Bab 54

4.6K 367 36
                                    

Walter memimpin Quenny perlahan-lahan naik ke tingkat atas. Quenny kemudiannya berbaring di atas katil.

"Quenny"

Quenny memandang kearah walter .

"Aku ada benda nak bincang dengan kau , aku tahu ini bukan masa yang sesuai untuk kita bincang benda ni , tpi masa dah semakin suntuk " ujar walter sambil menghela nafas perlahan

Quenny terdiam . Diam faham apa yang dimaksudkan oleh walter .

"Tentang ..."

"Kita" sampuk Quenny

Walter mengangguk .

" Apa pun keputusan kau , itu terletak di tangan kau " ujar Quenny sambil mengukir senyum nipis .

" Aku dah janji yang aku akan hantar kau balik negara kau selepas tiga bulan , dan aku nak tunaikan janji aku . "

Quenny mengangguk perlahan-lahan .

"Tapi aku nak kau janji sesuatu dengan aku "

"Janji ape?"

" Janji dengan aku , bila aku dah tak de dengan kau , kau akan buat temu janji kat hospital , kau akan makan ubat , kau akan jaga kesihatan kau , dan yang paling penting jaga pemakanan kau , faham?" Soal Walter

"Hei aku bukan budak kecil lagi la" quenny mencebik

"But you're my baby hmm " walter meletakkan keplaanya di bahu Quenny

" Mengada " Quenny menolak perlahan kepala Walter

" Janji dengan aku tau "

"Iye , aku janji "

Walter mengukir senyum hambar .

" Hmm kau nak makan tak ? Minum ke ?"

" Aku nak jus buah " ujar Quenny

" Boleh je , tunggu sini ek "

Quenny mengangguk .walter kemudiannya beredar pergi . Sebaik sahaja walter beredar dia menundukkan wajahnya . Wajahnya diraup perlahan.

' aku tak nak , please faham aku '

Suara tangisannya kedengaran perlahan . Dia segera menarik selimutnya menutupi kepalanya apabila ketukan pintu kedengaran .

" Quenny , aku dah siapkan jus ni "

Walter meletakkan jus tersebut di atas meja .

" Quenny , tidur ek?"

Quenny yang berselindung di dalam selimut berdiam diri . Dia menahan tangisnya . Dia menahan agar bunyi esakannya tidak kedengaran . Hurt .

" Tak pe la , aku nak keluar kejap nak beli makanan , aku pergi dulu  "

Walter mengusap kepala Quenny yang ditutupi selimut itu  .sebaik sahaja Walter keluar , quenny membuka selimutnya . Dia mengeluh perlahan .air matanya dikesat .Jus di sebelahnya dipandang lama .

***

Walter memandu keretanya menyusuri jalan raya yang agak sesak itu .Dia memberhentikan keretanya apabila lampu isyarat berwarna merah kelihatan .

' aku tak sanggup '

Walter terus termenung memikirkan tentang hal itu , tanpa sedar lampu isyarat telah pun bertukar warna . Bunyi hon di belakangnya kedengaran .walter tersentak lalu segera memecut kembali keretanya .

'Quenny aku sayang kau !aku sayang kau! Kenapa susah sangat kau nak faham aku ! '

Walter mengusutkan rambutnya .dia mengeluh perlahan.
Bukan mudah untuk melepaskan , tetapi andai ini takdir , siapa dia untuk menghalang .

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now