Bab 19

4.4K 373 16
                                    

Quenny membelek satu persatu buku yang berada di bilik bacaan itu . Entah kenapa dia baru sedar kewujudan bilik itu . Dia sejujurnya tidak minat untuk membaca , namun buku-buku di situ membuatkan dia untuk membaca.

"Walter mana eh ? Tak nampak dari tadi" dia bermonolog sendirian di dalam bilik yang besar dan sunyi itu .

"Hmm bosan!" Quenny menyandarkan badannya pada salah satu rak buku sehingga buku-buku di situ tertolak ke belakang dan...

"Arhhh!" dia menjerit apabila rak buku itu berpusing dan kini dia berada di tempat yang menyeramkan , tempat yang penuh dengan senjata . Quenny terpaku . Ini bukan cerita fantasi!

"wei kau buat ape sini ?"

suara seseorang yang menegurnya membuatkan dia tersentak . Belum sempat dia menjerit orang itu terlebih dahulu menutup mulutnya . Quenny mendengar petikan jari dan serta merta tempat itu menjadi terang . Quenny terpaku melihat sekeliling tempat itu.

"Kau buat ape sini ?"

Quenny segera berpaling ke arah suara tersebut . Dia menghembus nafas lega apabila melihat walter di hadapannya .

"Kau buat ape sini ?" soal walter dengn suara sedikit keras.

"Errr... Aku , aku tak sengaja sampai sini , aku tak tahu , aku menyandar , aku.."

Walter mengangkat tangannya paras kepala ,menisyaratkan quenny untuk berhenti bercakap.

"Sape benarkan kau masuk bilik bacaan ?" walter memandang ke arah Quenny

Quenny menundingkan jari telunjuk ke arah dirinya .

"Aku bosan , so aku jalan-jalan , then terjumpa bilik bacaan ni"

Walter meraup wajahnya .

"Dah , aku hantar kau keluar " Walter menarik tangan Quenny

"Tak nak!" ujar Quenny

"Asal tak nak ?" soal walter sambil memandang ke arah Quenny dengan tajam

"sebab aku bosan , banglo besar macam tapi tak de sape tinggal" ujar Quenny

"So kita ni ape ? Hantu ?" soal Walter selamba

"I mean selain kita "

Walter mengangguk .

"Tapi aku tetap tak nak kau ade sini , faham ?"

"Tak faham . Please lah aku nak stay kat sini dengan kau" pujuk Quenny

Walter meraup wajahnya .

"kau ni memang keras kepala kan ? Sengaja nak cabar kesabaran aku" ujar Walter

Quenny hanya tersengih.

"Dah ikut aku"

Quenny segera mengikuti langkah walter menuju ke suatu tempat . Sekali lagi dia terpaku melihat tempat itu . Penuh dengan pelbagai alat untuk menembak .

"okay , dengar baik-baik"

Quenny masih memandang sekeliling tempat itu tanpa memperdulikan walter.

"Dengar sini" walter memegang pipi Quenny memandang ke arahnya .

"Aku nak buat kerja aku , dan aku tak benarkan kau untuk kacau aku , faham ?"

"Aku nak yang tu boleh ?" soal Quenny sambil menunjukkan ke arah pistol yang kelihatan menarik di matanya.

"Tu pistol aku "

"Nak pinjam . Aku nak main , boleh ek ? " Quenny memandang ke arah walter dengan muka berharap

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now