Bab 2

835 78 4
                                    

Elfira pov
."KAU! "
'Tak guna punya badut , aku ingat hujan milo tadi,haih' getus hati aku.

"Kau pahal siram aku, badut " kata aku ,tenang.

"Ops, sorry I sengaja siram you dengan air ni. You deserve that." kata 'badut' itu sambil menekan perkataan sengaja.

"Sorry naik lorry lah! Yang kau tak puas hati sangat ni dah kenapa? Siap siram aku dengan air milo kau tu! " kata aku menjerit . 'Badut' ni betul-betul buat aku naik bengang.

"Tak lah I ni sebenarnya baik tau. I nampak you macam haus. I tahu you all's tak cukup duit. So, I bagi lah air dengan cara 'baik'."balas 'badut' itu sinis.

"Kau memang tak gunalah badut! Aku tengok muka kau kan semirip macam badut dekat sarkas. Pakai make up 3 inci. Sekali aku tampar habis jerebu satu sekolah. Tak pun, jerebu satu Malaysia. Hahaha! "kata aku lagi diiringi oleh gelak ketawa pelajar yang berada di kantin itu termasuk lah Elvisya."Ish ! You ni kan! " kata 'badut' itu sebelum tangannya hampir melayang ke pipi aku.

Tapi hampir, ada suara yang menghalang dia daripada tampar aku.

"Shasha! "

Elfira end pov

"The.. Prince" gagap 'badut' aka Shasha bercakap.

"Apa lagi lah yang kau buat ni? " tanya seorang lelaki yang bermata hitam pekat.

"I mana ada buat apa-apa. Kan girls" kata Shasha dengan diiringi anggukan ahli kumpulannya.

"Habis tu, kenapa dengan budak ni ?" tanya seorang lelaki lagi yang mukanya agak mirip dengan lelaki tadi.

"Mana lah I tahu. Tiba-tiba ada air terbang dekat dia. " jawab Shasha, cerdik.

"Ye, betul tu. Air tu terbang sebab ada orang tolong 'terbangkan' ." kata Elvisya sambil melirik ke arah kumpulan Shasha yang seperti sedang angau dengan kumpulan lelaki di depan dia.

"Ouh, macam tu " balas lelaki yang bermata hitam pekat tadi. " Diva's tolong ikut kami ke bilik disiplin. " arah lelaki itu lagi.

Diva's terus menghentak kaki tanda protes.

Mereka terus pergi ke bilik disiplin diikuti kumpulan Shasha. Pelajar yang menonton kejadian tadi terus sambung makan yang tergendala.

"Ira okay tak ni? " tanya Elvisya, risau dengan keadaan adik kembarnya.

"Ira okay je. Yang tak okay, baju Ira ni. Melekit tahu tak? Eee.. Badut tu memang patut hilang dari dunia ni. " ujar Elfira, dengan penuh makna.

"Ira jangan buat hal ya. Jom salin baju. El ada bawa baju lebih tadi sebab El tahu mesti perkara ni berlaku. Visya pergi teman Ira pergi tandas, El nak pergi ambil baju. " kata Elvira lalu menuju ke kelas.

Waktu balik

"El ,Ira .Awak okay tak? Tadi tak sempat nak tanya. " tanya Siti yang sedang menggalas beg .

" Kitaorang okay. Cuma baju Ira yang basah . Kenapa? " tanya Elvira balik.

"Awak tak nak tahu ke siapa Shasha tu? " tanya Siti lagi.

"Kalau kau nak bagitahu, cakap je lah. " jawab Elfira pula. Dia pun curious juga.

"Shasha tu anak kepada penyumbang sekolah aka ketua kepada kumpulan Diva's. Nama ahli kumpulan tu Shasha,Zara dan Tasya. Kumpulan tu gedik tahu tak, Yelah diaorang cantik badan pun slim so diaorang ramai peminat , and pembuli di sekolah ni. Saya pun pernah kena buli macam kena lempar tepung, buku kena koyak dan diaorang patahkan kaca mata saya. " jelas Siti, sedih dengan apa yang terjadi.

Lu Gangster Gua MAFIAWhere stories live. Discover now