Sudah beberapa jam mereka menunggu Steven untuk sedar namun steven masih belum sedar. Kondisinya sekarang sudah beransur pulih namun masih tiada tanda-tanda untuk steven menyedarkan diri.
"What the shit! Kalau steven koma untuk kali kedua , aku akan cari orang tu dan tak kan biarkan dia hidup! Shit! " jerit ian sambil menghentakkan tangannya pada katil steven.
" wei relax lah , kejap lagi steven sedar lah tu , dia okay je , dia just perlukan rehat je "
Ian meraup wajahnya , sekali lagi dia menendang kuat sofa yang tersedia di situ. Walter meluru ke arah Ian lalu mengusap belakang ian.
"A.. Air"
"Steven dah sedar! "
Ian segera berlari menuju ke arah steven.
"A.. Aku.. Na.. Nak.. Air" kata Steven dengan suara yang perlahan.
Ian mengambilkan air untuk steven. Chris menolong steven untuk duduk. Sebaik sahaja membasahkan tekaknya, steven kembali berbaring.
"Isteri aku mane? Anak aku? " soal Steven
"Kat rumah " balas Chris sambil membetulkan selimut Steven.
"Aku nak jumpa diorang , aku rasa.. aku dah tak lama" ucap Steven dengan nada lemah
"Woi janganlah cakap macam tu sial! " Ian menampar perlahan lengan Steven
"Tapi aku rasa lemah sangat" ujar steven
"Kau perlu rehat yang cukup , faham tak? " walter bersuara
"Tak faham , aku nak jumpa isteri dan anak aku , aku nak bagi wasiat"
Walter menepuk dahi. Nak je ditepuk steven ni , nasib sayang haihh.
"Sape nak pergi ambil yang lain?" soal Chris
Yang lain berpandangan sesama sendiri. Masing-masing berdiam diri.
"Tak pe , aku ambil" kata Kelvin.
Ian dan walter menghembus nafas lega. Chris mencebik.
"Angkut je semua , aku bawa makan kat luar" ujar Chris
Kelvin mengangguk .
"Kau nak aku teman kan? " soal Kevin
"No brother , kau stay je kat sini" kelvin menepuk bahu kevin lalu beredar.
"Kau kenape? " soal Chris kepada Kevin
"Entahlah , aku rasa tak sedap hati " ujar Kevin
"Hati kau memang tak sedap" sampuk ian
Chris mengetuk kepala adiknya. Menyampuk je kerjanya!
"Sakit bodo! " Ian mengusap kepalanya.
Chris membuat muka tak kesah.
"Aku haus lah , aku beli air kat bawah kejap" ujar Walter lalu berdiri
Chris mengangguk. Walter kemudiannya beredar dari situ meninggalkan kevin, ian, chris dan steven. Sedang ian bermesraan dengan Steven, fonnya berdering nyaring.
"Ye anjing nak ape? "
"Weii ian! Break kereta tak berfungsi sial!! " jerit Kelvin
"Wait ape?!"
"Break tak berfungsi! " jerit Kelvin lagi
"Okay. Aku try control kereta tu! Wei tahan !" Ian membaling fonnya kepada Chris lalu segera mengambil Laptopnya.
"Ian!!! " jeritan Kelvin kedengaran
"wei macam mana boleh jadi macam ni!! " Soal chris gelabah
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...