Bab 25

4.6K 364 8
                                    

"Aku rasa orang yang serang Quenny tu ada kaitan dengan kematian ibu bapanya"

Steven memandang ke arah walter.

"Quenny dah cerita kat aku yang ibu bapa dia meninggal sebab dibunuh depan matanya dan selepas tu dia pula secara tidak segaja terbunuh orang yang bunuh orang yang bunuh ibu bapa dia . Tapi dia kena tangkap dan kena seksa. Yang selamatkan dia tu Ezz Shane " ujar Walter

Steven terangguk-angguk mendengar cerita Walter.

"Aku rasa orang yang serang Quenny tu orang yang bermusuhan dengan keluarga Quenny or waris si mati,  orang yang Quenny terbunuh" ujar Steven

Walter mengangguk. Dia melihat ke arah Quenny yang sedang bermain dengan Aileen. Dia mengukir senyuman sendirian melihat senyuman yang terukir di bibir Quenny.

"Aku dah tahu! " Steven menepuk kuat meja sehinggakan Walter tersentak.

"tak payah fikir banyak,  aku dah tahu dah! "

"Tahu ape? " soal Walter

"Orang yang nak serang Quenny tu musuh Quenny, orang yang hantar surat kat kau tu Ezz Shane. " ujar Steven

Walter mengerut dahi.

"sebab? "

"Sebab orang yang serang Quenny tu cederakan Quenny,  so itu motif dia, dia nak bunuh Quenny. Tapi kertas yang kau dapat tu tertulis dia nak kan Quenny,  so siapa lagi yang nakkan Quenny kalau bukan Ezz Shane kan? Dia hantar kertas ugutan sebab dia kenal kau, if dia tak kenal kau dia akan serang, culik Quenny terus macam orang yang serang Quenny tu buat " terang Steven panjang lebar. Terserlah kepintarannya di situ!

"Pergh! Hebatlah! "Walter menepuk bahu Steven.

Steven tersenyum bangga.

"daddy " panggil Aileen. Besar dah anak ni.

"Ye sayang daddy, nak ape? " soal Steven kepada anak perempuannya

"Daddy nak susu" kata Aileen. Petah betul dia bercakap.

"Lah apesal minta kat daddy pulak? Minta kat mummy lah" balas steven selamba

"Lah apesal minta kat daddy pulak " ajuk aileen.

"Eh ape ni ikut-ikut cakap daddy pulak? "

"Eh ape ni ikut-ikut cakap daddy pulak? " balas Aileen sambil memandang ke arah Steven dengan muka comelnya.

Walter ketawa kecil melihat perangai Aileen tak ubah seperti peragai Steven.

"Eh dah lah,  malas lah nak layan aileen" ujar Steven sambil berpeluk tubuh dah memalingkan wajahnya.

"Eh dah lah, malas lah nak layan daddy" Aileen berpeluk tubuh sambil memandang ke arah lain.

"Aileen cantik" ujar Steven

"daddy tak handsome" balas Aileen

Walter ketawa lagi. Steven menarik muka. Merajuk dengan anak kesayangannya.

"Dah besar dah anak kau ni,dah pandai bercakap pun" ujar Walter sambil mengusap kepala Aileen. Sedar tak sedar dah besar dah Aileen Grizel.

"Dah lah tu,  walter panggil Quenny , kita makan sama. Aileen meh ikut mummy" ujar dylan

"Nak ikut daddy" balas Aileen selamba sambil menyandar pada Steven.

"Eh budak ni! Nak susu ikut mummy tak nak ikut daddy je lah" ujar dylan

"erk! Nak ikut mummy lah! " Aileen berlari anak menuju je arah Dylan

Walter kemudian memanggil Quenny untuk makan bersama.

"Hmm daniel mana? " soal Walter

"Pagi-pagi lagi dah keluar" balas Dylan

Walter mengangguk.

"Aileen, jangan kacau kak Quenny" tegur Dylan

"Hmm? " Aileen memandang ke arah Dylan dengan mata besarnya,kepalanya disengetkan ke tepi. Aww comel!

Queeny ketawa kecil. Dia mengusap kepala Aileen. Semakin lama dia berada di keluarga itu, sedikit demi sedikit dia merasa kebahagiaan yang datang.

"Baby makan lah dulu" tegur Walter apabila Quenny asyik melayan Aileen.

Wajah Quenny membahang malu apabila dipanggil sedemikian oleh Walter. Dylan dan steven mengukir senyum.

"err " Quenny memandang ke arah Aileen.

"Aileen meh dekat daddy"panggil Steven

Aileen berlari anak mendapatkan steven. Dia kemudian memanjat naik ke atas riba Steven. Quenny menguis makanannya.

"Asal tak makan ni? " bisik Walter.

Quenny mengeleng lalu mengukir senyum nipis.

"Nak aku suap eh? " bisik Walter lagi.

Quenny mengeleng lalu pantas menyuakan makanan ke dalam mulutnya. Walter ketawa kecil lalu menyambung makan.

Selesai makan walter dan Steven menuju ke kolam renang. Quenny dan Dylan pula sedang melayan Aileen yang bermain dengan air di tepi kolam renang.

"Aku tengok kau dengan Quenny macam dah semakin baik"
Ujar Steven

Walter mengangguk setuju.

"Kau dah mula sayang dia ke? " soal steven

Walter ketawa kecil.

"Buat ape aku nak benci dia? " kata walter sambil memandang ke arah Quenny yang sedang galak ketawa.

"Tak maksud aku, sayang yang lebih"

"Hmm?  Dia kan isteri aku " balas Walter

"Sayang sebab cinta? "

Walter terdiam seketika.

"Hmm tak kot " ujar walter

Steven mengerut dahi.

"Maybe aku sayang dia,  but sayang aku kat dia sebab dia isteri aku " kata walter

Steven mengelengkan kepalanya.

"Ye ke?  Pasti ke? " soal Steven

"Entahlah" walter menghela nafas perlahan.

Quenny memandang ke arah walter. Dia lantas berpaling apabila terreyecontct dengan Walter. Dylan ketawa melihat reaksi Quenny. Quenny memandang ke arah Dylan dengan muka hairan.

"Kenape akak ketawa? " soal Quenny. Secara jujurnya memang janggal untuk memanggil Dylan dengan panggilan kakak itu.

"Hmm Quenny sukakan walter ke? " soal Dylan

"what? " Quenny ketawa kecil

"neverlah kak" sambung Quenny

"Jangan pernah cakap never Quenny,  cinta tu hadir tanpa diduga tau" kata Dylan yang sudah pun mempunyai pengalamannya sendiri.

Quenny hanya membalas kata-kata Dylan dengan senyuman. Dia kembali melayan karenah Aileen.

"Quenny suka budak-budak"

Quenny mengangguk.

"tak teringin nak ade anak sendiri ke? " soal Dylan

Quenny terdiam seketika.

"Teringin tapi..."

"tapi? " dylan memandang ke arah Quenny menunggu jawapan.

"Hmm tak de lah " kata Quenny

Dylan mengukir senyuman sambil mengelengkan kepalanya. Mungkin tanpa sedar cinta itu telah wujud antara mereka. Siapa tahu jodoh itu memang milik mereka.







Done bab 25!
Vote and comment ya! ♥

-Cinta itu akan hadir secara tiba-tiba tanpa kita tahu bila,bagaimana dan mengapa .

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now