Bab 12

530 53 0
                                    

“Akak!! ” panggil Mimi setelah melihat Elvisya, Elvira dan Elfira turun dari motorbike mereka.

“Ye Mimi. Nak ape? ” soal Elvisya tersenyum.

“Mimi nak ajak akak El, akak Ica dengan akak Ira pergi jalan dengan mama sekali . ” ajak Mimi. Dia menayangkan wajah comel nya agar mereka bertiga bersetuju untuk mengikutinya.

Mereka memandang sesama sendiri lalu mengangguk.  Mimi sorak keriangan.

“Yeah!  Kalau macam tu, pukul 4 pergi. Tata! ” ujar Mimi sebelum masuk ke dalam rumahnya.

Mereka juga masuk ke dalam rumah.

************
Pukul 4.30 petang

“Akak! Cepatlah! ” jerit Mimi geram. Pipinya dikembungkan tanda marah.

“Sekejap. ” balas Elvisya dari dalam rumah. Elvira dan Elfira pula memakai ankle boots milik mereka di luar rumah.

Setelah memastikan rumah mereka dikunci, mereka terus menuju ke rumah Makcik Mila.

“Sorry, lambat.  Tadi akak tertidur . ” ujar Elvisya. Elvira dan Elfira mengangguk.

“Lain kali akak jangan lambat tau.  Nanti Mimi nak merajuk.” pesan Mimi .

Elfira terus mencubit pipi Mimi yang tembam itu. Geram macam pau ..

“Cakit lah, akak. Kenapa cubit pipi Mimi? ” tanya Mimi sambil menggosok pipi nya yang dicubit.

“Akak Ira, geram dengan pipi Mimi tu. Tembam macam pau. Comel.. ” jawab Elvisya tersenyum.  Elfira mengangguk lalu senyum.

“Thank you, Visya ,El dengan Ira sebab sudi layan kerenah Mimi. Mimi yang pujuk makcik tadi nak ajak akak-akak dia ni jalan-jalan. ” ujar Makcik Mila lembut di hadapan pintu sebelum mengunci ia.

“Alah tak pe je,  Makcik Mila. Kitaorang dah anggap Makcik Mila dengan Mimi macam keluarga kitaorang dah. Kalau ada masalah apa-apa, kata lah dekat kitaorang. ” kata Elvisya ikhlas.  Elvira dan Elfira mengangguk.

Makcik Mila tersenyum senang.

Mereka memasuki ke dalam kereta Makcik Mila yang berwarna putih lalu menuju ke destinasi mereka .

****************

“Wah! Cantik nya pantai ni! ” jerit Mimi kagum.  Pantai yang dihadapannya sekarang memang betul-betul indah.

“Mimi, pergi lah main air tu. Tapi jangan pergi jauh dari Mama ye. ” pesan Makcik Mila tegas. Mimi mengangguk lalu pergi.

“Visya, El dengan Ira tak nak main sekali ke? ” usik Makcik Mila.

“Eh, tak nak lah.  El nak pergi beli makanan sekejap. ” kata Elvira lalu memandang ke arah Elvisya dan Elfira.

“Ira nak aiskrim. Jangan lupa. Ira nak join Mimi,Hehehe. ” pesan Elfira sebelum menanggalkan kasut nya lalu berlari menuju ke arah Mimi.

“Visya teman Makcik Mila sini. El pergi lah beli.  Visya pun nak aiskrim jugak. ” kata Elvisya.

Elvira mengangguk.

“Kalau macam tu ,nah duit. El pergi lah beli. ” kata Makcik Mila sambil menghulurkan not Rm 50.

“Tak payah lah Makcik Mila, El guna duit El je. ” tolak Elvira sopan. Makcik Mila mengeleng.

“Rezeki jangan ditolak, El.  Ambik je duit ni pergi beli. Lagipun El kan sekolah lagi. Mesti banyak nak kena pakai duit.” ujar Makcik Mila lembut. Tangannya meraih tangan Elvira lalu meletakkan duit itu di atas tapak tangan Elvira.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now