Quenny melangkah masuk ke dalam sebuah banglo . Sebaik sahaja kakinya memijak permukaan lantai itu , kelihatan seorang gadis berlari di hadapannya . Dia cuba mengingati gadis itu .
"mahal, bakit ka tumatakbo?" (sayang kenapa berlari tu ?)
Quenny mengalihkan pandangan ke arah suara tersebut . Kelihatan , seorang wanita berusia 30-an menuruni tangga dengan rambut yang disanggul tinggi .
"mummy " ujar Quenny sambil cuba mengikuti wanita itu sehingga sampai ke ruang tamu .
Di ruang tamu kelihatan seorang lelaki berada di situ memeluk gadis itu .
"bumalik na si daddy! " (daddy dah balik!)
" kahit malaki ay spoiled pa rin ulit" (Dah besar pun masih manja lagi)
perempuan tadi mengusap kepala gadis itu ." ngayon si mummy at daddy ay nais na kumain ng ano?" (Hari ni mummy dan daddy nak makan ape ?)
Perempuan dan lelaki tadi berpandangan .
"hmm gusto ni Quenny magluto? " (Quenny nak masak ke?)
Gadis itu mengangguk laju .
"kaya ano ang nais mong kainin ang aking reyna at aking hari? " (so nak makan ape my Queen and my King ?)
Dia memandang ke arah kedua orang tuanya sambil mengukir senyum ." kahit ano" (Ape-ape je) jawab perempuan itu .
Lelaki tadi mengangguk setuju .
"hmm , okay! Nagluluto na si queeny ngayon! "
(Quenny masak sekarang!) Gadis itu berdiri lalu berlari ke dapur .Suasaan kemudiannya berubah , cahaya terang menuju ke arah Quenny yang sedang berdiri melihat keluarga bahagia itu. Dia kini berada di sebuah ruangan . Kedengaran suara tangan kedengaran . Quenny berpusing-pusing mencari arah suara tersebut . Tiba-tiba dia terlihat satu pintu bilik yang terbuka luas . Dia berjalan perlahan-lahan menuju ke arah bilik itu . Dia tergamam sebaik sampai di situ , dia melihat pembunuhan dengan jelas pembunuhan ibu bapanya .
"mummy! daddy! " dia cuba menghalang lelaki yang ingin membunuh ibu bapanya namun dia hanya mampu melihat tanpa dapat berbuat sesuatu .
"naiis ako sa iyo, dahil ikaw ang aking kumpanya ay bumababa" (aku benci kau, sebab kau syarikat aku merosot!) lelaki itu menjerit ke arah lelaki yang sudah tidak bernyawa itu . Pistol yang dipegangnya dibaling di hadapan seorang gadis. Dia mengukir senyum sinis memandang ke arah gadis tersebut.
Dia melihat gadis yang dilihatnya tadi mengesat air mata. dia mengambil pistol yang menjadi alat pembunuhan ibu bapanya . Dengan tangan yang terketar-ketar , dia menghalakan pistol tersebut .
"huwag! " (jangan!)
Bang!
gadis itu tergamam melihat lelaki yang membunuh ibubapanya jatuh tersungkur . tangannya terketar-ketar , dia membaling pistol tersebut ke tepi, dia masih tidak percaya dengan apa yang dilakukannya .
Quenny mengalirkan mata melihat kejadian itu . Dia berpaling apabila pintu bilik itu ditolak kasar dari luar . Kelihatan dua lelaki yang serupa memasuki bilik itu dengan wajah bengis .
"ano ang ginagawa mo sa aming ama! "
(kau buat ape dengan ayah kitorang!) jerit salah satu lelaki tu . Lelaki yang satu lagi menuju ke arah ayah mereka sambil menangis .Gadis itu menangis apabila dijerkah oleh lelaki tadi .
"hindi kita mapapatawad! " (aku tak kan maafkan kau!)
lelaki itu menarik rambut gadis itu lalu mengheret keluar dari bilik itu .Suasaan kembali bertukar wajah . Quenny kini berada di sebuah bilik gelap . Dia melihat gadis tadi didera oleh lelaki yang mengheretnya . Gadis itu merayu kepada lelaki itu , namun rayuannya seperti tidak didengar .
" huwag naman sana, ma...masakit"
(tolong jangan , sa...sakit...)pang!
gadis itu memegang pipinya yang terasa perit . Lelaki itu menendang dan memukulnya , lelaki itu melayannya tidak ubah seperti anjing .
"hindi..mangyaring..umalis..." (no..please.. go away..)
lelaki itu mengukir senyum sinis . Rambut panjang milik gadis itu ditarik kasar . Lelaki itu menghayunkan kayu yang tajam itu ke arah belakang gadis itu .
"arghhh! "
***
"Arghhh! "
Walter tersentak mendengar jeritan Quenny.
"Quenny bangun" walter dengan cemas mengoncangkan tubuh Quenny
Quenny membuka matanya . Dia melihat sekelilingnya, dia bukan lagi berada di ruang tadi . peluhnya mengalir membasahi wajahnya.
"Quenny"
Quenny tersentak apabila tangannya disentuh . Dia melihat ke tepi dan kelihatan walter sedang memandang ke arahnya dengan wajah risau.
"wa...walter? "
Walter mengangguk . Walter dengan spontan memeluk tubuh Quenny .
"finally kau dah sedar " walter menghembus nafas lega .
"aku kat mana ni ?" soalnya
"kat hospital , kau kan baru je menjalani pembedahan ."
"pembedahan ?" Quenny memandang ke arah walter dengan kerutan di dahi .
Walter mengangguk .
"Dah tak payah nak fikir , kau lapar tak or haus? "
Quenny hanya mengeleng .
"oh ya , kau mimpi ape tadi sampai menjerit ?" soal walter sambil memandang ke arag Quenny.
Quenny mengerut dahi cuba mengingati semuanya .
"aku balik ke masa lalu , ibu bapa aku still hidup . Masa mereka dibunuh , aku...aku nampak semuanya depan mata aku ... I feel like, aku balik ke zaman tu lagi . aku nampak semua dengan jelas"
"kau jumpa dengan doraemon eh? Lepastu kau mintak pintu ke mana sahaja , then kau balik ke masa lampau kau, kan? "
Quenny menjeling ke arah Walter .
" okay tak , serius . kau nampak semua peristiwa tu lagi ?"
Quenny mengangguk .
" kalau boleh aku nak balik ke zaman tu dan ubah semuanya " ujar Quenny
"kalau kau balik ke zaman tu kau takkan jumpa aku" balas walter perlahan
"ape dia? "
Walter mengeleng .
"nothing , sekarang kau dah di zaman ni dengan aku . So ..."
"so? "
"so , nak makan tak? Kalau nak makan , aku call steven belikan makanan " ujar Walter
"tak nak ah , tak lapar "
"jadi nak ape? " soal walter memandang ke arah Quenny
"nak balik , "
Walter mengelengkan kepalanya , tunggu kau sihat sepenuhnya baru balik" ujar Walter
"tapi.. "
"no tapi tapi sayang , dah rehat" arah Walter
Quenny mencebik .
"dah penat rehat" balas Quenny
"eh , rehat pun boleh penat ke ?" soal walter sambil ketawa kecil .
Quenny hanya mengangkat bahu . Walter mengukir senyum tangannya naik mengusap kepala Quenny . Quenny hanya diam , senang diperlakukan seperti anak kecil.
Done bab 48!
Vote and comment ya! ♥
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...