Bab 8

606 63 7
                                    

Setelah mengenal Makcik Mila dan Mimi kelmarin, mereka bertiga sering dibantu oleh mereka berdua. Makcik Mila sering memasak lebih semata-mata untuk diberi kepada mereka.

Itu membuatkan mereka bertiga berasa malu.

“El, Visya.  Apa kata kita tolong Makcik Mila pulak? ” cadang Elfira apabila mereka bertiga berada di ruang tamu.

“Nak tolong apa? ”

“Err.  Ira pun tak tahu. Nanti kita tanya Makcik Mila lah kalau ada apa-apa yang boleh tolong. ” ujar Elfira. Tapi hanya Elvisya yang mengangguk.

“El tak boleh lah. Nanti El kena pergi penthouse sebab Mark lapor yang ada masalah dekat situ. Urgent katanya. Mungkin petang ni El balik.”ujar Elvira bersalah.

“ Kalau macam tu, Visya dengan Ira je yang pergi rumah Makcik Mila. El pergi lah penthouse. ” kata Elvisya.

Elvira berasa pelik.

“Visya dengan Ira taknak pergi penthouse ke? Biasanya pergi? ”

“Taknak sebab hari ni Makcik Mila buat nasi ayam. Mana boleh tinggal. ” jawab Elfira tersengih. Elvisya mengangguk lalu tersengih .

“Patutlah taknak pergi. ” omel Elvira. Masakan Makcik Mila memang sedap ,kalah masakan restoran. Dia sendiri mengakuinya.

“El pergi naik atas dulu, nak bersiap  .” Elvira terus berjalan menuju ke bilik nya.

Setelah beberapa minit, Elvira berlari anak turun ke bawah menggunakan tangga selepas bersiap.

Elvira memakai jaket kulit merah, t-shirt hitam dan seluar hitam . Mask hitam turut dibawanya.

Elvisya yang melihat pakaian Elvira terus bertanya.

“El, tak pakai hoodie ke? ”

“El malas lah pakai.  Dekat penthouse pun ade jugak hoodie. And kalau ada apa-apa, call El. Bye .”

Elvira terus menuju keluar lalu menghidupkan motorbike nya. Suasana yang sepi di perumahan itu membuatkan bunyi motorbike Elvira bergema. Dia terus menuju ke penthouse dengan motorbike nya.

“Ira. Tak rasa ke yang El semakin pelik? ”

“Ira rasa dia memang pelik dari dulu so jangan risau lah.  Kalau dia jadi ‘gila’, Visya memang patut risau. ” balas Elfira sambil menyuap biskut nya ke dalam mulut.

Elvisya mengangguk tanda setuju lalu menonton televisyen.

****************
Di Penthouse

“Apa yang urgent sangat tu? ” tanya Elvira sebaik saja ternampak Mark di depan pintu penthouse nya. Mungkin menunggu dia.

Anak buah Elvira yang bertugas di situ terus menunduk kan kepala mereka apabila ternampak Elvira aka Queen sebagai tanda hormat kepada ketuanya .

“Queen ada lelaki datang ke sini dan memperkenalkan dirinya sebagai kawan Angelz. ” balas Mark gelisah .

“Then.. ”

“Then dia ada dekat bilik Devil sekarang. ” sambung Mark lagi.

“So, dah kenapa kau gelisah sangat ni? ”

“Dia rempuh bilik Master lepastu rempuh bilik Devil. Macam mana tak gelisah nya. Hans dengan Felix kena pukul dengan dia sebab kacau dia. Aku gelisah sebab aku rasa ada something wrong dengan dia. ” terang Mark.

Elvira yang mendengar kata-kata Mark berasa bengang. Dia terus memukul kepala Mark.

“Yang tu pun kau tak boleh nak handle?! Kau kacau aku sebab ni je? Aduh, yang kau tak kata dekat Master dengan Devil tu dah kenapa? ” . Mark yang melihat wajah Elvira memerah kerana marah terus menunduk kan kepala nya.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now