Elvira yang masih berada di dalam kalangan tebusan diperhati oleh Elvisya, Elfira dan dua orang memakai serba hitam.
Flashback
"Kau?!"
"Korang kenal ke kitaorang?" soal mereka.
Suara tu macam....
"Kau Daniel dengan Aniq kan?" teka Elvisya.
Walaupun mereka berdua memakai mask , suara salah seorang daripada mereka seperti Aniq. Tapi aura mereka lain.
Mereka berdua terdiam.
"Siapa Daniel dengan Aniq?" soal orang itu lagi.
Elvisya tersenyum kekok. Oh, salah orang eh..
"Habis tu korang siapa?" tanya Elfira pelik.
"Boleh panggil aku Shawn , dia Brian."
jawab Shawn.Sekarang giliran Elvisya dan Elfira pula yang terdiam.
Black Devil??
Mereka memandang satu sama lain.
"Macam mana korang tahu yang diaorang tak berani bertindak?" tanya Elvisya pelik.
"Sebab ketua kumpulan diaorang takde dekat situ." jawab Brian.
'Lee takde dekat situ?'
Elvisya dan Elfira terus memerhati orang yang bersenjata itu. Tiada yang mirip dengan Lee.
"Sekarang nak buat ape?" tanya Elfira pula.
"Tunggu." balas mereka berdua.
End flashback
"Mana Ira dengan Visya ni? Ok ke tak diaorang tu. Ish, kebas dah kaki ni. Anak buah Lee ni, siap korang aku kerjakan sorang-sorang. " gumam Elvira geram.
Kaki nya yang berasa kebas diurut bagi menghilangkan rasa sakit.
"Akak kata apa tadi?" tanya budak perempuan yang berada di dalam sebelah nya. Jelas mata budak itu merah akibat menangis. Budak lelaki yang berada di sebelahnya tertidur . Mungkin letih menangis tadi.
"Hah? Akak tak kata apa pun ." jawab Elvira tersenyum. Pelukan dieratkan.
Budak-budak itu dia kebetulan ternampak mereka dibawa pergi oleh anak buah Lee sebelum elektrik terputus.
Tapi tak sangka pula dia dijadikan tebusan bersama budak-budak itu.
Anak buah Lee yang memeriksa sekitar kawasan padang itu kembali. Mereka mengeleng tanda tidak ada sesiapa yang terlepas .
Makin risau lah dia memikirkan tentang kembarnya .
Sekejap kenapa dua orang anak buah Lee macam...
Tiba-tiba dia mengukir senyuman. Dia melihat ke arah jamnya.
1
2
3Setelah itu bunga api mula menghiasi langit malam. Ia berjaya menarik perhatian anak buah Lee.
Shawn dan Brian yang menyamar sebagai anak buah Lee terus menyerang mereka .
Ketika itu ramai yang mengambil peluang untuk melarikan diri dengan bantuan Elvisya dan Elfira.
Tetapi Elvira tidak sempat melarikan diri. Dia telah ditangkap oleh seorang anak buah Lee lalu dia melepaskan tembakan di udara. Budak-budak yang berada disisi Elvira berjaya melepaskan diri dengan bantuannya.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...