup cantik dan berwarna-warni .
“Okay, sekarang jom kita cari.” kata Daniel.
Mereka mengangguk lalu mencari keberadaan 'harta karun' itu disebalik semak atau pokok-pokok.
“El , hati-hati tu. Kan terjatuh pulak.” pesan Elvisya apabila melihat Elvira berjalan berdekatan dengan sebuah pokok besar. Disekeliling pokok itu terdapat pokok bunga dan juga dahan yang patah.
“Jangan risau lah, El takkan- aaa!”
Elvisya terus berlari ke arah Elvira yang terjatuh akibat kakinya tersadung dengan dahan yang bersaiz besar .
Elvira menggosok kakinya yang terasa sedikit pedih. Tu lah orang pesan taknak dengar.. In your face, El.
Elvisya menaikkan sedikit seluar Elvira. Terdapat beberapa goresan dikakinya dan berdarah.
“Dah kenapa ni?” tanya Daniel apabila mereka sampai disitu.
“Ni ha, El terjatuh . ” kata Elvisya.
“Dah tu, El okay tak?” soal Siti.
“Alah, takde pape lah luka sikit je. Eh? Ape ni?” kata Elvira lalu mengambil sebuah kotak yang bersaiz kecil yang ditindih oleh beberapa batang dahan pokok. Kotak itu sedikit kotor dan berwarna coklat .
Dia membuka ia lalu mengeluarkan sebatang kunci .
“Takkan lah.”
“Tu ke 'harta karun' nya?”
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...