Setelah beberapa hari mereka bertiga tinggal di Kampung Cempaka, hubungan mereka dengan keluarga Makcik Mila mulai rapat.
Elfira yang sedang menonton cerita anime di pondok ditegur oleh beberapa orang lelaki dan perempuan.
"Wei, pompuan ." panggil mereka.
Elfira yang memakai earphone tidak memperdulikan mereka. Dia masih lagi menonton cerita dengan tenang.
Mereka berasa dipulaukan.
"Selagi kau ada lagi dekat kampung ni, kitaorang tetap kacau kau sampai kau pergi dari sini. " kata seorang perempuan dengan berani.
"Kau ingat kau boleh pergi dari sini. Hal semalam kau yang hebohkan, betul tak?!" kata seorang lelaki pula dengan kuat.
Kata-kata itu didengar oleh Adam yang berada di dapur. Dia mengintai di celah pintu untuk melihat apa yang terjadi. Melihat Elfira di kacau oleh anak ketua kampung dan kawan-kawan nya. Dia mulai hilang sabar sebab dia memang tidak boleh melihat orang kena kacau atau buli lebih-lebih lagi perempuan.
Sebelum dia membuka pintu, dia dikejutkan oleh Elvira dan Elvisya.
"Kau buat apa?" sergah Elvira di belakangnya. Adam sedikit terkejut. Nasib dia tidak melatah kalau tak, malu dia dengan kembar di hadapannya.
"Ish, kau ni. Tengok kembar kau tu. Dia kena kacau dengan anak ketua kampung tu. Aku nak pergi tolong dia lah ni."
Tetapi baju nya ditarik oleh Elvisya.
Elvira mengeleng melihat perangai Adam yang mudah hilang sabar."Sebelum kau pergi apa kata kau tengok dulu. " suruh Elvisya. Elvira pula mengangguk.
Adam hanya pasrah. Dia tahu kalau dia lawan cakap dengan perempuan ni memang dia kalah. Well, perempuan kan. Mana pernah kalah.
Mereka bertiga pun mengintai di celah pintu.
Elfira yang sedikit terganggu dengan mereka mulai mencarut.
Bo*** betul lah diaorang ni. Mujur anak orang kalau tak memang aku kerat-kerat diaorang bagi makan dengan anjing.
Dia teruskan menonton cerita.
"Wei, Nisa . Dia tak layan lah kita. "
"Tu lah. Dari tadi kita jerit, dia cam tak dengar pun."
Perempuan yang berambut pendek yang dipanggil Nisa memandang Elfira tajam.
Dia dengan marah mulai berjalan ke arah Elfira. Tetapi Elfira tidak takut malah mengambil buah epal yang di sebelahnya lalu membelah menjadi dua menggunakan tangannya. Epal itu juga dihancurkan oleh Elfira.
Nisa yang melihat epal yang dihancurkan oleh Elfira sedikit terkedu.
Kawan-kawan nya yang lain mulai berundur dengan perlahan. Nisa pula diam berdiri di situ.
"Kau tak lari lagi? Kau nak aku hancurkan kau macam epal ni ke?" ugut Elfira tenang.
Kau ingat aku takut? Heck no, ni Devil lah. Hahaha....
Nisa berasa sedikit takut mendengar ugutan itu , dia pun pergi dari situ bersama kawannya.
Melihat mereka pergi dari situ, Elfira mengambil buah epal yang lain lalu memakan ia sambil menonton cerita anime di dalam telefon nya.
Adam yang melihat kejadian itu ternganga. Elvira dan Elvisya di sebelahnya hanya tersenyum.
That's our twin sister!
"Kuat jugak adik korang. Betul ke korang tak pernah belajar apa-apa seni bela diri?" puji Adam sekali gus melontarkan soalan cepumas kepada mereka. Mereka diam seketika lalu Elvira berdehem.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...