Bab 48

67 4 0
                                    

“Tetamu tu ialah.... Aldric Qays.”

Elvira ternganga.

Wtf-

“Absolutely, hundred percents bad news.” balas Elvira, separuh tidak percaya.

This is disaster.

“How can Visya and Ira know about this matter?” soal Elvira lagi.

“Maklong yang kata tadi. Katanya Qay yang call dia kelmarin beritahu pasal benda ni and Qay suruh kita ambik dia dekat airport.” kata Elvisya.

Setelah mendengar berita itu, suasana menjadi sepi.

Seketika, Elfira berasa pelik.

“Visya, maklong kata bila mamat tu nak datang Malaysia?”

Elvisya meletakkan jarinya pada dagu lagak seperti sedang berfikir.

“Hmmm, esok.” balas Elvisya polos.

What....

“Hah?! Ja..jadi hari ni lah kan?!” jerit Elfira dan Elvira serentak.

Mereka memandang sesama sendiri.

“OMG?! Qay sekarang dah sampai lah kan? Mampus Visya ....”

Kring kring kring

Tersentak Elvisya jadinya apabila telefonnya berdering menandakan ada panggilan. Kenapalah masa ni jugak ada yang nak call..

Siapa ni? Nombor siapa ni?

“Hello... ” kata Elvisya.

“.......” muka Elvisya mulai pucat.

“Err... Nanti aku datang .”

Tup.

Elvira dan Elfira memandang wajah kembar mereka yang tiba-tiba pucat dengan tertanya-tanya.

“Visya pergi ambik Qay dekat airport sekejap, Ira jaga El dekat sini. Okay, tata.” terus Elvisya berlari keluar menuju ke arah keretanya.

Jap, hah??

************************************

Di airport

“ Dia kata yang dia tunggu dekat sini so.... mana dia nya?” gumam Elvisya sambil matanya meliar mencari figura yang dicarinya.

Master , Leaders of Black Angelz.” kata seseorang dari belakang nya.

Suaranya yang garau dan dingin pada masa yang sama berjaya membuatkan Elvisya berdiri kaku.

Jangan jangan-

Elvisya terus pusing ke arah belakang dan melihat gerangannya.

OMG!

“Don't do like this the first time you see me, Visya. I know I handsome.” tegur Aldric Qays.

“Euw, no. Aku terkejut macam mana kau boleh jadi tinggi lebih dari aku. Plus, more attractive maybe? Aku tak cam kau pulak tadi.” balas Elvisya, masih sedikit terkejut. Kenapa lelaki cepat betul tinggi erk?

“Well, genetic or hormone maybe? So, kau nak aku berdiri sampai bila ni? Dah jom pergi hospital. I know everything ,don't worry.” kata Aldric Qays lalu berjalan menuju kearah kereta Elvisya. Bagaimana dia tahu tu kereta Elvisya? Well, instinct lelaki handsome.

Elvisya memutar matanya .

“Nasiblah bila ada sepupu yang terpaling kerek ni.. tak padan dengan luaran je nampak macho tapi hampeh.” kutuk Elvisya perlahan.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now