Elvisya yang sedang memakai kasut di tangga ditegur oleh Liana.
“Visya, mana El dengan Ira? Jadi tak diaorang nak pergi? ” tanya Liana.
Kelmarin mereka rancang nak pergi jalan-jalan di kampung ini . Bukan selalu mereka bertiga datang kan.
“Diaorang tengah cari barang tadi tu. Nanti diaorang turun lah. ” jawab Elvisya.
Bukannya dia tak perasan yang Elvira mencari kotak contact lense dalam bilik tadi. Elfira pun menolongnya mencari ia. Habis barang-barang mereka bersepah, mungkin sekarang mereka mengemas kut.
Setelah menunggu,akhirnya mereka turun.
“Finally, turun pun korang. Buat apa dekat atas tadi?” soal Liana pelik. Kata Elvisya, bab pergi jalan-jalan ni mereka yang pertama siap. Kenapa sekarang lambat?
Mereka tersengih.
“Err, tadi cari .. cari ..”
Elfira tergagap-gagap untuk menjawab soalan Liana lalu dia memandang Elvira.
“Oh, tadi Ira tolong El cari telefon . El tak ingat letak mana tadi. Sebab tu lambat sikit. ” tipu Elvira .
Elvisya hanya tersenyum. Bukan dia dan Elfira tak tahu perangai Elvira. Elvira tidak akan mengatakan tentang contact lense itu kepada orang lain KECUALI
keluarga, Black Angelz dan ORANG YANG BAKAL AKAN PERGI KE LANGIT (Free of charge pulak tuh)
“Kalau macam tu, jom lah . Visya, El dengan Ira naik basikal yang tu. Baru best pergi jalan-jalan dekat kampung ni dengan basikal .” kata Liana sambil menunjuk ke arah tepi pondok .
Mereka mengangguk.
Setelah mereka semua menaiki basikal, mereka mula mengayuh keluar dari kawasan rumah itu.
************************************
Elvira,Elvisya dan Elfira yang telah lama tidak menghirup udara di kampung dalam diam berasa puas.Mereka tiba di sebuah warung yang berdekatan dengan sawah padi.
“Visya, El, Ira. Jom makan dekat sini. Takpe, biar Liana belanja. Nak tak?” ajak Liana.
Mereka hanya mengangguk. Ada orang belanja mestilah nak kan. Rezeki jangan ditolak lah katakan.
Mereka berempat memasuki warung itu dan mengambil tempat di sudut warung itu.
Seorang lelaki 40-an terus melangkah menuju ke arah mereka.
“Lama tak nampak Liana datang. Sibuk ke? ” sapa lelaki itu.
Liana tersenyum.
“Sibuk lah sikit, Pak Samat. Hari ni Liana ajak kawan Liana. Diaorang baru datang dekat kampung ni. Jadi Liana nak diaorang rasa cendol Pak Samat, confirm ingat sampai bila-bila lah. Hehehehe..” gurau Liana.
Lelaki itu atau Pak Samat ketawa.
“Patut lah Pak Samat tak pernah tengok muka kawan Liana . Jadi semua nak cendol lah ni? Nak order apa lagi?” tanya Pak Samat ramah.
“Hmm... Visya, El dengan Ira ada nak order apa-apa tak?” tanya Liana pula.
Mereka mengeleng.
“Kalau macam tu, Pak Samat pergi buat dulu ye.” kata Pak Samat lalu melangkah menuju ke dapur.
“Liana , siapa tadi tu?” tanya Elfira.
“Tu Pak Samat. Warung ni yang dia punya ,disebabkan warung ni kecik Pak Samat sorang jer yang kerja dekat sini. Liana pun selalu je datang sini dengan kawan-kawan Liana.” jawab Liana.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...