Walter menghempaskan badannya pada sofa sebaik sahaja tiba di banglo steven . Kelihatan Aileen berlari anak menuju ke arahnya . Walter mengukir senyum sbil memeluk erat tubuh kecil Aileen.
"Hmm wangi lah aileen" walter mengusap kepala Aileen.
Tidak lama kemudian , steven pula menujub ke arahnya.
"Hah apehal kau datang sini ?" soal steven sambil mengambil tempat di hadapan walter
"Ape ? Salah ek aku datang sini ? Nak jenguk anak buah aku yang comel ni" Walter mengukir senyum ke arah Aileen yang sedang sibuk bermain dengan rambutnya .
"Tak lah, tapi kau kenape tinggalkan Quenny lagi ?"
"Hmm , aku ade benda nak bincang" ujar walter
"Hmm ape dia ?" soal Steven
"Aku nak arhhh!Aileen!" walter menjerit apabila rambutnya ditarik oleh Aileen. Aileen yang masih kecil itu ketawa melihat reaksi walter .
"Tarik lagi aileen tarik lagi!" ujar steven sambil ketawa .
"No aileen! Meh sini" Walter mengangkat aileen lalu diletakkan di sebelahnya . Dia mengeluarkan iphonenya lalu diberikan kepada aileen.
"Main ni ye , jangan kacau uncle dan daddy" kata walter kepada anak kecil itu .
Aileen memandang ke arah Walter . Dia kemudian mengalihkan pandangan ke arah iphone milik Walter .
" okay cakap lah ape kau nak cakap tadi "
"Macam ni , aku rasa...aku nak kahwin hujung minggu ni"
"What ?!" jerit steven
"Bingit lah!"
"kau nak kahwin dengan sape ? Sape orang yang malang tu ?" soal Steven dengan selamba
Walter mengetuk kepala steven.
"Kau nak kata sape kahwin dengan aku tu malang lah ?"
"Eh tak " balas steven sambil tersengih .
"So , nanti kau call Ian dan yang lain ."
"Meh call sekarang"
Walter mengangguk .
"Aileen fon uncle ma...arhh no!" jerit walter apabila Aileen ingin membaling iphonenya.
Prang!
"Fon aku!"
Steven ketawa lagi.
"Good Aileen , good. Habiskan duit unclemu beli fon baru" ujar steven sambil mengusap kepala Aileen.
"Aileen kenape baling fon uncle?!"
Aileen memandang ke arah walter dengan muka comelnya .
"hmm , comelnye dia. Tak pe lah , pecah sikit je. Nanti beli baru" ujar walter, cair tengok muka Aileen.
"Dah , jom call"
Mereka kemudian memulakan Video Call mereka.
"Hello ! Huaa i miss you!" jerit ian dari sebelah sana
"Uncle steven! Uncle walter!" jerit Zender dan zandra pula
Walter melambaikan tangannya . Aileen menuju ke arah walter lalu menghalang pemandangan Walter .
"Alahh Aileen , uncle dah vc dengan uncle kau ni"
Aileen memandang ke arah screen fon Walter.
"Alien!!!" jerit ian teruja
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...