“Sebenarnya....”
Belum sempat Shawn mengatakan kebenarannya, seseorang memanggil nama Elvisya, Elvira dan Elfira.
“Visya! El! Ira!” panggil Liana yang sedang berlari ke arah mereka. Adam, Lutfi dan seorang lelaki juga turut menuju ke arah mereka.
Liana terus membelek badan tiga kembar itu. Kalau ada luka , habis lah. Bukan setakat dia, Adam dan Lutfi mesti kene marah sekali. Yelah anak orang luka kut.
“ Liana, Visya pening.” kata Elvisya. Pusing kiri pusing kanan kenape lah tak pening.
“Ah? Oh, ok , ok . Sorry, Liana kalut tadi masa dengar yang dekat padang ada gangster yang datang. Tu lah panik sangat ni ha...” jelas Liana tersengih.
“Lah, jangan risau . Kitaorang tak apa-apa . Diaorang yang selamatkan kitaorang.” kata Elfira sambil melihat ke arah Shawn dan Brian.
Liana mengangguk.
“Liana ,Adam dengan abang Lutfi ok tak?” soal Elfira, prihatin.
“Kitaorang ok. Mamat ni yang selamatkan kitaorang tadi.” jawab Adam sambil melihat ke arah seseorang yang berpakaian seperti Shawn dan Brian.
Alex
Elvisya, Elvira dan Elfira memandang satu sama lain sebelum melihat ke arah Shawn dan Brian.
“Tu geng kitaorang. Alex namanya.” ujar Brian tanpa disuruh.
“Wait a minute. Shawn, Brian dan Alex. Omaigod.. ” Elfira menutup mulutnya dengan riak terkejut.
Dia memandang ke arah mereka bertiga.
Shawn dan Brian memandang ke arah Alex . Alex pula memandang Shawn dan Brian.
What?
Elvisya dan Elvira hanya melihat mereka bertiga seperti blur. Bukan setakat mereka , tetapi Liana, Adam dan Lutfi juga turut memblur melihat Elfira tiba-tiba beriak terkejut.
Marilah kita sama-sama memblur ye adik-adik, akak-akak, abang-abang semua.
Elfira terus memberi isyarat kepada Elvisya dan Elvira untuk teruskan lakonan mereka tadi. Mereka berdua mengangguk.
“Korang ni Leader Black Devil ke? ”
“Serius lah.. ”
Mereka berdua juga memberi reaksi yang sama dengan Elfira. Ketawa Elfira hampir terletus, geli hatinya melihat Elvisya dan Elvira yang beriak seperti dia. Lawak do..
Alex berjalan ke sebelah Shawn lalu membisik.
“Dah kenape ni woi. Terkejut semacam je diaorang ni. Aku pulak takut.” bisik Alex.
Brian yang mendengar bisikan itu terus membalasnya.
“Nanti kitaorang cerite dekat markas” bisik Brian pula.
Shawn yang berada diantara mereka berasa rimas lalu berjalan ke arah Elvira perlahan.
“Siapa kitaorang korang dah tahu. So, keep silent girls.” kata Shawn dengan suara garau sambil menunduk sikit badannya supaya dia dapat selaras dengan Elvira.
Matanya memandang mata Elvira lalu tersenyum. Bau mint dari badannya dapat dibau oleh Elvira. Seketika dia menjadi kaku. Fikirannya mula mengimbas kembali kejadian di kedai runcit . Bau badan Daniel juga sama dengan bau badan Shawn yang betul-betul dihadapannya. Otak dia mula berfikir.....
Daniel. Shawn. Orang yang sama ke?
Shawn yang melihat Elvira yang kaku tersenyum nipis lalu menarik kolar baju Brian dan Alex dan pergi dari situ.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...