“Aduh, kau ni an... Dah takde kerje ke kacau aku ?” tanya Elvira geram.
Lelaki itu dengan selambanya duduk atas katil Elvira.
“Mika! Kalau kau nak sangat duduk dekat penthouse aku ni ha... Apa kata kau dekat bilik lain. Bilik aku jugak yang jadi mangsa.” kata Elvira yang berasa annoying dengan lelaki dihadapannya sekarang. Lelaki itu terus tersenyum.
“Dah lama aku tak dengar kau panggil aku Mika. Biasanya... Oii, Woii, Weii .”
Elvira memutarkan matanya.Aku taklah seteruk tu an...
“Kau nak aku panggil kau , kambing ke? ” tanya Elvira.
Lelaki itu menggaru kepalanya yang tidak gatal.
“Aku gurau je.... Nanti aku cau lah, ni aku nak tanya. Siapa yang korang bawak dekat hospital?” soal lelaki itu.
“Tahu pulak kau. Tu keluarga Taufiq. Ni aku lupa nak kata, aku nak kau pergi dekat markas Black Devil , cari tahu pasal diaorang . Aku nak semua data yang berkaitan dengan Black Devil.” arah Elvira.
“Semua?”
“Ye, aku nak semuanya. Pasal ketua diaorang especially. Faham?”
Lelaki itu mengangguk.
“Wei, Rina. Kenape tingkat bilik korang takde anak buah korang? Sorang pun takde.” tanya lelaki yang dipanggil Mika itu.
“Mira yang larang anak buah kitaorang naik . Kata dia tingkat ni kawasan larangan kecuali penting je boleh naik. Lepastu, dia ada kata jugak yang anak buah kitaorang tu lelaki so kau faham faham je lah.” kata Elvira . Mika mengangguk tanda memahami .
“Eh, habis tu aku?”
“Kenape dengan kau nya?”
“Aku lelaki . ”
Elvira ketawa lalu mengeleng.
“Tak , kau tu kambing. Sebab tu aku bagi kau masuk lam bilik aku.” kata Elvira selamba.
“Kepala hontak kau. Kalau aku kambing, kau tu kawan kepada kambing.” balas Mika tak mengalah.
“Kepala hontak kau balik. Sejak bila aku kawan dengan kambing nya.. Ke kau ngaku kau ni kambing?” tanya Elvira.
Mika mengecilkan matanya.
Kecik besar kecik besar aku tengok minah ni..
“Dah ah kau.. Aku cau dulu lah. Kan lama sangat aku keluar, diaorang curiga lak. Bye.” pamit Mika lalu keluar dari tingkap bilik itu.
“Bukan kambing ni tapi monyet. Ada pintu , dia rela keluar ikut tingkap.Pepandai dia lah, lebih baik aku tidur.” gumam Elvira . Dia terus baring lalu melelapkan matanya dan memasuki alam mimpi.
************************************
Markas Black Devil“Shawn!” panggil Alex . Shawn yang sedang sibuk berlatih bersama anak buahnya terus berhenti.
“Kau pehal ? Kene kejar dengan hantu ke?” soal Shawn pelik.
“Tak lahhhhhhh... Ni ape tu, ishhh kau lah ni . Aku tak ingat apa yang aku nak kata tadi... ” kata Alex geram.
“Apa yang kau nak kata? Ada orang datang ke? Ke kau buat masalah then kau nak mintak tolong dengan aku?” teka Shawn sambil mengelap peluh tubuhnya dengan tuala.
“Hontak kau... Hmmm ok, aku dah ingat. Brian kata JJ hantar orang datang markas kita sebab ada prob sikit dengan senjata yang kita tempah hati tu.” kata Alex.
YOU ARE READING
Lu Gangster Gua MAFIA
Action#book1 Mereka cantik, tapi berbahaya. Mereka baik, tapi itu hanya samaran. Membunuh? Sudah sebati dengannya. Elvisya, Elvira dan Elfira memilih untuk membalas kembali perbuatan yang dilakukan oleh 'dia' terhadap ibu bapa mereka . Sehingga kini, hi...