"Well weet meet again kan ?"
"Hmm , asal kau dah rindu aku ke ?" soal walter dengan wajah seriusnya
Ezz ketawa kecil . Ezz dan Walter bertemu di suatu tempat yang agak sunyi . Dan hanya mereka berdua berada di situ untuk menyelesaikan masalah masing-masing .
"Pandai kau buat lawak eh " ujar Ezz
"Kau nampak aku buat lawak ke ?"
Ezz berpaling lalu berdehem . Dia kemudian memandang semula ke Walter dengan wajah serius .
"Quenny aku mana ?" soal Ezz
"Asal kau tanya ?"
"Salah ke aku nak tahu ?"
Walter hanya mengukir senyum sinis .
"aku rasa kau tak de hak pun dengan Quenny " ujar Walter dengan selamba
"hellooo , aku ke kau yang tak de hak ? Eh kau sedar sikit eh , kau yang culik Quenny , Quenny tu aku yang bawa kat sini tau , so hak tu ada kat aku , bukan kat kau !"
Walter mengangguk .
"betullah ape kau cakap , tapi aku tak kesah pun ! Blah je lah!"
Ezz secara spontan mengangkat tinggi kakinya cuba menendang kepala Walter . Walter segera mengelak . Ezz meneruskan serangannya , walter hanya mengelak dan tidak sesekali membalas.
"Wei pengecut!" jerit Ezz
"Aku bukan pengecut , aku cuma tak nak kotorkan tangan aku untuk sentuh orang macam kau" ujar walter dengan selamba .
Secara tiba-tiba Ezz mengeluarkan pistolnya lalu dihalakan kepada Walter .
"Serahkan Quenng pada aku , atau kau..."
"...No , aku tak akan serahkan Quenny kepada sesiapa pun" sampuk Walter
"Kau memang..."
BANG!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Lengan kirinya disentuh perlahan , darah mengalir keluar dari lengannya . Dia memandang ke arah musuhnya dengan wajah yang jelas kelihatan marah .Walter mengukir senyum sinis melihat Ezz. Dia kemudian memandang ke arah kaki kirinya yang ditembak oleh Ezz tadi serentak dengan tembakan pada lengan Ezz.
"Omg! Wei sorry !" jerit steven dari jauh sambil berlari anak mendapatkan Walter
"Kau apesal ikut?" soal walter tak puas hati
Steven hanya tersengih . Dia kemudian memandang ke arah Ezz .
"Eh tembus ke ?" soal steven dengan selamba
Steven memandang ke arah lengan Ezz
"oh tak ." ujar steven lagi
Walter masih lagi memandang ke arah steven menunggu penjelasan .
"Ape ? Oh , ya tadi tu aku tembak guna sniper , ni kevin punya kan ? Aku pinjam . Tapi aku tak reti nak guna benda ni , so tembakan tu kena pulak kat lengan malaun ni , lepastu malaun ni tertembak pulak kau , sepatutnya aku nak je tembak kat kepala dia ni!" steven menolak kepala Ezz.
Ezz merengus geram. Dia memandang ke arah Walter .
"kau memang pengecut sebab suruh orang untuk cover kau" ujar Ezz lalu mengukir senyum sinis
Walter hanya berdiam diri . Ezz segera beredar sebaik menyedari yang dia tidak mampu melawan Walter dan Steven di situ seorang diri .
"Kau apesal ikut aku?kan aku dah kata aku boleh handle semua ni!"
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...