“Iraaaaaa..”
Elfira meneguk air liurnya. Melihat Elvira tersenyum membuatkan bulu roma nya meremang.
“Yelah, yelah. Ira dah bangun bila Daniel datang sini . Tapi malas lah nak kacau orang tengah date an. So, Ira jadi tukang dengar..” dihujung ayat , suaranya diperlahankan.
Elvira memandang kembarnya dengan geram.
‘Kenape lahhh dia tak tolong aku bila aku dalam keadaan awkward tadi..’
Belum sempat Elvira memarahinya , Kak Ain datang bersama Abang Iz.
“Rancak nampak.. Bergosip ke?” usik Abang Iz sambil tersenyum.
“Eh, takde lah Abang Iz. ” jawab Elfira. Mereka berdua hanya tersenyum.
OMG!! Kawaii..
“Ye ke? Atau pun tadi gosip pasal budak lelaki yang datang tadi?” tanya Kak Ain pula.
Elvira yang mendengar kata-kata Kak Ain tercengang. Elfira pula mendiam kan dirinya.
“Ha? Eh, mana ade lah Kak Ain ni.. tadi dia datang bagi roti dengan air, pastu ade lah borak sikit. ” jelas Elvira.
Dah kenape aku macam gelabah je ni..
Abang Iz dan Kak Ain tersenyum.
Kak Ain memegang kaki Elvira perlahan lalu digerakkan sedikit.
“Macam mana dengan kaki? Okay tak? ” soal Kak Ain .
Elvira mengeleng.
“Dah tak rasa sakit. Kak Ain, Ira dia sakit ape? Visya tak kata pun dekat El dia sakit apa.” soal Elvira pelik.
Yang dia tahu Elfira sakit jadi dia kena duduk di khemah rawatan , Elvisya tak kata pulak Elfira sakit apa-apa.
Elfira pula hanya memandang Kak Ain seperti memberi isyarat. Kak Ain memandang Elfira lalu memandang Elvira yang sedang menunggu balasan darinya.
“Ira, dia demam je tadi. Sekarang dah kebah, esok dia boleh lah join korang” tipu Kak Ain.
Elfira pula mengangguk. Mengiyakan kata-kata Kak Ain.
Elvira meng'o'kan saja.
“Abang Iz pergi dulu lah, kalau ade apa-apa kata dekat Abang Iz tau. Bye , bye princess..” kata Abang Iz sambil tersenyum manis melihat ke arah Kak Ain . Kak Ain pula hanya melambaikan tangannya.
Omgoiddd
Elfira dan Elvira dah tidak boleh duduk diam asyik mengintai saja dekat luar. Setelah memastikan Abang Iz hilang dari pandangan, Kak Ain menjadi mangsa serbuan mereka berdua.
“Dah kenapa ni?” soal Kak Ain pelik.
“Kak Ain ada something ke dengan Abang Iz?”
“Bye , bye princess... That's you Kak Ain?”
“I smell something fishy here...”
“Mesti ada something secret yang korang sorok an? Am I right?”
Mereka berdua terus menatap wajah Kak Ain yang seperti sedang kebingungan. Mereka tetap menanti jawapan daripada Kak Ain.
“Actually , Kak Ain baru je kenal dia so kena lah kan bergaul kalau tak cam mana nak bekerjasama. I don't really know him, but I admit he's handsome but he's not my type. ” jawab Kak Ain kemas.
Mereka berdua hanya meng'o'kan saja perkara itu. Tetapi mata mereka tetap memandang Kak Ain. Kak Ain pula tidak menghiraukan mereka. Semakin dilayan semakin banyak soalan dia kena jawab.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...